Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autosalon Peking: Obluda za 45 milionů, V3S a čínský supersport

  14:15aktualizováno  14:15
Peking (od zpravodaje iDNES.cz) - Pekingský autosalon je oproti evropským autopřehlídkám opravdový festival překvapení a nevídaných automobilových exotů. Jen tady potkáte Octavii 280TSI, která má ale pod kapotou motor 1,4 TSI, koráb čínských papalášů nebo mamutí SUV se sci-fi karoserií.

Elektrický supersport Baic Arcfox-7 má 600 koní a z 0 na 100 km/h zrychlí pod tři sekundy. Daleko ale nedojede, jeho baterie mají kapacitu jen 6,6 kWh. | foto: Radek Hovorkapro iDNES.cz

Svět nových aut je úplně jiný, než byl ještě před nějakými deseti lety. A nic to nedokládá lépe než změna důležitosti jednotlivých autosalonů. Z evropských výstav dokáže první ligu hrát už jen jarní Ženeva a podzimní tandem Frankfurt/Paříž. Na někdejší stálice jako například Amsterdam nebo Barcelona si dnes nikdo nevzpomene. Naopak celý automobilový svět upíná oči k Číně.

Výstava Auto China se v Pekingu poprvé pořádala v roce 1990 jako přehlídka lokálního významu. Letos zaujímá plochu 220 tisíc metrů, na kterých se vystavuje na 1 200 aut.

Fotogalerie

Pokud bude návštěvnost srovnatelná s tou v roce 2014 (v dubnovém termínu se Peking ob rok střídá s Šanghají), navštíví tento autosalon opět více návštěvníků než vyhlášenou Ženevu.

Evropské značky si proto do Číny schovávají premiéry celosvětového významu, které by dřív hrdě prezentovaly už v březnu v Ženevě. K tomu se přidává ještě větší množství modelů určených speciálně pro místní trh.

Lokální automobilky nad vyhlášenými konkurenty ze zahraničí i tak vítězí počtem stánků, exponátů i záplavou zcela nových modelů.

Někdejší Rover se pod vedením Číňanů odpoutává od britských kořenů. Koncept Vision R není přehnaně originální, má ale efektní vzhled a vyvážené proporce.

Někdejší Rover se pod vedením Číňanů odpoutává od britských kořenů. Koncept Vision R není přehnaně originální, má ale efektní vzhled a vyvážené proporce.

V nabídce aut na největším trhu světa je těžké se vyznat i pro odborníka. Znát všechny důležité značky ještě není problém, ale rozeznat jejich loga je složitější a zorientovat se v celé jejich košaté nabídce je téměř nemožné.

Ostatně záludné je už portfolio samotného Volkswagenu, které zahrnuje sedm různě velkých sedanů a jejich názvy jsou pro našince matoucí. Například Jetta je ve skutečnosti Škoda Rapid s vyměněným předkem a zadkem, evropské Jettě se říká Sagitar a Passatu Magotan. Výběr těch nejzajímavějších exponátů najdete ve fotogalerii přímo z místa.

Autoři:




Nejčtenější

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí...
Dieselgate: německá policie nenechá opravit svá cinknutá TDI

Němečtí řidiči, kteří nenechají ze svých volkswagenů odstranit podvodný software, riskují, že neprojdou STK. Bavorská policie se však se svými 500 hlídkovými...  celý článek

ReRendezvous
Ostrá jízda napříč Paříží kvůli rendez-vous je lahůdka pro milovníky aut

V originále je to C’etait un rendez-vous, česky se pak jeden z nejslavnějších filmů, ve kterém hraje hlavní roli auto, jmenuje jednoduše Schůzka. Tento...  celý článek

Hover Ride Design Concept
Autofotka týdne: létající motocykl od BMW a Lega

Motocykl BMW R 1200 GS Adventure v podání stavebnice Lego Technic není jen pouhou hračkou, která obsahuje 603 kostiček. Je to také živoucí doklad spolupráce...  celý článek

21. AvD-Histo-Monte 2017
OBRAZEM: Automobiloví dědečci přešplhali Alpy v kvapíkovém tempu

AvD-Histo-Monte je jednou z nejparádnějších veteránských rallye Evropy. Možná tu chybí ta nejnabubřelejší automobilová smetánka, o to víc se však závodí a s...  celý článek

Test nového skútru Honda SH125 v italské Florencii. Aktuální model Hondy SH se...
První jízda s Japoncem z Itálie. Honda SH potěší vychytávkami

Itálie je zemí skútrům zaslíbenou a spousta z nich se tam také vyrábí. Je to také země proslulá pro našince někdy těžko pochopitelným dopravním chaosem. Asi...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.