Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bentley Continental GT Speed: 326km/h

  11:40aktualizováno  11:40
Bentley udělal s Continentalem GT díru do světa. Britský aristokrat s německým "lidovým" (rozuměj volkswagenovským) kapitálem v zádech se vrátil z tréninku s příznačným označením Speed (anglicky rychlost) a posílil o 50 koní. Namísto 318 teď bude uhánět až 326 km/h.

Bentley Continental GT | foto: Bentley

Vznikl tak nejsilnější bentley všech dob a první , který ujede za hodinu víc než 200 mil.

Novinka v ceníku klasické britské značky odkazuje na předválečný 3-litre "Speed Model" s dvojitými karburátory, zvýšeným kompresním poměrem a vyšším výkonem z roku 1923.

Technici Bentleye se zaměřili na přeprogramování řídicích jednotek motoru, vzduchového podvozku a všeho ostatního, co v superluxusním kupé najdeme. Také se ubírala kila, použití hliníku znamená o 35 kilogramů menší hmotnost. Hledělo se prý také na spotřebu a emise.

Přibyly pomocné rámy pro zvýšení tuhosti, ztuhly stabilizátory a podvozek šel víc k zemi.

Dvakrát přeplňovaný šestilitrový dvanáctiválec W12 biturbo má namísto stávajících 560 koní 610 (449 kW). Krouticí moment rozdělovaný šestistupňovým automatem mezi kola obou náprav je 750 Nm (o sto víc než obyčejné GTčko).

Z nuly na stovku vystřelí auto za 4,5 sekundy. Opačnou práci než motor mohou dostat na starosti příplatkové karbokeramické brzdy.

Na pohled poznáte nový Continental GT podle dvacetipalcových, nově tvarovaných ráfků, obutých do pneumatik 275/35. Hodně se měnilo na přídi: nárazník zmohutněl, zvětšily se také výřezy pro přístup vzduchu k brzdám a motoru a trochu se napřímila maska.

Protože ho většina řidičů uvidí v akci hlavně zezadu, je dobré si pamatovat, že 326kilometrový continental dostal větší koncovky výfuku.

Je třeba doplnit, že obyčejný "nespeedový" Bentley Coninental GT, samozřejmě také vylepšený pro modelový rok 2008, zůstává v nabídce i nadále. Oba jsou k mání už od tohoto měsíce.

Bentley Continental GT Bentley Continental GT Bentley Continental GT



Bentley Continental GT Bentley Continental GT Bentley Continental GT



 


Autor:




Nejčtenější

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.