Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bendová: Sbalil mě kluk s obouchaným favoritem

  15:38aktualizováno  15:52
Alice Bendová do širokého povědomí vstoupila jako herečka v seriálech Rodinná pouta a Bazén. Kromě toho má na svém kontě i několik vedlejších rolí v celovečerních filmech. Jezdí v černém Audi A4, které je jejím prvním novým vozem. Předtím vždy kupovala automobily ojeté, v některých případech i bourané.

"Tatínek je automechanik, takže mi auto pomáhal vybírat a potom se mi o něj i staral," říká půvabná herečka. 

Co vás upoutalo na audi?
Jednou jsem viděla vystavený černý kabriolet Audi A4 a hrozně se mi líbil. Nicméně kabriolet není moc praktické auto pro naše podnebí, tak jsem se rozhodla, že si našetřím na klasický model. 

Je ještě nějaké jiné auto, které vás upoutá?
Audi A6 kombi a strašně by mě bavilo i nové Audi Q7. 

Není to na ženu moc velké auto?
Ne, vůbec. Řídila jsem i Ford Transit. Kdybych měla říct tři auta, která by mě bavila, na prvním místě by bylo Porsche Cayenne, pak Audi Q7 aVolkswagen Touareg. Jsem docela skromná, co? Ne, já jen sním... (smích)A ještě bych chtěla mít v garáži něco sportovního. Třeba BMW-6. 

A neměla by v té garáži být ještě motorka?
Určitě. Motorka je hrozně sexy, ale nikdy na ní jezdit nebudu, protože se bojím. 

Zkoušeli vás muži někdy balit na auto?
Když mi bylo dvacet, tak jo. Ale já lidi podle auta neposuzuji. Ono to stejně nakonec dopadlo tak, že mě sbalil kluk s obouchaným favoritem. Zkrátka protože byl takový, jaký byl, a auto v tom nehrálo žádnou roli.

Oni jsou ti chlapíci usazení v mercedesu s vystrčenou rukou z okýnka většinou spíš k smíchu. Úplně nejlepší je, když mají ještě takové to uzoučké bílé tričko a na hlavě úpletovou čepičku. Na to jsem opravdu zatížená. To nesnáším. 

Občas natáčíte a fotíte v Německu, v USA... Řídíte i v cizině?
V Americe jsem byla krátce, tam nás vozili, takže za volantem jsem seděla jen chvíli. Řídila jsem ale v Itálii, kde je to docela dobrodružství. Tam se řidič začátečník obouchá, protože oni ze tří pruhů v pohodě udělají šest.

V takové situaci je důležité být rychlejší než ostatní. Kdo je opráskanější, jede. Možná to tak nevypadá, ale u nás to tak není. Mám pocit, že ve srovnání s Itálií je tady pořád ještě nějaký řád... Cesty do Německa jsou dlouhé štreky po dálnici, které si ráda odřídím sama. 

Využíváte neomezenou rychlost na německých dálnicích?
Velmi ráda. Bohužel se na dálnici občas utrhnu i u nás. To se ale ručička tachometru pohybuje okolo stopadesátky. Víc už raději ne. 

Tak to se asi netěšíte na chystaný bodový systém...
Toho se bojím. Ale ani ne tak kvůli rychlosti, protože tu si uhlídám. V mém případě je to horší s parkováním. Do Prahy jezdím každý den a najít v centru volné místo na zaparkování je skutečně výkon. Nevadí mi, že musím za parkování platit, ale ono není volné místo ani na placených místech. 

Takže dostáváte botičky?
Zrovna včera jsem ji dostala. 

A platíte pokuty?
Vždycky. Včera byl policista velmi shovívavý, takže mě to stálo dvě stovky. Většinou se pohybujeme mezi třemi až pěti stovkami. 

Máte automatickou převodovku. To jste okoukala v Americe?
Tam jsem si to zkusila a přišlo mi to fajn. Nemusím řadit při popojíždění v zácpách. Hodí se mi to i na delší cesty do Německa, protože jezdím tak, že v jedné ruce držím mapu. Ze zkušenosti mé sestry vím, že automat je skvělý i za situace, kdy máte mimino. Můžete ho mít v sedačce vedle sebe, jednou rukou mu dáte napít, otřete ho a druhou rukou řídíte. Kdyby do toho měla ještě řadit, asi by to nešlo. 

Jaké vozy se vám nelíbí?
Nic mi neříkají japonská auta. Německé značky mi přijdou lepší designově, jsou účelnější a působí na mě i bytelnějším dojmem. 

Malé auto do města by vás nebavilo?
Vůbec ne. Já bych s tím nejezdila. Parkovat umím, tak snad jen kvůli nízké spotřebě. Ale pokud bych musela, samozřejmě bych s ním jezdila. Dřív jsem musela jezdit tramvají a autobusem a taky to šlo. 

Nezkoušela jste někdy řídit závodní vůz?
Jednou jsem s kolegy z Rodinných pout jezdila nějaký skoro závod ve Škodě Favorit. To mě řidičsky moc nenaplňovalo. Kdyby mi ale někdo dal možnost řídit opravdové závodní auto, klidně bych do toho šla. 

Bála jste se někdy v autě?
Bojím se jet s cizími lidmi. Kdybych točila v Německu a nabídli by mi odvoz s řidičem, tak raději poletím nebo pojedu sama. Věřím víc sobě. Nebojím se s manželem, maminkou a sestrou. O těch vím, jak jezdí. 

Jaké byly vaše řidičské začátky?
To byla strašná sranda. Autoškolu jsem měla v kopci v Praze na Vinohradech a zkušební škodovky stály zaparkované v pěkném krpálu. Tam už byla výhra, když se vám podařilo vůbec vyjet.

Já jsem tehdy při vyjíždění vpřed byla schopná couvat pět metrů dozadu. Vtipné bylo, že lidi, co tam bydleli, věděli, že tohle místo je hodně nebezpečné, takže za poslední škodovkou z autoškoly bylo volno nějakých padesát metrů. Tam si mohl postavit auto jen blázen. 

Co ve vašem voze nesmí chybět?
Přehrávač cédéček a automatická převodovka. Brala bych síťový program do kufru, jaký mají octavie. Můžete do toho zachytit nákup a vůbec všechno možný. V kufru vám aspoň pak nic nelítá. V oktávce se mi ještě líbí takový prostor ve dveřích, kam se vejde velká PET lahev.

To je nevýhoda mé audiny. Tam kdybych si speciálně nenechala dát držáček na kafe, prostě bych ho tam neměla. Ještě jsem si třeba doobjednala počítač a xenonová světla. Mám pocit, že k tomu autu už se hodí. To samé bych ještě mohla říct o hliníkových kolech. Mám pocit, že když se auto v zimě postaví na plecháče, není to ono. Z toho důvodu mám dvě sady kol. Proto v zimě nepřezouvám, jen si nechám vyměnit všechna kola. 

Jezdíte na dovolenou autem?
Záleží na vzdálenosti. Do jednoho tisíce kilometrů se to dá zvládnout. Dál už radši cestuji letadlem.

Alice Bendová nemá ráda malá auta. V audi ji chybí odkládací plochy. Třeba místo na PET lahev.

Autoři:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.