Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Výrobcům elektroaut budou chybět baterky. Potřebují 40 gigatováren Tesly

aktualizováno 
Téměř všechny automobilky plánují v nejbližších letech ofenzivu elektromobilů, ale ke splnění těchto plánů jaksi chybí dostatek baterií. Volkswagen přiznal, že jen pro chystané modely by do roku 2025 potřeboval produkci baterií ze 40 gigatováren konkurenční Tesly.

Elektrický samořiditelný koncept Volkswagen Sedric | foto: discover-sedric.com

Koncern Volkswagen plánuje, že v roce 2025 bude celá čtvrtina jeho prodávaných vozů na elektřinu. „K tomu budeme potřebovat baterie s kapacitou 200 gigawatthodin,“ řekl serveru Autonews Europe Ulrich Eichhorn, vedoucí oddělení výzkumu a vývoje. To je ještě o 50 gigawatthodin víc, než odhadoval šéf skupiny Matthias Mueller loni v červnu. Tehdy řekl, že koncern bude v roce 2025 čelit obrovské nákupní potřebě baterií o kapacitě 150 GWh. Pro představu, taková energie by stačila na napájení jediné 60wattové žárovky po dobu 2,5 miliardy hodin nebo-li více než 285 000 let.

Autosalon Šanghaj 2017

Koncept elektrického SUV pro Čínu v podání Volkswagenu představené letos na autosalonu v Šanghaji.

Pokud by každý výrobce produkoval v roce 2025 zhruba čtvrtinu produkce v podobě elektromobilů, potřebovali by na to baterie s kapacitou více než 1,5 terawatthodin. Na to by bylo potřeba přes 40 moderních gigatováren Tesla, z nichž každá má roční kapacitu 35 GWh lithium-iontových článků.

Tesla Gigafactory
APTOPIX Tesla Gigafactory
Americká automobilka pustila reportéry na stavbu své továrny na akumulátory.

Tesla Gigafactory

Jedna taková továrna má být dokončena v roce 2020 v Nevadě. Je tak velká, že by se do ní vešlo 93 Boeingů 747 nebo – jak uvedl při představení továrny její zakladatel Elon Musk - 50 miliard křečků. Zatím je ale jediná, lokalita pro druhou (v Evropě) se teprve hledá.

Fotogalerie

Takže chybí ještě 38 továren. O výrobě baterií samozřejmě uvažují i další výrobci, ale vše je zatím ve stadiu plánů.

Do konce roku se například rozhodne firma Robert Bosch. Zkoumají se samozřejmě i nové technologie, které by měly razantně zvýšit stávající kapacitu dnešních baterií. K jejich sériové výrobě je ale daleko.

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Za sledování telefonu na přechodu budou na Havaji rozdávat pokutu

Pokutu 99 dolarů (2 300 Kč) budou od října rozdávat úřady v hlavním městě amerického státu Havaj chodcům, kteří budou na silničních přechodech věnovat svoji...  celý článek

Ford Fiesta
Ford Fiesta chce být víc nóbl a stále jezdí skvěle, ale místem šetří

Fiesta je nejprodávanější malé auto Evropy, loni oslavila čtyřicítku a teď přijíždí v sedmé generaci. Stále patří k nejlépe jezdícím autům své kategorie. K...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
VIDEO: Bugatka stará 91 let řádí v Brně, až dlažební kostky létají

Někdo by řekl, že jezdit takto se skoro se stoletým autem je skoro svatokrádež. Ale ta nádherná oprýskaná bugatka, celá od oleje a s orezlým výfukem, je...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Trable na dovolené? Návod, co dělat při bouračce nebo nehodě

Tisíce Čechů vyrážejí v létě autem na dovolenou. Přinášíme pár užitečných rad, jak se zachovat, když dovolenou překazí krádež auta, zavazadel a cenností či...  celý článek

Hyundai Tucson
Do služby u policie nastupuje 800 Hyundaiů Tucson

Společnost Hyundai Motor Czech zahájila dodávku více než 800 kusů modelu Tucson Policii České republiky. Stát vyjdou na 337 milionů korun, přičemž za každé SUV...  celý článek

Další z rubriky

Autonomní koncept Volkswagen Sedric
Výrobcům elektroaut budou chybět baterky. Potřebují 40 gigatováren Tesly

Téměř všechny automobilky plánují v nejbližších letech ofenzivu elektromobilů, ale ke splnění těchto plánů jaksi chybí dostatek baterií. Volkswagen přiznal, že...  celý článek

Crashtest dětských autosedaček
Test upozornil na dvě nebezpečné autosedačky, jedna katapultovala dítě

Při nárazových zkouškách dětských autosedaček odhalil německý autoklub ADAC dvě smrtelně nebezpečné autosedačky. Jedna z testovaných katapultovala dítě při...  celý článek

ArcFox 7
Téměř polovina modelů elektrických aut by se mohla vyrábět v Číně

Čínské automobilky by do roku 2020 mohly vyrábět 49 z celkem 103 nových modelů elektrických aut, která budou do té doby na trhu. Vyplývá to z odhadu americké...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.