Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Výrobcům elektroaut budou chybět baterky. Potřebují 40 gigatováren Tesly

aktualizováno 
Téměř všechny automobilky plánují v nejbližších letech ofenzivu elektromobilů, ale ke splnění těchto plánů jaksi chybí dostatek baterií. Volkswagen přiznal, že jen pro chystané modely by do roku 2025 potřeboval produkci baterií ze 40 gigatováren konkurenční Tesly.

Elektrický samořiditelný koncept Volkswagen Sedric | foto: discover-sedric.com

Koncern Volkswagen plánuje, že v roce 2025 bude celá čtvrtina jeho prodávaných vozů na elektřinu. „K tomu budeme potřebovat baterie s kapacitou 200 gigawatthodin,“ řekl serveru Autonews Europe Ulrich Eichhorn, vedoucí oddělení výzkumu a vývoje. To je ještě o 50 gigawatthodin víc, než odhadoval šéf skupiny Matthias Mueller loni v červnu. Tehdy řekl, že koncern bude v roce 2025 čelit obrovské nákupní potřebě baterií o kapacitě 150 GWh. Pro představu, taková energie by stačila na napájení jediné 60wattové žárovky po dobu 2,5 miliardy hodin nebo-li více než 285 000 let.

Autosalon Šanghaj 2017

Koncept elektrického SUV pro Čínu v podání Volkswagenu představené letos na autosalonu v Šanghaji.

Pokud by každý výrobce produkoval v roce 2025 zhruba čtvrtinu produkce v podobě elektromobilů, potřebovali by na to baterie s kapacitou více než 1,5 terawatthodin. Na to by bylo potřeba přes 40 moderních gigatováren Tesla, z nichž každá má roční kapacitu 35 GWh lithium-iontových článků.

Tesla Gigafactory
APTOPIX Tesla Gigafactory
Americká automobilka pustila reportéry na stavbu své továrny na akumulátory.

Tesla Gigafactory

Jedna taková továrna má být dokončena v roce 2020 v Nevadě. Je tak velká, že by se do ní vešlo 93 Boeingů 747 nebo – jak uvedl při představení továrny její zakladatel Elon Musk - 50 miliard křečků. Zatím je ale jediná, lokalita pro druhou (v Evropě) se teprve hledá.

Fotogalerie

Takže chybí ještě 38 továren. O výrobě baterií samozřejmě uvažují i další výrobci, ale vše je zatím ve stadiu plánů.

Do konce roku se například rozhodne firma Robert Bosch. Zkoumají se samozřejmě i nové technologie, které by měly razantně zvýšit stávající kapacitu dnešních baterií. K jejich sériové výrobě je ale daleko.

Autoři:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.