Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejrychlejší luxusní sedan na světě: super střela Flying Spur

  14:18aktualizováno  14:18
Také nový bentley patřil mezi další očekávané premiéry na ženevském autosalonu a rozhodně nezklamal. Sice má upravenou karoserii, ale s dodržením tradičních linek i stylu. Nejvíce změn se odehrálo v interiéru, který bude pasažéry hýčkat ještě víc než u dosavadního modelu. Motor posílil na 460 kW a výrobce naladil podvozek na ještě větší pohodlí.

Bentley Flying Spur | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Bentley dokončil obměnu modelové řady Continental. Velký sedan přišel na řadu jako poslední a ač mu příbuznost s kupé a kabrioletem zůstala, o jméno Continental přišel. Od teď je to jen Flying Spur.

Fotogalerie

Jméno sem, jméno tam, to podstatné zůstává. I v nové generaci představuje Flying Spur vrchol výrobního programu britské automobilky. Rozměrný sedan s délkou téměř 5,3 metru se rozměrově od předchůdce téměř neliší a i křivky karoserie zůstávají aristokraticky oblé. Z 2,5 tuny hmotnosti se u novinky konstruktérům podařilo ubrat 50 kilogramů, což sice není mnoho, ale rozhodně lepší, než kdyby hmotnost stoupala.

Z měkkých linií karoserie je novinkou prolis v horní části dveří, který začíná znáčkem na blatnících za předními koly. Víko zavazadelníku je protažené a nová jsou všechna světla. Vpředu i vzadu s LED technologií. Celkově působí novinka honosnějším dojmem, prostě tak, jak si to zákazníci značky přejí.

Pod přední kapotou zůstává (alespoň prozatím) jen velký šestilitrový motor s dvanácti válci sevřenými do písmene W. Motor přeplňuje dvojice turbodmychadel a výkon oproti minulé generaci vzrostl o 48 kW na výborných 460 kW (625 koní). Výrazně narostl i točivý moment, 150 Nm navíc znamená výsledných 800 Nm. Je to nejsilnější čtyřdveřový bentley všech dob.

Bentley Flying Spur

Bentley Flying Spur se tak stává jedním z nejrychlejších sériových sedanů světa. Na stovku se dostane za 4,6 sekundy a maximální rychlost je 322 kilometrů za hodinu. Sám výrobce novinku označuje jako nejrychlejší luxusní sedan na světě. Za výborné parametry jistě může i nová osmistupňová automatická převodovka ZF, která přenáší výkon na přední a zadní kola v poměru 40:60.

Spotřeba podle výrobce klesla v normovaném cyklu o 13 procent na 14,7 litru na 100 kilometrů. Může za to nižší hmotnost i zlepšená aerodynamika, koeficient čelního odporu je 0,29. Jenže v praxi při využití dynamických možností auta bude spotřeba jistě značně vyšší.

Zajímavostí je, že přes zvýšený výkon a vyšší maximální rychlost výrobce mezigeneračně naladil podvozek na pohodlí. Přední pružiny jsou měkčí o 10 a zadní o 13 procent. S pružinami mají měkčí nastavení i stabilizátory.

Bentley Flying Spur 2013

V interiéru proběhlo asi nejvíce změn. Na výběr bude čtyř či pětimístný interiér. S ohledem na použití auta nepřekvapí, že víc luxusu přinese novinka pasažérům vzadu. Zadní sedadla lze elektricky nastavovat ve čtrnácti směrech a jsou chlazená či vyhřívaná. Zadní pasažéři si užijí dvě destipalcové LCD napojené na multimediální paket se zabudovaným pevným diskem.

Vpředu je zabudovaný osmipalcový displej s multimediálním systémem nové generace. Auto má zabudovanou navigaci i připojení k internetu a audio dodala firma Naim. Samozřejmostí je bezpočet položek příplatkové výbavy, respektive luxusní provedení Mulliner na přání.

Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.