Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Ženevě se představí 120 novinek. Frčí auta na vysokém podvozku

  3:00aktualizováno  3:00
Nejdůležitější evropskou automobilovou událostí první poloviny roku je bezesporu ženevský autosalon. Už tento týden se na něm představí mimo jiné koncept nové škodovky a pré budou mít auta typu SUV.

Slavný autosalon na výstavišti Palexpo, jen pár kroků od mezinárodního letiště a na dohled Ženevského jezera, vstupuje už do 86. ročníku. Slavnostní otevření a představení novinek je naplánováno na 1. března, dny pro veřejnost jsou od 3. do 13. března. Vstupné pro dospělého je 16 švýcarských franků, což je asi 400 korun. Organizátoři očekávají kolem 120 světových a evropských premiér.

Fotogalerie

Ředitel veletrhu André Hefti oznámil, že automobilové přehlídky se zúčastní na dvě stě vystavovatelů ze třiceti zemí a očekává až 700 tisíc návštěvníků.

Pořadatelé také jako každý rok přichystali speciální expozici, která bude tentokrát věnovaná motosportu. K vidění v ní budou závodní okruhové speciály od sedmdesátých let minulého století až po dnešek.

Terénní auta, supersporty i moderní technologie

Na autosalonu se čeká ofenziva aut typu SUV, určených do lehkého terénu, která jsou dnes velmi žádaná a vytlačují klasické typy vozů. Audi představí své nejmenší SUV jménem Q2, Škoda zase koncept velkého s názvem VisionS. Maserati by se mohlo pochlubit polňačkovým svalovcem jménem Levante. Na cestě jsou také facelifty stávajících modelů, novou tvář představí například Peugeot 2008 nebo Opel Mokka.

Peugeot 2008

Peugeot 2008

Volkswagen uvede modernizovaný městský vůz up!, který bude zanedlouho uveden na trh. Druhou světovou premiérou bude koncepční vůz, který oživí třídu kompaktních vozů jako módní, cenově dostupné SUV.

Hlavním tahákem u Hyundai bude zřejmě nový hybridní model Ioniq, sesterská Kia uvede v evropské premiéře zcela nový hybridní crossover Niro. U Fordu slibují představení rozšířeného programu Vignale a oznámení novinek ze sportovní divize Ford Performance. Evropskou premiéru bude mít Ford Kuga.

Autosalon Ženeva 2016

Porsche slibuje modernizovaný Boxster, Aston Martin si připravil nový model DB11. U Bugatti se mohou fanoušci značky těšit na zcela nový model Chiron s výkonem až 1 500 koní.

Renault přiveze novou generaci stěžejního rodinného MPV modelu Scénic, Volvo zase fešný kombík V90.

Audi mimo jiné představí novou generaci modelu A4 Allroad, BMW vlajkovou luxusní limuzínu 760 Li a Mercedes slibuje nový model GLC Coupe.

V Ženevě se už tradičně prezentují i designérská studia, malovýrobci a tuningové firmy. Na výstaviště je ohlášen návrat slavné francouzské značky sportovních vozů Alpine, patřící Renaultu. Nový koncept doveze také slavné designérské studio Italdesign a nové modely supersportů mají představit Aston Martin nebo McLaren. Autosalon přivítá také exkluzivní Spyker. Nizozemská značka se už dlouhé roky snaží o znovuzrození, předposlední pokus skončil bankrotem. Teď to zkusí nanovo, opět se superdrahým modelem.

Opel představí pětimístný elektromobil s tvary MPV jménem Ampera-e. Je to přeznačkovaný vůz Chevrolet Bolt, který má začít koncern GM, do kterého obě značky patří, prodávat na severoamerickém trhu. Výrobce slibuje dojezd kolem tří set kilomerů.

Francouzský koncern PSA sdružující Peugeot s Citroënem připravil překvapení ve spolupráci s Toyotou, společně vyvinuli nové velké praktické auto. Trojčata , která dorazí v osobní i dodávkovité verzi, se jmenují Peugeot Traveller, Citroën Spacetourer a Toyota Proace. Vyrábět se budou ve fabrice PSA ve francouzském Valenciennes.

Civic, důležitý model japonské Hondy v aktuálním podání na Evropském trhu spíše živoří. A neprávem, je to velmi povedené auto. Zákazníky ale možná odrazuje ulítlý design. Nová genrace se chystá na příští rok. V Ženevě uvidíme ochutnávku v podobě konceptu.

Jaguar veze parádní dvoumístný sportovní roadster F-TYPE SVR s hliníkovou konstrukcí, který prošel posilovnou. Nové provedení je schopné vyvinout maximální rychlost až 320 km/h. Je lehčí, rychlejší a silnější a pochází ze speciálního oddělení firmy jménem Special Vehicle Operations (SVO), které se zaměřuje na stavbu podobných unikátů.

Většina automobilek klade poslední dobou důraz na moderní technologie. Výrazným trendem dneška jsou technologie pro podporu autonomního řízení, při kterém vůz řídí počítač bez pomoci člověka. Nový Mercedes třídy E, který bude mít v Ženevě evropskou premiéru, se tak pochlubí dosud nevídanými prvky výbavy, třeba asistentem, který umí na dálnici sám bezpečně přejet z pruhu do pruhu.

Mercedes třídy E

Mercedes třídy E

Očekávat se dá také další vlna novinek z oblasti elektromobility a hybridních pohonů, které jsou sice na trhu okrajové, automobilky je však vyvíjejí a nabízejí, aby splnily přísné emisní limity. Hybridní pohon všech kol tak představí právě nový koncept Škody, který se do konce letošního roku přemění v sériový model jménem Kodiaq.

Jak na autosalon

Do Ženevy se můžete vydat na výlet sami. Kromě autosalonu, který se dá projít za jeden den, stojí za vidění samotné město a třeba i nedaleké Lausanne, kam se dá dojet vlakem. Cestovní kanceláře nabízejí třídenní výlet na autosalon za necelé dva tisíce korun.

Pokud míříte do Ženevy po vlastní ose autem, nejkratší trasa vede přes rozvadovský hraniční přechod na plzeňské dálnici D5. Měří zhruba tisíc kilometrů a dá se zvládnout za zhruba devět hodin. Německé dálnice jsou bez poplatku, ve Švýcarsku musíte mít dálniční známku, kterou koupíte na hranicích za 40 franků (necelý tisíc korun). Stále po dálnici jedete směr Norimberk, Heilbronn, Stuttgart. Do Švýcarska přes hraniční přechod Schaffhausen a pak směr Curych, Bern, Lausanne.

Ve Švýcarsku pečlivě dodržujte rychlostní limity, na dálnici je to 120 km/h. Dálnice z Lausanne do Ženevy vás navede přímo k výstavišti. Držte se cedulí směřujících na letiště a výstaviště Palexpo, které je hned na okraji města. Přímo na místě vás značky nebo zřízenci nasměrují na parkoviště.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.