Stylová automobilka plánuje výrobu malého SUV, nebo spíše crossoveru, už pár let. V roce 2008 se v Paříži pochlubila první představou, jak by mohlo rádoby terénní mini vypadat. Čtěte Crossover Concept: terénní mini je tady
Studie Beachcomber, která bude odhalena na lednovém autosalonu v Detroitu, je jakýmsi upřesňujícím pokračováním. Na podzim se dočkáme sériové podoby.
Beachcomber ukazuje základní tvary a proporce připravovaného modelu, stále však nechává prostor fantazii. Nedočkaví zájemci o terénní mini si třeba budou muset ještě několik měsíců pouze představovat běžnou čtveřici dveří, kterou sériová verze dostane.
Koncept se totiž vtipně inspiroval u plážové buggyny Mini Moke. Podobně jako ona, má beachcomber na boku jen výrazný rám. V případě nepřízně počasí ochrání posádku stahovací střecha i s výplněmi boků. Sériová verze také přijde o náhradní kolo uchycené na zadních pátých dveřích.
Crossover bude největším modelem značky. Koncept stojí na o šest centimetrů prodlouženém podvozku modelu Clubman. Rozvor tedy činí 2606 mm (stejný jako u předchozí studie), za což se nemusí stydět žádný vůz nižší střední třídy. Délka poprvé u Mini přeroste hranici čtyř metrů. Konkrétní hodnota je 4070 mm. Na těchto rozměrech by se už nemělo nic měnit.
Pod kapotou konceptu je osvědčená přeplňovaná šestnáctistovka, kterou najdeme v modelu Cooper S. Tento motor bude stejně jako v případě ostatních modelů Mini tvořit pravděpodobně vrchol nabídky sériového vozu. U studie pohání všechna čtyři kola, sériová verze se slabšími motorizacemi se bude ale dodávat i s pohonem pouze přední nápravy. Pohon všech kol vychází z BMW X1.
Poprvé se u Mini pravděpodobně také dočkáme i větších motorů. Hovoří se o instalaci dvoulitrových zážehových i vznětových motorů BMW. Ty se ale možná dostanou pouze pod kapotu verze se světlou výškou sníženou na úroveň běžných malých hatchbacků.
Sériový model, který pravděpodobně dostane jméno Countryman, bude prvním mini vyráběným mimo Velkou Británii. Zakázku na stavbu vozu by měla získat továrna Magna v rakouském Štýrském Hradci. Britské barvy by ale mohl countryman hájit v mistrovství světa v rallye. Podle informací serveru Autocar už společnost Prodrive pracuje na rallyové verzi největšího mini.