Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ženevský autosalon startuje. Přehled největších lákadel

  15:00aktualizováno  15:00
Letošní ročník autosalonu v Ženevě opět láká fanoušky automobilů z celého světa. Kromě vůně spáleného benzínu se letos můžete těšit i na novinky na stlačený vzduch a spoustu designových překvapení. Podívejte se na nejočekávanější premiéry.

Oficiální plakát ženevského autosalonu 2013 | foto: salon-auto.ch

Alfa Romeo 4C

Necelé čtyři metry délky má uhrančivý supersport, který designem odkazuje na větší sestru 8C. Karoserie s karbonovým rámem je dva metry široká, ale pouhých 118 cm vysoká, takže dravá šelma bude přikrčená nízko nad silnicí.

Alfa Romeo 4C

Alfa Romeo 4C

O přenos síly z přeplňovaného čtyřválce s přímým vstřikováním a výkonem 177 kW na zadní kola se postará dvouspojková automatická převodovka. Na silnice by alfa měla vyjet ještě letos.

Peugeot 2008 Hybrid Air

Zřejmě největší bomba letošní Ženevy. Peugeot tajně vyvinul městský teréňák, který by kromě benzinu měl jezdit také na stlačený vzduch. Spotřeba "vzduchového hybridu" by měla být do tří litrů na 100 km, protože systém přebytečnou energii neukládá do baterií jako současné hybridy, ale využívá jí ke stlačování vzduchu do tlakových nádob. Ten pak auto pohání do rychlosti 70 km/h, jinak jede na spalovací motor.

Peugeot 2008

Peugeot 2008

Chevrolet Trax

Malé SUV na základě sesterského Opelu Mokka má dost agresivní design, podobně jako další premiéra: faceliftovaná velká captiva. Designovou bombou, k níž zatím nejsou fotografie, bude nová corvetta ve verzi Convertible, tedy kabriolet.

Toyota Auris Touring Sports

Kompakt v kombíkové verzi vyjíždí do světa vůbec poprvé. K vidění bude i další, už čtvrtá generace modelu RAV4, ale také velmi úspěšný sporťák GT-86, tentokrát ve verzi bez střechy. Toyota představí i dvoumístné městské vozítko i-Road.

Toyota Auris Touring Sports

Toyota Auris Touring Sports

Qoros GQ3

Malý kompaktní sedan čínské značky byl částečně vyvíjen v rakouském Grazu. Komponenty do něj dodávají renomované firmy jako Bosch, Continental, TRW nebo Valeo, multimédia má obstarat dokonce samotný Microsoft. Auto by mělo být v prodeji už do konce tohoto roku.

Nissan Note

Po pár letech se konečně představí nová generace malého MPV, které se chce dostat znovu na výsluní. Má dostat ve své třídě unikátní bezpečnostní výbavu.

Citroën Technospace

Na snímcích ne zrovna atraktivní auto je ukázkou, jak má vypadat nová generace rodinného C4 Picasso. Výrazně hezčí je faceliftovaná malá C3, představí se také DS3 ve verzi kabrio. Značka předvede i "vzduchový" hybrid, stejně jako sesterský Peugeot.

Citroën Technospace Concept

Citroën Technospace Concept

Volkswagen XL1

Nejúspornější auto na světě v sériové podobě přiveze na salon koncern Volkswagen. Dvoumístný vůz s průměrnou spotřebou 0,9 l/100 km je vybaven také hybridním systémem s nabíjením ze zásuvky (plug-in hybrid), takže čistě na elektřinu dokáže urazit až 50 kilometrů.

Kromě něj ukáže VW novou generaci Golfu GTD, jehož výkonný motor (135 kW) má spotřebovat pouhých 4,2 litru nafty. Představí se také oplastovaná verze miniautíčka Up s označením "cross up". Pohon všech kol sice nedostane, bude však mít zvýšený podvozek.

Honda Civic Wagon

Koncept kombíku známe zatím jen ze skeče, ale na autosalonu si jej prohlédneme v reálné podobě. Kombík nižší střední třídy značce několik let citelně chyběl. Kromě něj ukáže Honda v Ženevě také nový malolitrážní dieselový motor 1.6 i-DTEC, který bude pohánět právě modely Civic a větší CR-V, a přiveze také koncept supersportovního vozu NSX Concept, nacpaného nejnovějšími technologiemi.

Volvo XC 60

Volvo připravilo do Švýcarska kompletní modelovou obrodu. Facelift tak podstoupí nejen toto pseudoterénní SUV, ale i sedany S60 a S80, kombíky V60 a V70 i crossover XC 70. Všechny modely budou mít kulatější tvary a modernější interiér.

Renault Captur

Opravdu kompaktní auto, dlouhé jen 4,12 metru, je opět malým SUV, postaveným na platformě malého clia. I zde najdeme multimediální tablet, propojený s hudební aparaturou vozu. Kromě capturu bude k vidění i facelift rodinného scénicu ve stylu clia, a to včetně oplastované verze XMOD se zvýšeným podvozkem.

Renault Captur

Renault Captur

Opel Cascada

Kabriolet střední třídy (délka 4,7 metru) dostane klasickou plátěnou střechu a plnohodnotná čtyři místa. A dokonce i slušný kufr s objemem 380 litrů. Kromě cascady předvede Opel také designovou varietu novinky Adam, nazvanou Rocks. Ta dostane mohutnější tvary, větší nárazníky i kola. Pod kapoty opelů se také dostává nový diesel 1.6 CDTi (100 kW).

