Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autotec v Brně bude letos rekordní

  13:24aktualizováno  13:24
Přestože ani letos se na veletrhu Autotec na Brněnském výstavišti od 8. do 13. června nebudou vystavovat běžná osobní auta, také návštěvníci z řad laiků zde podle manažera výstavy Jiřího Čikla objeví leccos zajímavého. "I běžného návštěvníka-motoristu určitě zaujmou vozy kategorie off-road, které bude možno vidět i na vybudované terénní dráze, obytné automobily a další," informuje Čikl.

Pro laickou veřejnost bude podle něho nejzajímavější program o víkendu 8. a 9. června, kdy autokluby budou prezentovat ukázky zásahů při automobilových haváriích, uskuteční se přenášky o leasingu. Kromě toho budou připraveny

On-line zpravodajství z veletrhu najdete na adrese www.autotec.cz.

předváděcí jízdy různých automobilů. Organizátoři připravili i speciální program pro děti. Například se bude usilovat o sestavení co možná nejdelšího hada z angličáků. V rámci veletrhu, který má být podle organizátorů letos největší co do počtu vystavovatelů i výstavní plochy, bude letos poprvé vyhlášen automobil roku 2002 s pohonem 4x4, návštěvníci se také dozvědí výsledky ankety o autoservis a automechanika roku.

Slibné statistiky
Organizátoři připravují samotný veletrh Autotec již celý rok. V tento okamžik lze už bilancovat s jakými úspěchy. Prvním důkazem úspěšnosti příprav je počet přihlášených firem. K polovině měsíce května bylo přihlášeno 534 vystavovatelů ze 17 zemí na celkové výstavní ploše 64.301 m2. Pronajatá plocha komerčních expozic činí 50.251 m2, předváděcí plocha s dalšími prezentačními aktivitami vystavovatelů 14.050 m2. Reprezentativní přehled firem oboru přiláká velké množství návštěvníků, jejich počet lze očekávat kolem 80.000.

Desáté jubileum s dalekou historií
V letošním roce oslaví Autotec desáté jubileum své existence, jeho tradice ale sahá dále než před rok 1992. Poslední poválečný autosalon v Československu byl uspořádán totiž v roce 1947, bohužel na několik desítek let to byl poslední. Na jeho místo přišly strojírenské veletrhy, které vždy představily několik automobilů včetně těch užitkových.
V dalších letech následovaly specializovaná výstava Auto-service ´67. V pavilonu G na ploše 2000 m2 představila servisní a garážovou techniku, především z tehdejších socialistických zemí. Pozdější výstavy Člověk a automobil 1968 a Autoprogress 1969 byly už více orientovány na širší veřejnost a osobní automobily. Následovala však další odmlka. Až v červnu roku 1991 se uskutečnila výstava Transporttechnika + Autoprogress ´91.
Další rok se ve dnech 16. - 21. června konal v Brně I. ročník veletrhu Autotec. Už tehdy byl zařazen do druhé kategorie Mezinárodní organizace výrobců automobilů O.I.C.A.. V příštím roce byl druhý Autotec zcela bez osobních automobilů. Přesto se přihlásilo ještě více vystavovatelů než před tím. V roce 1994 se konal už třetí ročník a dostal nejvyšší možné ocenění - O.I.C.A. jej zařadila do kategorie mezinárodních autosalonů. To už se potvrdilo, že Brno patří a bude patřit mezi světové akce svého druhu.

Veletrh automobilových profesionálů
 Co bude k vidění na letošním ročníku Autotecu na stáncích jednotlivých firem, to napověděla už letošní první akce tohoto oboru v Amsterodamu.
Oproti Amsterodamu si budou moci vytvořit návštěvníci Autotecu 2002 komplexnější představu. V Brně se totiž bude prezentovat nejen oblast užitkových a nákladních automobilů či autobusů, ale také servisní a garážová technika, díly a doplňkové vybavení pro motorová vozidla. A právě tyto oblasti, včetně autobusů, v Amsterodamu reprezentativně zastoupeny nebyly. Do skladby vystavovatelů veletrhu se výrazně promítá i posilování tuzemských výrobních kapacit v oblasti automobilových dílů a komponentů. Na Autotecu se budou pochopitelně prezentovat všichni rozhodující výrobci z těchto oblastí. Také servisní a garážová technika bude zastoupena předními výrobci a značkami, které reprezentují špičku oboru.

