Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kabaňův design povezou škodovky ještě dlouho, nástupce se hledá

  19:07aktualizováno  19:07
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Škoda v současnosti hledá nástupce šéfdesignéra Jozefa Kabaně, který se po osmi letech u značky rozhodl přejít k BMW. Jeho rukopis však auta povezou ještě dlouho, odhadem i po roce 2020.

Slabikářem nového designového jazyka moderních Škodovek je koncept VisionS | foto: Lukáš Hron, Mobil

„S Jozefem Kabaněm jsme v uplynulých 18 měsících rozpracovali designovou strategii, jak bude v příštích letech vypadat interiér i exteriér našich vozů,“ prohlásil na autosalonu v Ženevě předseda představenstva české značky Bernhard Maier.

Designová strategie se obvykle v automobilkách tvoří na delší časový úsek, minimem je jedna ucelená generace modelové řady. Kabaň v uplynulých měsících při představování modelu Kodiaq několikrát zmínil, že představuje nový designový jazyk SUV modelů značky. A právě v kategorii SUV Škoda rozjíždí ofenzívu, ještě letos představí novou generaci modelu Yeti.

Fotogalerie

Generační obměna modelů v koncernu Volkswagen, do kterého Škoda patří, přichází u stěžejních modelu přibližně v šestiletém cyklu. Škoda má aktuálně v evropské nabídce sedm modelových řad, při aktuálním stáří modelové řady to vychází na jednu „velkou“ premiéru nového modelu ročně. Značka navíc podle neoficiálních informací ještě svou modelovou řadu v dohledné době doplní. S Kabaňovským uhlazeným „kubistickým“ designem (a možná často i čtyřmi páry předních světel) se tedy budou nové škodovky podle všeho představovat ještě po roce 2020.

Škoda zatím nástupce Jozefa Kabaně nemá. „Jeho nástupce intenzivně hledáme a na seznamu máme několik zajímavých osobností,“ prohlásil na ženevském autosalonu Bernhard Maier.

Takhle Jozef Kabaň představil novou Octavii v lednu 2017:

Autoři: ,




Nejčtenější

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Přežije Tesla rok 2017? Letošní léto pro ni má být přelomové

Technologická společnost a automobilka Tesla by do konce roku měla přijít se svým prvním „lidovým vozem“ a rozběhnout výrobu v největší továrně na baterie.   celý článek

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový...
OBRAZEM: 24 hodin plných adrenalinu a únavy, to je slavné Le Mans

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový závod. Favorité na vítězství měli letos velké potíže a o dramata nebyla nouze....  celý článek

Interiér auta od Applu v představách designéra Matiase Papaliniho
Apple stále pracuje na autonomním řízení, sází také na sdílení aut

Šéf firmy Apple Tim Cook prozradil, že jeho firma pracuje na systémech autonomního řízení. „Je to klíčová technologie, matka všech typů umělé inteligence, ale...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.