Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Takové SUV tady ještě nebylo. Bentley Bentayga jede přes 300 km/h

aktualizováno 
Popularita vozů kategorie SUV se nevyhnula ani luxusním značkám. Bentley představil dlouho očekávaný model a označuje ho jako nejvýkonnější, nejrychlejší, nejluxusnější a nejexkluzivnější SUV na světě. A časem se dočkáme i verze s turbodieselem.

Kategorie SUV je v současnosti jedním z nejvíce rostoucích automobilových segmentů. Čím dál více na něj spoléhají i výrobci, kteří dosud vyráběli sportovní vozy nebo luxusní limuzíny. Nyní jsme se dočkali zatím nejluxusnějšího SUV na světě. Vyrábí ho Bentley a má poněkud podivný název Bentayga.

Britská automobilka v německých rukou se úmyslem vyrábět SUV netajila. Už nějaký čas jezdily po světě více, či méně maskované prototypy. Jelikož je Bentley součástí koncernu Volkswagen, tak pro inspiraci a základ bylo kam sáhnout.

Fotogalerie

Oficiálně se tím Bentley nechlubí, ale při vývoji i konstrukci byly jistě za vzor použity jiná koncernová luxusní SUV, Volkswagen jich má hned několik. Pokud pomineme zase ne tak blyštivý Touraeg, který čeká na nástupce, tak za vzor mohl posloužit Cayenne od Porsche či nové Q7 od Audi.

Ale Bentayga je přece jen jiná liga. Jako liché se ukázaly zvěsti, že by měla být vyráběna spolu s koncernovými sourozenci v továrně Volkswagenu v Bratislavě. Ruční výroba bude probíhat v anglickém Crewe.

Design nového SUV v mnohém odkazuje na kupé Continental GT. Zejména prolisem nad zadními koly. I přední maska je známá z již existujících modelů Bentleye. Nechybí tak charakteristické kulaté LED světlomety a mohutná maska. Záď vozu působí až trochu nenápadně. S kým máme tu čest, dávají tušit jen dvě obří koncovky výfuků.

Nový bentley je opravdový mastodont. Jeho pohotovostní hmotnost je téměř dvě a půl tuny. Na délku novinka přesahuje pět metrů a na šířku má se zrcátky přes dva metry. Přesné rozměry jsou 5,14 (délka) × 2,22 (šířka) x 1,74 (výška) metru. Pro porovnání: nové obří Audi Q7 má rozměry 5,05 × 1,97 × 1,73 metru a hmotnost nepřesahuje dvě tuny.

Bentley Bentayga

Může se hodit

Bentley Continental GT 6.0 W12 IHNED

Bentley Continental GT 6.0 W12 IHNED

Cena 3.800.000,-Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Přesto je luxusní novinka bleskurychlá. Maximální rychlost je 301 km/h a na stovku vystřelí za 4,1 sekundy. Za vynikající výkonové parametry vděčí zcela novému motoru. Tím je šestilitrový dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec uspořádaný do W. Jeho maximální výkon je 447 kW, kterého dosahuje při šesti tisících otáček za minutu. Točivý moment dosahuje maxima 900 Nm v rozmezí 1 250 až 4 500 otáček za minutu.

Nepřekvapí, že nové SUV od Bentley bude v budoucnu existovat i jako plug-in hybrid. A výrobce se už nyní také nechal slyšet, že se Bentayga dočká i turbodieselového pohonu. To už bude na klasickou luxusní značku trochu moc novinek.

Ekologové z nového luxusního obra skákat radostí nebudou. Výrobce udává kombinovanou spotřebu 12,8 litru benzinu na 100 km. V městském provozu, kde se bude novinka přes terénní schopnosti pohybovat asi nejčastěji, si však Bentayga vezme 19,2 litru na 100 km. A to jsou ještě laboratorní údaje, které se obvykle neslučují s realitou.

Bentley Bentayga

Nepřekvapí proto štědře dimenzovaná nádrž na 85 litrů paliva. Emise CO2 dosahují 292 gramů na kilometr. Pro co nejekologičtější provoz je k dispozici start-stop systém a příznivější spotřeby je dosahováno vypnutím poloviny válců.

Vůz používá osmistupňovou automatickou převodovku ZF a poháněna jsou trvale všechna kola, k dispozici je mezinápravový diferenciál Torsen. Na přední kola jde 40 procent výkonu, na zadní zbylých 60. Na přání může být Bentayga vybavena aktivním podvozkem, vzduchové pérování je v základu. Chybět nebudou speciální módy pro výlety mimo zpevněné silnice, kde lze využit asistent pro sjíždění z kopce.

Samozřejmostí budou všemožné asistenty jako čtení značek, sledování provozu za vozidlem pomocí radaru a pět kamer zobrazujících okolí vozu. Nechybí ani automatické parkování, a to jak podélné, tak příčné. Pomocí infračerveného světla řidič dostane upozornění na překážku i ve tmě. Samozřejmostí je head-up displej.

Informační systém používá osmipalcový dotykový displej a pro uchování multimédií je k dispozici 60GB pevný disk. Pasažéři na zadních sedadlech si budou moci zpříjemnit cestu pomocí vyjímatelných 10,2palcových tabletů s operačním systémem Android. Ty budou podporovat 4G sítě, wi-fi a Bluetooth. Na výběr bude ze tří audiosoustav. Ta nejlepší je od firmy Naim, má 18 reproduktorů a dosahuje výkonu 1 950 wattů.

Bentley Bentayga

Cestující si budou moci vychutnávat veškerý luxus. V autě se jistě tlačit nebudou, rozvor je necelé tři metry. Interiér je vybaven ručně zpracovaným dřevem a kůží. Přední sedadla jsou nastavitelná ve 22 směrech a samozřejmostí je ventilace a vyhřívání sedadel. Masážní funkce má šest programů.

Interiér může být pouze čtyřmístný, nebo pětimístný. Ve čtyřmístném rozvržení lze zadní sedadla nastavovat v 18 směrech a opět nechybí vyhřívání, odvětrávání a masážní funkce. Střecha může být panoramaticky prosklená, její plocha je 1,35 metru čtverečního.

Obr, který může mít 20 až 22palcová kola, převeze 430 litrů nákladu. To není na obří rozměry vozu mnoho. Časem se má objevit i sedmimístné provedení, u kterého na zavazadla už místo prakticky nezbude.

Autosalon Frankfurt 2015

Že nový bentley nebude auto pro každého, dokládá možnost objednat hodinky Mulliner Tourbillon by Breitling, které mohou být buď z růžového, nebo bílého zlata. Navíc je lze ozdobit osmi diamanty. Sada Mulliner může zahrnovat ledničku, porcelánový servis a sadu z křišťálového skla.

Nové SUV od Bentleye v současnosti těžko bude hledat konkurenci, ale za čas může být všechno jinak. Vozidlo kategorie SUV totiž připravuje i dříve spřízněný a dnes konkurenční Rolls-Royce. A o movité zákazníky bude Bentayga soupeřit i s chystaným SUV od Lamborghini. Nepřekvapí, že italský výrobce supersportovních vozů rovněž patří do koncernu Volkswagen.

Cenu ani dostupnost Bentaygy výrobce zatím neoznámil. Vše bychom se měli dozvědět na veletrhu ve Frankfurtu, kde si odbude výstavní premiéru. Autosalon začíná 15. září.

Autor:




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.