Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autosalon Peking: Obluda za 45 milionů, V3S a čínský supersport

  14:15aktualizováno  14:15
Peking (od zpravodaje iDNES.cz) - Pekingský autosalon je oproti evropským autopřehlídkám opravdový festival překvapení a nevídaných automobilových exotů. Jen tady potkáte Octavii 280TSI, která má ale pod kapotou motor 1,4 TSI, koráb čínských papalášů nebo mamutí SUV se sci-fi karoserií.

Elektrický supersport Baic Arcfox-7 má 600 koní a z 0 na 100 km/h zrychlí pod tři sekundy. Daleko ale nedojede, jeho baterie mají kapacitu jen 6,6 kWh. | foto: Radek Hovorkapro iDNES.cz

Svět nových aut je úplně jiný, než byl ještě před nějakými deseti lety. A nic to nedokládá lépe než změna důležitosti jednotlivých autosalonů. Z evropských výstav dokáže první ligu hrát už jen jarní Ženeva a podzimní tandem Frankfurt/Paříž. Na někdejší stálice jako například Amsterdam nebo Barcelona si dnes nikdo nevzpomene. Naopak celý automobilový svět upíná oči k Číně.

Výstava Auto China se v Pekingu poprvé pořádala v roce 1990 jako přehlídka lokálního významu. Letos zaujímá plochu 220 tisíc metrů, na kterých se vystavuje na 1 200 aut.

Fotogalerie

Pokud bude návštěvnost srovnatelná s tou v roce 2014 (v dubnovém termínu se Peking ob rok střídá s Šanghají), navštíví tento autosalon opět více návštěvníků než vyhlášenou Ženevu.

Evropské značky si proto do Číny schovávají premiéry celosvětového významu, které by dřív hrdě prezentovaly už v březnu v Ženevě. K tomu se přidává ještě větší množství modelů určených speciálně pro místní trh.

Lokální automobilky nad vyhlášenými konkurenty ze zahraničí i tak vítězí počtem stánků, exponátů i záplavou zcela nových modelů.

Někdejší Rover se pod vedením Číňanů odpoutává od britských kořenů. Koncept Vision R není přehnaně originální, má ale efektní vzhled a vyvážené proporce.

Někdejší Rover se pod vedením Číňanů odpoutává od britských kořenů. Koncept Vision R není přehnaně originální, má ale efektní vzhled a vyvážené proporce.

V nabídce aut na největším trhu světa je těžké se vyznat i pro odborníka. Znát všechny důležité značky ještě není problém, ale rozeznat jejich loga je složitější a zorientovat se v celé jejich košaté nabídce je téměř nemožné.

Ostatně záludné je už portfolio samotného Volkswagenu, které zahrnuje sedm různě velkých sedanů a jejich názvy jsou pro našince matoucí. Například Jetta je ve skutečnosti Škoda Rapid s vyměněným předkem a zadkem, evropské Jettě se říká Sagitar a Passatu Magotan. Výběr těch nejzajímavějších exponátů najdete ve fotogalerii přímo z místa.

Autoři:






Nejčtenější

Automobilka Volkswagen založila novou divizi, která má pod značkou Moia...
Volkswagen má novou značku. Moia nebude konkurencí Toyoty, ale Uberu

Netradičně nikoli akvizicí, ale vytvořením nové divize rozšířila portfolio svých značek německá automobilová skupina Volkswagen. Nový brand Moia se liší ještě...  celý článek

Čínská kopie modelu Jawa 250 se jmenuje Xingfu
Bizar na dvou kolech: čínská jawa, sovětské BMW a skútr od Harleye

V historii motocyklů a skútrů existuje řada modelů, u kterých ani skalní znalci motocyklů na první pohled nemají šanci uhádnout značku a výrobce...  celý článek

Autobaterie
Nenastartovali jste? Autobaterii vám zabil mráz, ale může za to horko

Zimní období je pro akumulátory kritické. Ke koupi nové baterie se však řidiči většinou rozhodnou, až když mrazy trvají delší dobu nebo jsou opravdu tuhé....  celý článek

Peugeot 301 1,6 16v
Peugeot 301 1,6 16v

r.v. 2014, naj. 89 256 km, benzín
229 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.