Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kabaňův design povezou škodovky ještě dlouho, nástupce se hledá

  19:07aktualizováno  19:07
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Škoda v současnosti hledá nástupce šéfdesignéra Jozefa Kabaně, který se po osmi letech u značky rozhodl přejít k BMW. Jeho rukopis však auta povezou ještě dlouho, odhadem i po roce 2020.

Slabikářem nového designového jazyka moderních Škodovek je koncept VisionS | foto: Lukáš Hron, Mobil

„S Jozefem Kabaněm jsme v uplynulých 18 měsících rozpracovali designovou strategii, jak bude v příštích letech vypadat interiér i exteriér našich vozů,“ prohlásil na autosalonu v Ženevě předseda představenstva české značky Bernhard Maier.

Designová strategie se obvykle v automobilkách tvoří na delší časový úsek, minimem je jedna ucelená generace modelové řady. Kabaň v uplynulých měsících při představování modelu Kodiaq několikrát zmínil, že představuje nový designový jazyk SUV modelů značky. A právě v kategorii SUV Škoda rozjíždí ofenzívu, ještě letos představí novou generaci modelu Yeti.

Fotogalerie

Generační obměna modelů v koncernu Volkswagen, do kterého Škoda patří, přichází u stěžejních modelu přibližně v šestiletém cyklu. Škoda má aktuálně v evropské nabídce sedm modelových řad, při aktuálním stáří modelové řady to vychází na jednu „velkou“ premiéru nového modelu ročně. Značka navíc podle neoficiálních informací ještě svou modelovou řadu v dohledné době doplní. S Kabaňovským uhlazeným „kubistickým“ designem (a možná často i čtyřmi páry předních světel) se tedy budou nové škodovky podle všeho představovat ještě po roce 2020.

Škoda zatím nástupce Jozefa Kabaně nemá. „Jeho nástupce intenzivně hledáme a na seznamu máme několik zajímavých osobností,“ prohlásil na ženevském autosalonu Bernhard Maier.

Takhle Jozef Kabaň představil novou Octavii v lednu 2017:

Autoři: ,




Nejčtenější

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

BMW Řada 5 550 i xDrive
BMW Řada 5 550 i xDrive

r.v. 2010, naj. 69 430 km, benzín
649 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.