Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autoškola na motorku bude těžší. Žáci část odjezdí sami

aktualizováno 
Žadatelé o řidičský průkaz na motorku by se do budoucna měli učit řídit sami bez instruktora na zadním sedadle. Počítá s tím návrh ministerstvo dopravy, které do meziresortního připomínkového řízení poslalo vyhlášku upravující pravidla cvičných jízd.

Vyzkoušeli jsme si nové testy autoškoly, které jsou od listopadu povinné pro všechny motorkáře, | foto: František Chobotpro iDNES.cz

Norma zároveň nařizuje zkušební jízdy za ztížené viditelnosti, například v noci nebo za mlhy a zabývá se zvyšováním povědomí šoférů o využívání nových informačních technologiích, jako jsou například chytré značky nebo elektronické informační tabule.

Může se hodit

Autoškolu máte úspěšně za s sebou a teď chybí už jen vlastní motorka v garáži. Vyberte si z nabídek motorek na Automodul.cz.

Zástupci autoškol změny ve výcviku motocyklistů vítají. „V rámci výcviku motocyklistů jde o první významnou změnu od roku 2008,“ řekl místopředseda Asociace autoškol Aleš Horčička. Asociaci nicméně vadí, že plán ministerstva dopravy neřeší odpovědnost žadatele za škodu na zdraví a majetku, kterou by mohl způsobit během jízdy na motocyklu, na kterém nesedí zároveň i instruktor.

Ten by mohl žáka následovat buď na druhém motocyklu nebo v automobilu. K samostatné jízdě se ale žadatel o řidičské oprávnění dostane teprve po zvládnutí jízdy s instruktorem, kterou ověří první praktická zkouška ze zvládání základních dovedností v řízení. „Teprve pak bude moci vyrazit sám zkušebně do ostrého provozu a na závěr složit konečnou zkoušku,“ dodal Horčička.

Větší problém mají autoškoly s požadavkem na povinné zkušební jízdy za ztížené viditelnosti nebo v noci. „Instruktor bude muset přerušit běžnou pracovní dobu, jít domů a vyspat se a poté jít se žákem na noční jízdu,“ uvedl Horčička.

Přestože ministerstvo dopravy dlouhodobě mluví o radikálních změnách v autoškolství, málo které návrhy se dokázaly prosadit až do legislativního procesu. Dlouhodobě opakovaným požadavkem je například takzvaný řidičský průkaz na zkoušku, který oddaluje vstup novopečených řidičů do ostrého provozu o jeden nebo dva roky a který v řadě zemí EU platí. Během této doby smějí začínající řidiči jezdit pouze pod dohledem zkušenějších šoférů.

Autoři: ,




Nejčtenější

Výtluk na silnici ve Zruči u Plzně.
Jedinečná příležitost pro české silničáře: asfalt, který se sám opraví

Nizozemští vědci řeší problém českých silnic, chtějí předcházet výtlukům. Do asfaltu zamýšlí dávat speciální ocelová vlákna, do betonu přijdou bakterie, které...  celý článek

Tank Praga LT vz. 38
OBRAZEM: Hvězdou pražského srazu autoveteránů byl tank

Veteráni, dobové kostýmy, hudba, četníci a k tomu dokonce tank, takový byl XI. ročník srazu a výstavy historických vozidel, který se konal o víkendu v...  celý článek

Ještě kožený volant. Po nasazení airbagu zbývá zacvaknout středový kryt
Ukliďte si v autě, volant je špinavější než záchodové prkénko

Obecně se ví, že interiér vozu není zrovna nejčistší místo, ve kterém se pohybujeme. Nová studie specialistů čištění aut to potvrzuje. Automobil je zamořený...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Šéf Fordu končí, sázka na robotická auta a elektromobily mu nevyšla

Velké personální změny se odehrávají v automobilce Ford. Podle magazínu Bloomberg přišel o místo předseda představenstva Mark Fields i šéf komunikace Ray Day.  celý článek

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.