Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Kombík od Daewoo - zatopí nubira Evropanům?

  10:11
Právě před rokem představilo Daewoo v Ženevě premiérově stávající generaci Daewoo Nubira. Sedan, kterému ušili oblek u Pininfariny, dostal evropštější vzhled než předchůdce a zařadil se do modelové řady, která alespoň co se designu týká, patří k tomu lepšímu ve světové produkci.
Daewoo Nubira kombi

Daewoo Nubira kombi na autosalonu v Ženevě 2004 | foto: iDNES

Rok se s rokem sešel a v Ženevě probíhá další premiéra auta, které má na zádi označení nubira. Automobilka kombík chápe jako model doplňující sedan (Nubira) a hatchback (Lacetti), čímž pokryje všechny skupiny řidičů zaměřených na tuto kategorii automobilů.

Daewoo Nubira StationWagon není jen sedanem, na který v Koreji "nalepili kombíkovský zadek". Auto bylo víceméně nezávislým projektem vycházejícím ze sedanu, který vznikal ve stylistickém centru v jihokorejském Bupyongu.

Design interiéru vychází z Daewoo Lacetti, kterému ještě ani neoschl certifikát homologace. Na rodinné výlety budou moci první majitelé s nubirou kombi vyrážet koncem letošního léta. V roce 2005 chtějí Korejci v Evropě prodat na 50 tisíc lacetti a nubir.

Kombík je pro svého majitele nejzajímavější objemem zavazadelníku, ten v nubiře pojme až 1410 litrů. V základní konfiguraci má zavazadelník 400 litrů objemu. Délka vozu je 4562 milimetrů, do šířky kombík narostl na 1725 mm, vysoký je 1495 mm.

Na 25 odkládacích míst a schránek rozesetých po interiéru potěší každého kdo nastupuje do auta s náručí plnou hloupostí.

Pod kapotu bude na výběr ze čtyřválcových šestnáctiventilů "popíjejících" benzín. Slabší 80 kiloWattový (109 koní) o objemu 1,6 litru, umí nubiru kombi rozjet na maximálních 179 km/h. Se silnější 1.8 (90 kW/122 koní) dosáhne na maximálních 183 kilometrů v  hodině. Tento motor bude v nabídce také se čtyřstupňovým automatem.

Protože jsme ve Švýcarsku, připravíme si na autosalon v Ženevě něco extra, řekli si u Daewoo. Dali modely kalos a lacetti do parády švýcarským tunerům od Delta Motor. Tím vznikly Kalos Sprint a Lacetti Sprint.

Pod kapotou menšího z nich bije 1,4 litrové srdce 16V. v základní verzi dává 69 kW/94 koní. Díky kompresoru rolex a chladiči stlačeného vzduchu výkon narostl až na 96 kW/131 Cv při 5.850 ot./min. Výrazný je i nárůst kroutícího momentu: z 130 Nm při 3400 ot/min na 168 Nm při 4120 ot. Výkonovému dopinku se přizpůsobily i brzdy, na autě proto najdeme kotouče o průměru 256 mm a 24 milimetrech tloušťky.

Lacetti DMK Sprint, postavené na základě Lacetti 1.8 16V, prošlo stejnou "kůrou" jako kalos. Z původních 90 kW/122 koní výkonu se technici dostali na 121 kW/165 koní při 6000 ot/min. Už na první pohled je na ostrém lacetti vidět, že všechno není vpořádku. Auto má mimo jiné kouřová skla a sportovní sedadla se čtyřbodovými pásy. Nechybí ani hasicí přístroj.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

Tesla kvůli kopírování ochranné známky žaluje indického výrobce baterií

3. května 2024

Americká automobilka Tesla zažalovala indického výrobce baterií za porušení ochranné známky. Firma...

Francouzský kodiaq se otočí na pětníku. Nabídne však milionové svezení?

3. května 2024

Vpředu tříválcová dvanáctistovka, vzadu větší „batoh“. Slavné jméno Renault Espace se vrací v nové...

Nová auta mají povinně černé skřínky, data jsou chráněna před zneužitím

3. května 2024

Od léta budou mít všechna nová auta černé skřínky. EU vyžaduje záznam důležitých informací vozidla...

Škoda stále roste, šampionkou prodejů je octavia. Spalováky neodepsala

2. května 2024

Škoda Auto zvýšila v prvním čtvrtletí dodávky vozů zákazníkům o 5,2 procenta na 220 500 aut....

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...