Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autosalon Peking: Obluda za 45 milionů, V3S a čínský supersport

  14:15aktualizováno  14:15
Peking (od zpravodaje iDNES.cz) - Pekingský autosalon je oproti evropským autopřehlídkám opravdový festival překvapení a nevídaných automobilových exotů. Jen tady potkáte Octavii 280TSI, která má ale pod kapotou motor 1,4 TSI, koráb čínských papalášů nebo mamutí SUV se sci-fi karoserií.

Elektrický supersport Baic Arcfox-7 má 600 koní a z 0 na 100 km/h zrychlí pod tři sekundy. Daleko ale nedojede, jeho baterie mají kapacitu jen 6,6 kWh. | foto: Radek Hovorkapro iDNES.cz

Svět nových aut je úplně jiný, než byl ještě před nějakými deseti lety. A nic to nedokládá lépe než změna důležitosti jednotlivých autosalonů. Z evropských výstav dokáže první ligu hrát už jen jarní Ženeva a podzimní tandem Frankfurt/Paříž. Na někdejší stálice jako například Amsterdam nebo Barcelona si dnes nikdo nevzpomene. Naopak celý automobilový svět upíná oči k Číně.

Výstava Auto China se v Pekingu poprvé pořádala v roce 1990 jako přehlídka lokálního významu. Letos zaujímá plochu 220 tisíc metrů, na kterých se vystavuje na 1 200 aut.

Fotogalerie

Pokud bude návštěvnost srovnatelná s tou v roce 2014 (v dubnovém termínu se Peking ob rok střídá s Šanghají), navštíví tento autosalon opět více návštěvníků než vyhlášenou Ženevu.

Evropské značky si proto do Číny schovávají premiéry celosvětového významu, které by dřív hrdě prezentovaly už v březnu v Ženevě. K tomu se přidává ještě větší množství modelů určených speciálně pro místní trh.

Lokální automobilky nad vyhlášenými konkurenty ze zahraničí i tak vítězí počtem stánků, exponátů i záplavou zcela nových modelů.

Někdejší Rover se pod vedením Číňanů odpoutává od britských kořenů. Koncept...

Někdejší Rover se pod vedením Číňanů odpoutává od britských kořenů. Koncept Vision R není přehnaně originální, má ale efektní vzhled a vyvážené proporce.

V nabídce aut na největším trhu světa je těžké se vyznat i pro odborníka. Znát všechny důležité značky ještě není problém, ale rozeznat jejich loga je složitější a zorientovat se v celé jejich košaté nabídce je téměř nemožné.

Ostatně záludné je už portfolio samotného Volkswagenu, které zahrnuje sedm různě velkých sedanů a jejich názvy jsou pro našince matoucí. Například Jetta je ve skutečnosti Škoda Rapid s vyměněným předkem a zadkem, evropské Jettě se říká Sagitar a Passatu Magotan. Výběr těch nejzajímavějších exponátů najdete ve fotogalerii přímo z místa.

Autoři:




Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Škoda Octavia 2.0 TDI 2016 ·
Škoda Octavia 2.0 TDI 2016 ·

r.v. 2016, naj. 26 010 km, diesel
650 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.