Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autoškola na motorku bude těžší. Žáci část odjezdí sami

aktualizováno 
Žadatelé o řidičský průkaz na motorku by se do budoucna měli učit řídit sami bez instruktora na zadním sedadle. Počítá s tím návrh ministerstvo dopravy, které do meziresortního připomínkového řízení poslalo vyhlášku upravující pravidla cvičných jízd.

Vyzkoušeli jsme si nové testy autoškoly, které jsou od listopadu povinné pro všechny motorkáře, | foto: František Chobotpro iDNES.cz

Norma zároveň nařizuje zkušební jízdy za ztížené viditelnosti, například v noci nebo za mlhy a zabývá se zvyšováním povědomí šoférů o využívání nových informačních technologiích, jako jsou například chytré značky nebo elektronické informační tabule.

Může se hodit

Autoškolu máte úspěšně za s sebou a teď chybí už jen vlastní motorka v garáži. Vyberte si z nabídek motorek na Automodul.cz.

Zástupci autoškol změny ve výcviku motocyklistů vítají. „V rámci výcviku motocyklistů jde o první významnou změnu od roku 2008,“ řekl místopředseda Asociace autoškol Aleš Horčička. Asociaci nicméně vadí, že plán ministerstva dopravy neřeší odpovědnost žadatele za škodu na zdraví a majetku, kterou by mohl způsobit během jízdy na motocyklu, na kterém nesedí zároveň i instruktor.

Ten by mohl žáka následovat buď na druhém motocyklu nebo v automobilu. K samostatné jízdě se ale žadatel o řidičské oprávnění dostane teprve po zvládnutí jízdy s instruktorem, kterou ověří první praktická zkouška ze zvládání základních dovedností v řízení. „Teprve pak bude moci vyrazit sám zkušebně do ostrého provozu a na závěr složit konečnou zkoušku,“ dodal Horčička.

Větší problém mají autoškoly s požadavkem na povinné zkušební jízdy za ztížené viditelnosti nebo v noci. „Instruktor bude muset přerušit běžnou pracovní dobu, jít domů a vyspat se a poté jít se žákem na noční jízdu,“ uvedl Horčička.

Přestože ministerstvo dopravy dlouhodobě mluví o radikálních změnách v autoškolství, málo které návrhy se dokázaly prosadit až do legislativního procesu. Dlouhodobě opakovaným požadavkem je například takzvaný řidičský průkaz na zkoušku, který oddaluje vstup novopečených řidičů do ostrého provozu o jeden nebo dva roky a který v řadě zemí EU platí. Během této doby smějí začínající řidiči jezdit pouze pod dohledem zkušenějších šoférů.

Autoři: ,




Nejčtenější

Zakladatel značky ESO Jaroslav Simandl se narodil před sto deseti lety, 24....
ESO byla světová motocyklová značka navzdory Únoru 1948

Motocyklové ESO, později známé jako Jawa Divišov, získalo bezpočet světových titulů na krátké, dlouhé i ledové ploché dráze. Továrna ovšem vyráběla i špičkové...  celý článek

Kolony na dálnici D11 před Prahou.
Stát zvažuje částečný zákaz předjíždění kamionů, zkoumá chování řidičů

Až dva kilometry za dálničním omezením by v budoucnu mohl platit pro nákladní auta zákaz předjíždění. S nápadem si pohrává ministerstvo dopravy, které už změnu...  celý článek

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

Aston Martin Virage
Autofotka týdne: Úplně první Aston Martin Virage je perla českých garáží

Aston Martin Virage nedosahuje takového věhlasu jako předchozí typ V8, který nahradil v roce 1988. Nízký počet vyrobených kusů z něj ovšem dělá exkluzivní...  celý článek

Kawasaki Z 650
Pokušitel i učitel. Kawasaki Z 650 okouzlí lehkostí a ovladatelností

V nabídce Kawasaki vyplnil Z 650 místo po superpopulární ER6n. To mu situaci rozhodně neusnadňuje. Svádí to k neustálému poměřování, ale stačí se projet a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.