Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autoškola na motorku bude těžší. Žáci část odjezdí sami

aktualizováno 
Žadatelé o řidičský průkaz na motorku by se do budoucna měli učit řídit sami bez instruktora na zadním sedadle. Počítá s tím návrh ministerstvo dopravy, které do meziresortního připomínkového řízení poslalo vyhlášku upravující pravidla cvičných jízd.

Vyzkoušeli jsme si nové testy autoškoly, které jsou od listopadu povinné pro všechny motorkáře, | foto: František Chobotpro iDNES.cz

Norma zároveň nařizuje zkušební jízdy za ztížené viditelnosti, například v noci nebo za mlhy a zabývá se zvyšováním povědomí šoférů o využívání nových informačních technologiích, jako jsou například chytré značky nebo elektronické informační tabule.

Může se hodit

Autoškolu máte úspěšně za s sebou a teď chybí už jen vlastní motorka v garáži. Vyberte si z nabídek motorek na Automodul.cz.

Zástupci autoškol změny ve výcviku motocyklistů vítají. „V rámci výcviku motocyklistů jde o první významnou změnu od roku 2008,“ řekl místopředseda Asociace autoškol Aleš Horčička. Asociaci nicméně vadí, že plán ministerstva dopravy neřeší odpovědnost žadatele za škodu na zdraví a majetku, kterou by mohl způsobit během jízdy na motocyklu, na kterém nesedí zároveň i instruktor.

Ten by mohl žáka následovat buď na druhém motocyklu nebo v automobilu. K samostatné jízdě se ale žadatel o řidičské oprávnění dostane teprve po zvládnutí jízdy s instruktorem, kterou ověří první praktická zkouška ze zvládání základních dovedností v řízení. „Teprve pak bude moci vyrazit sám zkušebně do ostrého provozu a na závěr složit konečnou zkoušku,“ dodal Horčička.

Větší problém mají autoškoly s požadavkem na povinné zkušební jízdy za ztížené viditelnosti nebo v noci. „Instruktor bude muset přerušit běžnou pracovní dobu, jít domů a vyspat se a poté jít se žákem na noční jízdu,“ uvedl Horčička.

Přestože ministerstvo dopravy dlouhodobě mluví o radikálních změnách v autoškolství, málo které návrhy se dokázaly prosadit až do legislativního procesu. Dlouhodobě opakovaným požadavkem je například takzvaný řidičský průkaz na zkoušku, který oddaluje vstup novopečených řidičů do ostrého provozu o jeden nebo dva roky a který v řadě zemí EU platí. Během této doby smějí začínající řidiči jezdit pouze pod dohledem zkušenějších šoférů.

Autoři: ,




Nejčtenější

Falešné Ferrari
VIDEO: Španělé odhalili dílnu na falešná ferrari

Španělská policie odhalila dílnu, která vyráběla padělky italských supersportů. Na pohled vcelku povedené kopie karoserií ferrari a lamborghini měly v útrobách...  celý článek

Ferrari 166 MM/212 Export Uovo z roku 1950
Autofotka týdne: Krásné vejce, kterým Ferrari pohrdl, míří do dražby

Giannino Marzotto, ve své době populární závodník a dědic textilních továren, měl tolik odvahy, že o tehdejších Ferrariho výtvorech veřejně řekl, že jsou...  celý článek

Volha Gaz 21
Jak se kupovala auta v SSSR: do několikaleté fronty nemohl každý

Uteklo skoro čtvrt století od chvíle, kdy se auta stala pro obyvatele Ruska dostupným zbožím. Už je ale dávno zapomenuto, jak se opatřovala auta za dob...  celý článek

Prototyp elektromobilu značky Mercedes-Benz.
Mercedes věří elektromobilům. Promění největší motorárnu, ušetří za lidi

Německý koncern Daimler věří v budoucnu hlavně elektrickému pohonu automobilů. Firma oznámila, že svoji největší motorárnu v Untertürkheim ve Stuttgartu...  celý článek

Projeli jsme padesátiletou motorku JAWA 250 Junior
Zážitek na celý život: zkusili jsme legendární Jawu Junák na okruhu

Letos slaví motocykl JAWA Junák, neboli JAWA 250 Junior, výročí 50 let. Vznikl v době, kdy se tato tradiční česká značka snažila držet krok se světovou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.