Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Do Ženevy pádí hejno sporťáků, představí se také nové značky

  12:52aktualizováno  12:52
České novinky, milionová auta snů, sporťáky, ale i auta pro rodinu. Autosalon Ženeva je nejdůležitější automobilovou přehlídkou první poloviny roku. Chystá se tam obrození dávno zaniklých značek.

Kia Sportspace je jeden z konceptů, který se představí v Ženevě. Reálně vyhlížející vůz ukazuje podobu nové generace modelu optima | foto: Kia

Z pohledu českého návštěvníka je autosalon o to zajímavější, že se v Ženevě představí premiérově hned dvě auta, která se budou v České republice vyrábět. Škoda přiveze novou generaci své vlajkové lodi, majestátní superb. 

Předvede také ještě výkonnější Octavii RS s 230 koňmi nebo fabii ve sportovním paketu Monte Carlo.

Fotogalerie

Korejský Hyundai uvede SUV jménem Tucson, které se bude pro Evropu vyrábět ve slezských Nošovicích. Pro automobilku je to velmi důležitý model. Sesterská Kia si připravila kombinaci hatchbacku a kombi pod názvem Sportspace.

Do Ženevy se žene nebývalé množství nových aut s touto architekturou, SUV a crossovery dnes z nabídek automobilek vytlačují tradiční kombíky. Představí se také nové sporťáky (třeba překvapivý supersportovní ford), nebo dravé deriváty klasických modelů.

Organizátoři očekávají na 130 světových a evropských premiér aut, konceptů, nových motorů a technologií. Celkem má v obří hale, která je hned vedle ženevského letiště, 220 vystavovatelů zaparkovat kolem devíti set aut. Kromě světových premiér je připravena opět expozice závodních speciálů a určitě dorazí i nějaký veterán. Pořadatelé očekávají přes sedm set tisíc návštěvníků.

V předvečer otevření vybere porota vybraných evropských novinářů vůz, kterému udělí prestižní ocenění Auto roku.

Zrození značky

Na švýcarský autosalon a nikam jinam se jezdí prezentovat slavní karosáři. Kromě vyhlášených italských studií Pininfarina, Italdesign, Sbarro nebo stavitel bláznivých kreací - domácí Rinspeed, se představí i méně známí designéři. Chystá se také představení úplně nových značek: Scuderia Cameron Glickenhaus veze supersportovní vůz, Ženeva má být také místem, kde vstane z mrtvých dávno zaniklá německá značka Borgward. Na poslední chvíli se ohlásila další značka, která se chystá na obnovení, britský Jensen.

Plakát autosalonu Ženeva

Do Ženevy už tradičně jezdí také exotické značky. Třeba výrobce jedněch z nejrychlejších aut vůbec, švédský Koenigsegg. Nový model na letošní ročník připravilo Ferrarri, něco chystá také Aston Martin a McLaren, novou generaci supersportovního modelu R8 veze Audi.

Volkswagen slibuje ukázat studii avantgardního čtyřmístného kupé Sport Coupé Concept GTE, který naznačí směřování značky v blízké budoucnosti.

Ford Motor odhalí na autosalonu nový Focus RS. Francouzský Citroën si přichystal nový Berlingo Multispace a koncept Berlingo Mountaine Vibe. Sesterský Peugeot ukáže modernizovaný model 208, který uvedl před třemi roky.

Na Ženevu jako jednu ze dvou nejdůležitějších motoristických přehlídek v Evropě se zaměřují i výrobci sportovních aut a luxusních vozů. Porsche představí výkonný Cayman GT4 a zatím nespecifikovaný závodní vůz. Bentley ukáže nový Continental GT V8 S, Ferrari odhalí nástupce modelu 458 Italia pod označením 488 GTB a Aston Martin slibuje nový model Vulcan. Nové auto bude i na stánku Lamborghini.

Většina výrobců dnes bojuje hlavně se snižováním emisí ve výfukových plynech, evropské předpisy totiž v této oblasti stanovují velmi přísné a jen velmi těžko splnitelné limity. Expozice masových značek se tedy budou zaměřovat ve velké míře právě prezentaci nových technologií zaměřených na snižování spotřeby (a potažmo i tedy emisí).

Kromě samotných automobilek se do Ženevy jedou prezentovat výrobci a prodejci příslušenství, výrobci materiálů, komponent, dodavatelé automobilek nebo výrobci vybavení servisů.

Autosalon Ženeva

Autosalon na ženevském výstavišti Palexpo otevírá pro veřejnost 5. března (dva předchozí dny jsou věnované novinářům a odborníkům), posledním dnem je neděle 15. března. dospělá vstupenka stojí 16 švýcarských franků (to je asi 420 korun), děti platí 9 (asi 240 Kč).

Do Ženevy je to asi tisíc kilometrů, od Rozvadova stále po dálnicích. Počítejte kromě peněz na benzin také s koupí švýcarské dálniční známky za 40 CHF (1000 korun) a nohu z plynu, švýcarští policisté jsou absolutně nekompromisní.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.