Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Řidiči, pozor na motorkáře z autoškoly, nově musí trénovat sami

aktualizováno 
Autoškoly začaly s výcvikem budoucích motorkářů podle nových pravidel. Řidiči tak v provozu mohou potkávat samotné žáky na motocyklech a jejich doprovod buď na druhé motorce, nebo v automobilu. Žák i učitel jsou přitom označení a mají spolu rádiové spojení.

Nová pravidla, kdy žák po zvládnutí techniky jízdy na motocyklu jezdí v provozu na motocyklu sám a nikoliv spolu s instruktorem, platí od loňského listopadu. | foto: František Chobotpro iDNES.cz

„Bohužel se řidiči k těmto nepříliš zkušeným účastníkům provozu neumí chovat, což může vést i k nehodám,“ varuje předseda Asociace autoškol Ondřej Horázný. Šoféři by podle něj měli být výrazně více ohleduplní a nevjíždět mezi žáka a učitele.

První nehoda se stala před týdnem v Plzni, kdy se vozidlo vklínilo mezi žáka a jeho učitele, který jej doprovázel. Žák poté, co s ním ztratil učitel vizuální kontakt, zazmatkoval a havaroval. Nehoda naštěstí skončila jen s mírným zraněním.

Může se hodit

motorka

S příchodem jara vás láká brázdit silnice na nové motorce? Vyberte si ji z pestré nabídky motorek k prodeji na Automodul.cz.

Nová pravidla, kdy žák po zvládnutí techniky jízdy na motorce jezdí v provozu sám a nikoliv s instruktorem coby spolujezdcem, platí od loňského listopadu. Výcvik však zpravidla začíná až s příchodem teplého počasí.

Běžní řidiči podle Romana Budského z Týmu silniční bezpečnosti zatím nedokážou žáky a učitele autoškol na silnicích poznat, protože jsou zvyklí, že donedávna vždy seděli za sebou na jednom motocyklu. Doprovodné vozidlo má být přitom označeno cedulkou autoškola. „Chybí ale dostatečná osvěta řidičů, žádnou kampaň k této problematice například dosud neuskutečnilo ministerstvo dopravy,“ dodal.

Nová pravidla řada autoškol kritizovala s tím, že se výcvik zdraží, část z nich během této sezóny původně kurzy vůbec nechtěla otevírat. Částečné zdražení připouští i Horázný, asociace nicméně změnu od začátku podporovala. Zdražení je podle něj důsledkem vyššího počtu odježděných hodin, které budou muset žadatelé absolvovat, ale výsledkem má být více zkušených řidičů motocyklů, což se projeví i na statistikách nehodovosti.

Právě mladí motorkáři jsou podle Budského jednou z nejohroženějších skupin. Ve statistikách počtu nehod začínajících řidičů v přepočtu na ujeté kilometry zaujímá Česká republika druhou nejhorší pozici v rámci Evropy za Rumunskem. Žadatelé o řidičský průkaz by tak podle něj měli již při kurzech v autoškole prokázat, že sami dokážou motocykl řádně ovládat.

Autoři: ,


Témata: Autoškola


Nejčtenější

Test nového skútru Honda SH125 v italské Florencii. Aktuální model Hondy SH se...
První jízda s Japoncem z Itálie. Honda SH potěší vychytávkami

Itálie je zemí skútrům zaslíbenou a spousta z nich se tam také vyrábí. Je to také země proslulá pro našince někdy těžko pochopitelným dopravním chaosem. Asi...  celý článek

ReRendezvous
Ostrá jízda napříč Paříží kvůli rendez-vous je lahůdka pro milovníky aut

V originále je to C’etait un rendez-vous, česky se pak jeden z nejslavnějších filmů, ve kterém hraje hlavní roli auto, jmenuje jednoduše Schůzka. Tento...  celý článek

Hover Ride Design Concept
Autofotka týdne: létající motocykl od BMW a Lega

Motocykl BMW R 1200 GS Adventure v podání stavebnice Lego Technic není jen pouhou hračkou, která obsahuje 603 kostiček. Je to také živoucí doklad spolupráce...  celý článek

21. AvD-Histo-Monte 2017
OBRAZEM: Automobiloví dědečci přešplhali Alpy v kvapíkovém tempu

AvD-Histo-Monte je jednou z nejparádnějších veteránských rallye Evropy. Možná tu chybí ta nejnabubřelejší automobilová smetánka, o to víc se však závodí a s...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.