Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Luxus na čínský způsob: přes pět metrů délky a technika vyžilých saabů

aktualizováno 
Významná čínská automobilka BAIC představila studii luxusního sedanu C80K. Výrazně zaoblené auto má zaujmout náročné domácí zákazníky, s exportem se zatím nepočítá. Na čínském trhu ale může zatopit mercedesům a audi.

BAIC C80K | foto: BAIC

Pekingská automobilka BAIC (Beijing Automotive Industry Holding) produkuje v kooperaci s Mercedesem a Hyundaiem licenční vozy těchto značek pro čínský trh a k tomu vyrábí i několik aut vlastní konstrukce. Ve světě je pak známá koupí technologií zkrachovalého Saabu a výrobou aut, která nápadně připomínají vozy známých značek.

Tak trochu do vlastního zelí kooperačních modelů Mercedesu, speciálně sedanu třídy E, leze nový model BAICu s označením C80K. Hodně velký sedan s výrazně zaoblenou zádí na první pohled vypadá, že by mohl mít zadní výklopnou stěnu a tedy technicky pět dveří. Jenže to bude klasický tříprostorový čtyřdveřový sedan. Vzhledově auto připomíná bentley nebo Jaguar XJ.

BAIC C80K

BAIC C80K

Z dostupných dat a fotografií zaujme konstrukce dveří, která se budou otvírat proti sobě. To je po dlouhých letech opět módní konstrukční řešení, které na trh navrátil obří Rolls-Royce Phantom a dnes ho najdeme třeba i v malém MPV Opel Meriva. Oproti nim ale chce jít čínský výrobce dál a odstranil z auta prostřední B sloupek. Ale je možné, že toto řešení si ponechá jen výstavní koncept, pro sériovou výrobu je to technologicky dost náročné řešení. Hlavně z důvodu bezpečnosti.

Fotogalerie

Sedan C80K je opravdový obr. Na délku měří 5,2 metru a na šířku 1,92 metru. S těmito proporcemi se může pustit do křížku i s prémiovými evropskými sedany BMW 7 nebo Audi A8. Ale reálně má novinka mířit spíš o třídu níž proti mercedesu třídy E nebo proti BMW pětkové řady.

Výrobce zatím nezveřejnil technickou specifikaci novinky. Podle dostupných údajů by auto mohlo nést některé konstrukční prvky saabu. O třídu menší sedan C70G je totiž vlastně jen převlečený starší Saab 9-5 a i větší model by mohl některé komponenty adoptovat. O pohon by se tak mohl starat přeplňovaný čtyřválec od Saabu s objemem 2,3 litru. Pro běžný provoz by i tak velkému autu stačil.

Na první pohled luxusní interiér nepřináší nic převratného, zaujme především prostorností a vzdušností díky chybějícím B sloupkům. Multifunkční displej výrobce elegantně zakomponoval přímo do palubní desky a designérsky zajímavý se jeví i střešní panel s osvětlením, který přechází až do zpětného zrcátka na předním skle.

BAIC Midi

Ve vlastní produkci aut pod značkami Beiqi a Foton mnoho zajímavých aut nenajdeme. Modely SUV a pick-upy připomínají jeepy a toyoty a výrobce se k původním originálům i hlásí. Menší modely pak nestojí ani za zmínku, a to i v kontextu ostatní čínské produkce. Z novinek potěší příznivce zaniklého Saabu model C70G, což je čínská varianta staršího modelu 9-5, nikoliv toho posledního, který se vyráběl-nevyráběl poslední dva roky. BAIC koupil od Saabu (respektive od GM) technologie (čtěte více), takže upravený model pro čínský trh není žádným překvapením.

Značka byla často kritizována kvůli kopiím známých modelů evropských výrobců. Paradoxně i modelů Mercedes Benz, přestože s touto německou automobilkou má společný podnik.

Autor:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.