Doprovodný program
Autotec patří mezi nejprestižnější veletrhy oboru. Jeho vysoká odborná úroveň se odráží také v doprovodném programu. Obchodní atmosféru doplní pestré doprovodné programy s celou řadou odborných seminářů a konferencí z oboru, kde odborníci zastupující jednotlivé oblasti automobilového průmyslu předají své nejnovější poznatky. Diskuse se budou týkat nejen posledního vývoje automobilů, problematiky paliv a maziv ale celého komplexu služeb pro motoristy. Mezi tradiční akce doprovodného programu patří Mezinárodní symposium "AUTOSYMPO 2002", seminář "Moderní pohonné hmoty a maziva pro motorová vozidla 2002", "Nakládání s autovraky", ale nově například "Nástavba v Evropě" a "Řízení životního cyklu výrobku". Slavnostně budou také vyhlášeny ankety "Automechanik roku", "Autotec Prix" a první ročník "Automobil 4x4 roku 2002". Bohatá letošní nabídka a zkušenosti z předchozích ročníků automobilových veletrhů vedou také k očekávání, že do Brna opět zamíří značné množství odborníků s velkými pravomocemi v plánování a směrování investic. Jedním z jejich setkání bude i seminář o projektu výroby a strategii nákupu v automobilce Toyota Peugeot Citröen Automobile Kolín.

Automobilové technologie 21. století
Inovace a trendy z oboru nikdy nesmějí chybět na akci evropského formátu, kterou bezesporu Autotec je. Zájemci se mohou těšit na celou řadu novinek týkajících se bezpečnosti, výkonnosti jednotlivých systémů, komfortu a servisu pro řidiče a zjednodušení ovládání automobilu. Samozřejmostí jsou i nejmodernější prvky komunikace, přitom prostředky pro spojení pomocí GSM telefonů patří k tomu nejjednoduššímu. Satelitní navigace s digitálními mapami a spojení se základnou v každém okamžiku jsou již standardem.

Partner motoristického sportu
Špičkové automobilové veletrhy organizované v Brně zaštiťují již několik let řadu odborných ale i laických doprovodných akcí. Letošní Autotec tak poprvé připomněl v listopadu a únoru Supercross, na začátku května Zámecký vrch v Náměšti nad Oslavou. Největší a svým termínem nejbližší veletrhu je ale sportovní podnik z Mistrovství ve sprint rally - Autotec Rally Brno 2002. Ten se uskuteční ve dnech 24.-26. května s ojedinělým třídenním programem. V pátek se otevírá prodejní výstava automobilů, v sobotu startují boje sprint rally na osmi rychlostních zkouškách a v neděli se utkají jezdi supermotardů.

Nabídka pro laickou veřejnost
Ale abychom nezapomněli, v doprovodných akcích si návštěvníci určitě také vyberou tu svou. Většina z nich je soustředěna zejména do pestrého víkendu 8.-9. června. Například v sérii přednášek na téma "Leasing" budou prezentovány optimální varianty nákupu automobilů, možnosti jejich pojištění a časově omezené zvýhodněné nabídky leasingových společností. Seminář "Bezpečně na silnicích" představí úlohu rozhlasového vysílání v bezpečnosti silničního provozu, informačně navigační systémy, platná pravidla s přehledem legislativy a asistenční služby motoristům. Tradičně se budou moci nejmenší svést na buginách, v akci "Autohad 2002" pomoci novému rekordu ve skládání hadu z angličáků, zkusit své výtvarné schopnosti v soutěži "Auto pro 3. tisíciletí" a v dětské porotě "Baby truck 2002" vybrat nejlepší vystavený automobil. Na jejich rodiče pak čeká možnost zdarma využít kondičních jízd autoškoly Pelikán. Takže pokud zvolí brněnské výstaviště za centrum rodinného výletu nebudou litovat.

Další informace naleznete na

www.autotec.cz

nebo

www.bvv.cz/autotec.


Autor:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.