Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Podívejte se na první obrázky z ženevského autosalonu

  17:38aktualizováno  17:38
Ženeva (Od zpravodaje iDNES.cz) - Natáhnout poslední červený koberec, přeleštit zrcátko, naposledy zopakovat proslov. Ženevský autosalon zažívá poslední frenetické hodiny před otevřením. Nahlédněte na něj objektivem iDNES.cz.

Autosalon Ženeva je největší autosvátek první poloviny letošního roku. Po výstavišti se zatím prohánějí jeřáby, modelky nacvičují labutí chůzi a úsměvy a velcí šéfové si přeříkávají proslovy, ale napětí stoupá s každou přibývající hodinou.

Autosalon Ženeva 2013 den před otevřením se auta zatím schovávají pod plachty.

Autosalon Ženeva 2013 Den před otevřením se auta zatím schovávají pod plachty.

Největší zvědavost vzbuzují koně pod kapotou nových supersportů. Jednou z nejočekávanějších premiér je nové superferrari, které má prozatímní jméno F150. I další supersportovní bomba dorazila z Itálie: Alfa Romeo 4C je nádherný "kapesní" supersport. Milionáři mají prostě letos pré, utrácet mohou také za nový rolls-royce nebo supermclaren.

Světovou premiéru si do Švýcarska přichystala i Škoda, která se tu pochlubí novou kombíkovou octavií (podle informací iDNES.cz bude ta, ze které strhnou bílou plachtu v úterý ráno, červená). Nějakou novinku, koncept nebo alespoň facelift známých modelů si do Ženevy připravily snad všechny značky.

Chystají se tradiční červené koberce.

Chystají se tradiční červené koberce.

Největší napětí je na stánku nové značky Qoros. Čínská automobilka se totiž v Ženevě premiérově představí světu. Ale vlastně jen symbolicky, značka je totiž vytvořena pouze pro Evropu.

Fotogalerie

V Ženevě 2013 tak možná začne první seriózní útok z Číny na pozice zavedených renomovaných automobilek. Pomoci jí mají i najatí manažeři z Evropy.

V Ženevě nebudou chybět ani velcí evropští designéři. Novinky, kvůli kterým stojí za to do Ženevy vyrazit, si přichystali všichni tři nejslavnější: znovuzrozený Bertone, Pininfarina i Giugiarův Italdesign, dnes už pod vládou VW. Tato studia na jiné autosalony nejezdí a i v tom se skrývá kouzlo toho ženevského.

Už dnes, den před otevřením, vyhlásili na autosalonu evropské Auto roku 2013. Renomovanou anketu vyhrála po právu sedmá generace VW Golf. Auto tohoto jména vyhrálo titul už podruhé (poprvé třetí generace), jednou byl druhý (čtvrtá generace).





Nejčtenější

Chyby ve videu Tesly
Testovací drahou autonomních aut bude dálnice mezi Brnem a Bratislavou

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Shodli se na tom ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a...  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.