Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

OBRAZEM: Ženevský autosalon otevírá

  11:01aktualizováno  11:01
Ženeva (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - V půl osmé začal první tiskovou konferencí, plány na letošek představilo Porsche. Ženevský autosalon odstartoval.

Chybět nesmí krásné dívky. Tahle patří k Dodge Challenger. | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Již 81. ročník ženevského autosalonu představuje na 170 světových nebo evropských premiér. Novinky dovezlo na výstaviště Palexpo přes 700 značek ze 30 zemí. I letošní ročník je ve znamení alternativních pohonů, čtyřicet značek dorazilo na elektřinu nebo jiné zdroje energie. Nechybí zelený pavilon, kde se elektromobily předvádějí v akci. Ženevský autosalon se otevírá veřejnosti ve čtvrtek 3. března.

Autosalon Ženeva 2011

Ženevou krok za krokem

Giorgetto Giugiaro se se svým studiem Italdesign uchýlil pod křídla koncernu VW. Slavný designér se tedy se svým stánkem přestěhoval z tradičního místa mezi ostatními italskými designstudii do hejna značek Volkswagenu. Naproti škodováckému stánku stojí hned dva koncepty Italdesignu, na čumáku mají ale znak VW (upřímně, působí to dost nezvykle). Italdesign Go, jak se menší z nich jmenuje, vypadá jako zmenšené MPV. Dokonce se objevily spekulace, že nějak takhle by mohl vypadat chystaný kapesní Volkswagen Up.

Italdesign GO

V Ženevě vidíte autům doslova pod kůži, tohle je z Fiskeru. Všimněte si tlusté podlahy, ve které jsou schované baterky.

Autosalon Ženeva

Přijely i tuningové příšery. Tahle až z Japonska.

Autosalon Ženeva

Na stánku studia Bertone bylo ještě hodinu po otevřením pusto a prázdno. Italové prostě před devátou nepracují.

Autosalon Ženeva

Hyundai Veloster dorazil do Evropy. Už brzy na jaře by se měl prodávat i v Česku. Zajímavé šmrncovní kupé zaujme hlavně tím, že má na každé straně jiný počet dveří.

Hyundai Veloster

Velké ženevské překvapení se jmenuje Bulli. Slavný mikrobus, do kterého američtí hipíci přesedli, když už se nevešli do brouka, dorazil v novodobém provedení. Prozatím jako elektrický koncept.

Volkswagen Bulli

Hodně novinek je zatím schovaných pod plachtou. Tyhle tříkolky patří k těm nejoriginálnějším, najdete je na stánku Morganu. Není to žádný úlet, s tříkolovými auty historie téhle známé britské značky kdysi začínala...

Morgan 3 Wheeler

Kde jinde uvidíte auta rozřezaná tak, abyste jim viděli do střev...

Řez hybridním Peugeotem 3008

Loni čínské automobilky v Ženevě chyběly. Po roční pauze dorazila letos opět značka s obskurním jménem Build Your Dreams (BYD). Automobilka, ve které má podíl známý americký investor Warren Buffett, se specializuje na elektropohony. Stejně jako předloni rozbila svůj stánek ve velmi vybrané společnosti, mezi Rolls-Roycem a mercedesy.

Čínská automobilka BYD

Asi největší – co se rozměrů týče – auto na autosalonu. Obrovitý koncept Citroën Metropolis ale není úplnou novinkou, šestiválcový hybridní koncept představila automobilka loni v dubnu na autosalonu v Šanghaji.

Citroën Metropolis

Všechno musí být čisté, naleštěné. I podlaha.

Autosalon Ženeva

Elektromobily tu potkáte na každém kroku.

Rinspeed BamBoo

James Bond dal aston martinům vale a přesedá do bentleye. Škoda, britským špionům chtěla automobilka nabídnout jako služebák novinku jménem virage.

Aston Martin Virage

Jedna z největších hvězd autosalonu: Ferrari FF. Má pohon všech kol a je to kombík. Takhle vypadá, když ho rozeberete.

Ferrari FF

U Lancie nebylo v osm ráno ještě ani kolo. A to si do Ženevy přichystala hned čtyři novinky.

Expozice Lancie

Chybět nesmí ani automobiloví dědečci.

Autosalon Ženeva
Autor:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.