Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Do Ženevy pádí hejno sporťáků, představí se také nové značky

  12:52aktualizováno  12:52
České novinky, milionová auta snů, sporťáky, ale i auta pro rodinu. Autosalon Ženeva je nejdůležitější automobilovou přehlídkou první poloviny roku. Chystá se tam obrození dávno zaniklých značek.

Kia Sportspace je jeden z konceptů, který se představí v Ženevě. Reálně vyhlížející vůz ukazuje podobu nové generace modelu optima | foto: Kia

Z pohledu českého návštěvníka je autosalon o to zajímavější, že se v Ženevě představí premiérově hned dvě auta, která se budou v České republice vyrábět. Škoda přiveze novou generaci své vlajkové lodi, majestátní superb. 

Předvede také ještě výkonnější Octavii RS s 230 koňmi nebo fabii ve sportovním paketu Monte Carlo.

Fotogalerie

Korejský Hyundai uvede SUV jménem Tucson, které se bude pro Evropu vyrábět ve slezských Nošovicích. Pro automobilku je to velmi důležitý model. Sesterská Kia si připravila kombinaci hatchbacku a kombi pod názvem Sportspace.

Do Ženevy se žene nebývalé množství nových aut s touto architekturou, SUV a crossovery dnes z nabídek automobilek vytlačují tradiční kombíky. Představí se také nové sporťáky (třeba překvapivý supersportovní ford), nebo dravé deriváty klasických modelů.

Organizátoři očekávají na 130 světových a evropských premiér aut, konceptů, nových motorů a technologií. Celkem má v obří hale, která je hned vedle ženevského letiště, 220 vystavovatelů zaparkovat kolem devíti set aut. Kromě světových premiér je připravena opět expozice závodních speciálů a určitě dorazí i nějaký veterán. Pořadatelé očekávají přes sedm set tisíc návštěvníků.

V předvečer otevření vybere porota vybraných evropských novinářů vůz, kterému udělí prestižní ocenění Auto roku.

Zrození značky

Na švýcarský autosalon a nikam jinam se jezdí prezentovat slavní karosáři. Kromě vyhlášených italských studií Pininfarina, Italdesign, Sbarro nebo stavitel bláznivých kreací - domácí Rinspeed, se představí i méně známí designéři. Chystá se také představení úplně nových značek: Scuderia Cameron Glickenhaus veze supersportovní vůz, Ženeva má být také místem, kde vstane z mrtvých dávno zaniklá německá značka Borgward. Na poslední chvíli se ohlásila další značka, která se chystá na obnovení, britský Jensen.

Plakát autosalonu Ženeva

Do Ženevy už tradičně jezdí také exotické značky. Třeba výrobce jedněch z nejrychlejších aut vůbec, švédský Koenigsegg. Nový model na letošní ročník připravilo Ferrarri, něco chystá také Aston Martin a McLaren, novou generaci supersportovního modelu R8 veze Audi.

Volkswagen slibuje ukázat studii avantgardního čtyřmístného kupé Sport Coupé Concept GTE, který naznačí směřování značky v blízké budoucnosti.

Ford Motor odhalí na autosalonu nový Focus RS. Francouzský Citroën si přichystal nový Berlingo Multispace a koncept Berlingo Mountaine Vibe. Sesterský Peugeot ukáže modernizovaný model 208, který uvedl před třemi roky.

Na Ženevu jako jednu ze dvou nejdůležitějších motoristických přehlídek v Evropě se zaměřují i výrobci sportovních aut a luxusních vozů. Porsche představí výkonný Cayman GT4 a zatím nespecifikovaný závodní vůz. Bentley ukáže nový Continental GT V8 S, Ferrari odhalí nástupce modelu 458 Italia pod označením 488 GTB a Aston Martin slibuje nový model Vulcan. Nové auto bude i na stánku Lamborghini.

Většina výrobců dnes bojuje hlavně se snižováním emisí ve výfukových plynech, evropské předpisy totiž v této oblasti stanovují velmi přísné a jen velmi těžko splnitelné limity. Expozice masových značek se tedy budou zaměřovat ve velké míře právě prezentaci nových technologií zaměřených na snižování spotřeby (a potažmo i tedy emisí).

Kromě samotných automobilek se do Ženevy jedou prezentovat výrobci a prodejci příslušenství, výrobci materiálů, komponent, dodavatelé automobilek nebo výrobci vybavení servisů.

Autosalon Ženeva

Autosalon na ženevském výstavišti Palexpo otevírá pro veřejnost 5. března (dva předchozí dny jsou věnované novinářům a odborníkům), posledním dnem je neděle 15. března. dospělá vstupenka stojí 16 švýcarských franků (to je asi 420 korun), děti platí 9 (asi 240 Kč).

Do Ženevy je to asi tisíc kilometrů, od Rozvadova stále po dálnicích. Počítejte kromě peněz na benzin také s koupí švýcarské dálniční známky za 40 CHF (1000 korun) a nohu z plynu, švýcarští policisté jsou absolutně nekompromisní.





Nejčtenější

Mazda CX-5
Mazda CX-5 patří k nejpovedenějším SUV, ale v Praze tohle auto nechtějí

Tichý motor, živé reakce na plyn a kultivovaná lehkost při průjezdu zatáček – to je nová Mazda CX-5 v základním provedení s pohonem předních kol, které jsme...  celý článek

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Soumrak dieselů přichází. V Evropě už jejich podíl klesl pod polovinu

Rok a půl po vypuknutí aféry Dieselgate výrazně klesá v Evropě zájem o naftové motory. Poprvé jejich podíl v nových registracích klesl pod 50 procent.   celý článek

Ještě kožený volant. Po nasazení airbagu zbývá zacvaknout středový kryt
Ukliďte si v autě, volant je špinavější než záchodové prkénko

Obecně se ví, že interiér vozu není zrovna nejčistší místo, ve kterém se pohybujeme. Nová studie specialistů čištění aut to potvrzuje. Automobil je zamořený...  celý článek

Další z rubriky

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

Škoda Karoq
Designér o nové Škodovce: Karoq se povedl, je hezčí než větší Kodiaq

„Je fotogeničtější než Kodiaq,“ říká o škodovácké novince designér Petr Siebert. Spolupracovníkovi redakce iDNES.cz se novinka líbí a všímá si zajímavých...  celý článek

Fiat Argo
Autofotka týdne: Fiat Argo by se líbil i v Evropě, snad nahradí letité punto

Nabídka Fiatu v Evropě je děravá jako italská státní pokladna a uprostřed ní vyniká žijící automobilová fosílie. Žádná jiná automobilka v Evropě si nedovolí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.