Hyundai Grand Santa Fe

V Česku usazená značka se po loňské smršti novinek představí letos trochu skromněji. Hlavní hvězdou bude o 22,5 cm prodloužená verze Santa Fe s rekordním kufrem o objemu 607 litrů. Kromě toho se představí i faceliftované kompaktní SUV ix35, jež se vyrábí v Nošovicích. A milovníci rallye si vychutnají finální podobu ostrého závoďáku i20 WRC.

Kompletní informace o novinkách ženevského autosalonu pro vás již tradičně připravujeme několik měsíců dopředu. Pravidelně aktualizovaný seznam článků o tomto významném autosalonu a detailní přehled o novinkách najdete ZDE.

Očekávané novinky

Alfa Romeo: 4C
Audi: S3 Sportback, RS Q3, RS 6 Avant
BMW: 3 GT, M6 Grand Coupé, Concept 4 Coupé
Bentley: Flying Spur
Citroën: Technospace concept, facelift C3
Ford: malé SUV Ecosport, Focus electric
Honda: Civic combi
Hyundai: Grand Santa Fé, facelift ix35
Chevrolet: Corvette cabrio, Spark electric, Trax, facelift Captiva
Infiniti: Q50
Kia: pro_cee’d GT
Lexus: IS
Mercedes-Benz: facelift třídy E, třída A 45 AMG, CLA coupé
Mitsubishi: Outlander plug-in hybrid
Nissan: Note
Opel: Cascada cabrio, Adam Rocks
Peugeot: 2008, HybridAir
Qoros (nová čínská značka): GQ3
Renault: Captur, facelift Scénic + XMOD
Seat: Leon SC
Subaru: Forester, Outback Diesel
Suzuki: SX4 concept
Toyota: Auris combi, RAV4
Volkswagen: Golf GTD, e-Golf, Cross Up, XL 1 plug-in hybrid
Volvo: facelifty S60, V60, XC60, XC70

Důležité informace

Otevírací hodiny:
Autosalon otevře návštěvníkům ve čtvrtek 7. března (novinářům a odborné veřejnosti o dva dny dřív) a skončí v neděli 17.března. Od pondělí do pátku je výstaviště Palexpo (hned vedle ženevského letiště) otevřeno od 10 do 20 hodin, o víkendu od 9 do 19 hodin. Dospělí zaplatí za vstupenku 16 švýcarských franků (asi 330 korun), děti od 6 do 16 let 9 franků (190 korun). Skupiny nad 20 lidí platí za jednotlivce 11 franků (230 korun).

Jak se tam dostat:
Finančně nejvýhodnější je koupit zájezd na některém ze slevových portálů. Momentálně se ceny pohybují kolem 1 700 korun, běžná cena u cestovní kanceláře je zhruba 2 500 korun. Strávíte sice dvě noci v autobuse, ale na návštěvu autosalonu máte celý den.

Většina lidí pojede do Ženevy autem. Nejkratší trasa vede přes rozvadovský hraniční přechod na plzeňské dálnici D5, měří zhruba tisíc kilometrů. Německé dálnice jsou bez poplatku, ve Švýcarsku musíte mít dálniční známku, kterou koupíte na hranicích za 40 franků (840 korun). Stále po dálnici jedete směr Norimberk, Heilbronn, Stuttgart.

Do Švýcarska přijedete přes hraniční přechod Schaffhausen a pak směr Curych, Bern, Lausanne. Dálnice z Lausanne do Ženevy vás navede přímo k výstavišti. Držte se cedulí směřujících na letiště a výstaviště Palexpo, které je hned na okraji města. Přímo na místě vás značky nebo zřízenci nasměrují na parkoviště.

Letecky se do Ženevy dostanete za zhruba 5-10 tisíc korun, přímou letenku z Prahy však seženete jen stěží, takže budete muset přesedat v Mnichově nebo v Curychu.

Ubytování:
Pokud byste chtěli v Ženevě nocovat, budete mít problém. Město i jeho okolí jsou beznadějně vyprodány dlouho dopředu a ceny jsou navíc přemrštěné. Hoteliéři si největší událost roku náležitě užívají. Často třeba požadují zaplacení minimálně tří nocí bez ohledu na to, jak dlouho skutečně zůstanete. Větší šanci budete mít v okolních městech (Lausanne) nebo menších obcích, ale ceny jsou i tak vyšší.







Nejčtenější

Ilustrační snímek
Jak jsem asistovala při záchraně auta

Jsme tam hned a jsme rovný, přímo z tvý pojišťovny... Ta chytlavá melodie z televizní reklamy mi zní v uších a už se těším, jak budu jezdit se dvěma veselými...  celý článek

Expediční Tatra 72 manželů Baumových
První tatra kolem světa. Cestovali s ní manželé Baumovi v roce 1935

Přezdívkou „Miss Australia“ nazývali láskyplně svoji expediční tatru Jiří a Růžena Baumovi, kteří s ní v roce 1935 podnikli cestu kolem světa. Jak se dá...  celý článek

Ford RS200
Rallyová monstra neměla limity. Jejich krátkou kariéru uťaly tragédie

V roce 1986 nevybuchla jen jaderná elektrárna v Černobylu, ale také časovaná bomba v podobě monster skupiny B. Ford RS200 byl jedním z továrních speciálů...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.