Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autosalon v Ženevě žije letos hlavně globalizací a internetem

  18:42aktualizováno  18:42
- Dvě témata není možné na letošním autosalonu v Ženevě přeslechnout. Prvním je pro poslední léta typické propojování automobilových výrobců, druhým je internet, který výrobcům slibuje výrazné úspory při koupi dílů. Stranou zůstávají samotná auta. Světových novinek je ve srovnání s jinými roky k vidění pomáluK novým akvizicím se například zřejmě chystá světová jednička Generals Motors.
"Nevylučujeme převzetí automobilek nebo spojení s dalšími výrobci," řekl prezident společnost Richard Wagoner. Kromě německého Opelu nyní pod značku GMpatří i Saab, Vauxhall, Cadillac a Chevrolet. O pár židlí vedle Wagonera přitom během tiskové konference seděl i zástupce dalšího možného partnera, japonské automobilky Suzuki. S tou Opel spolupracoval zatím jen při vývoji jedné z mála ženevských novinek - mikrovanu Opel Agila a sesterské Suzuki Wagon R. Letos tato auta dorazí i na český trh, kde se zařadí do kategorie aut v ceně okolo tří set tisíc korun.
Jednou z mála automobilek, které zatím sledují současný trend zpovzdálí, je italský Fiat. "Pokud se však zajímavá nabídka objeví, není možné fúzi vyloučit," uvedl mluvčí koncernu Fiat Umberto Hardouin.
Významným fenoménem letošního autosalonu se stal internet. "Jeho využití v rámci naší spolupráce s automobilkami Ford a Daimler může v některých oblastech stlačit náklady na pouhých deset procent. Na finální ceně auta se to může projevit až desetiprocentní úsporou," odhaduje Richard Wagoner. Druhou cestu, jak lze využít internet, vidí firmy v prodeji.
"Budeme tlačit prodejce k tomu, aby zákazník pokud možno vůbec nemusel opustit svůj domov," říká mluvčí Škody Auto Milan Smutný.
Loni dostala tato automobilka více než devět set objednávek přes internetovou síť, z toho tři sta vozů bylo nakonec předáno zákazníkům.
Nedostatek novinek je na výstavišti poznat i na tom, že obvyklé bombastické odhalování mnohde vystřídalo jen krátké představení. Například na stánku nejsilnější evropské automobilky Volkswagen její šéf Ferdinand Piëch pouze odhalil zmodernizovaný model Sharan a poté rychle zmizel z pódia.

Ženevský autosalon 2000 - Audi Quatro 2,5 TDi

Ženevský autosalon 2000 - Škoda Fabia

Ženevský autosalon 2000 - výstavní hala

Ženevský autosalon 2000 - vize automobilky Mazda

Ženevský autosalon 2000 - Mercedes Vision

Ženevský autosalon 2000 - Opel Agila

Ženevský autosalon 2000 - kombi Alfa Romeo

Ženevský autosalon 2000 - Mercedes Benz Vision kabrio

Autor:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.