Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Budoucí bentleye budou prvních 50 kilometrů jenom bzučet

aktualizováno 
Hybridní mánie začíná požírat už i superluxusní značky. Bentley se chlubí, že do konce dekády bude 90 procent modelů značky v prodeji i v hybridním provedení. Jak by to mohlo vypadat, ukazuje koncept Hybrid Concept, který se ukáže na autosalonu v Pekingu.

Bentley Hybrid Concept | foto: Bentley

Těžko hodnotit, jestli se hybridní provoz hodí pro luxusní limuzíny. Těžko také předjímat, že majitele trápí spotřeba a že budou toužit po hybridním provedení právě proto, aby ji snížili. Spíš by je mohli výrobci nalákat na absolutně tichý provoz do určité ujeté vzdálenosti. Ale opět platí, že ani se spalovacími motory se hlukem majitelé těchto vozů trápit nemusí.

Fotogalerie

Zbývá tak asi jen ekologické hledisko a také prostý tep doby, kdy jsou hybridní pohony asi logickým vývojem pohonu osobních aut bez ohledu na kategorii. Zapomenout nesmíme ani na emisní limity, které mohou být pro výrobce luxusních nebo sportovních modelů smrtící.

Hybridní superluxusní limuzíny jsou prostě realitou. Bentley (patří pod koncern Volkswagen) s touto technologií pohonu počítá, a to docela výrazně. Do konce dekády, tedy do šesti let, bude 90 procent produkce značky v prodeji i v hybridním provedení, prohlásil šéf značky Wolfgang Schreiber. Jako první by mělo hybridní pohon dostat chystané luxusní SUV, které se má do prodeje dostat za dva až tři roky.

Může se hodit

Chcete si splnit sen a pořídit se bentleye? Vyberte si ho na Automodul.cz.

Hybridním pionýrem bude Bentley Hybrid Concept postavený na základě modelu Mulsanne, které se veřejnosti představí ve druhé polovině dubna na autosalonu v Pekingu. Výrobce je ovšem na detaily skoupý a do premiéry jsou k dispozici jen velmi strohé údaje. Výkon auta by měl díky hybridnímu ústrojí stoupnout o 25 procent, naopak emise mají klesnout o 70 procent. Konkrétní hodnoty si musíme vypočítat. Mulsanne pohání vidlicový osmiválec s výkonem 376 kW, hybridní verze jej bude mít taktéž. Motor vyprodukuje 392 gramů CO2 na kilometr jízdy.

Bentley Hybrid Concept

Podle údajů výrobce by tak hybridní verze měla disponovat přibližně 470 kW a emise CO2 by měly klesnout na 117 gramů na kilometr. Můžeme i odhadnout spotřebu. U spalovacího motoru má v kombinovaném režimu hodnotu 16,9 litru na 100 kilometrů, hybrid by se tabulkově mohl dostat někam k pěti litrům paliva na 100 kilometrů. To však bude v praxi jen těžko dosažitelná hodnota.

Možná nejdůležitějším parametrem hybridní verze bude dojezd čistě na elektrický pohon. Opět neznáme typ použitých baterií, dost možná zatím nemá jasno ani výrobce. Ale předběžně by auto mělo dojet čistě na elektřinu téměř 50 kilometrů, což je pro obvyklý městský provoz akceptovatelná hodnota. A navíc právě v městském režimu má spalovací motor Bentley velmi vysokou spotřebu, tabulkově přes 25 litrů na 100 kilometrů. Při dojíždění do práce tak může hybrid u takového luxusního auta ušetřit opravdu hodně paliva a i emisí.

Bentley Hybrid Concept

Koncept Hybrid pro autosalon v Pekingu se na první pohled od běžného provedení Bentley Mulsanne neliší. Detailnější zkoumání fotografií však odhalí detaily v barvě mědi, která má evokovat elektrické vodiče. Najdeme je v předních světlech, na kolech, na bočním pruhu nebo na masce chladiče. Liší se i přístrojový štít, opět s měděnými středy budíky a rafičkami ve stejné barvě. Novinkou je ovladač jízdních režimů, který v nehybridní verzi prostě nenajdeme.

O ceně se zatím Bentley nezmínilo, je na to ještě brzo. Vystavovaný hybridní Mulsanne se prodávat nebude a do premiéry ostrého modelu je ještě daleko. "Obyčejný" model stojí zhruba 7 až 8 milionů korun. Ale už teď se můžete připravovat, jak si to kolem vás probzučí luxusní limuzína a nejenom "lidová" Toyota Prius. Doba si to prostě žádá.

Autor:




Nejčtenější

Výtluk na silnici ve Zruči u Plzně.
Jedinečná příležitost pro české silničáře: asfalt, který se sám opraví

Nizozemští vědci řeší problém českých silnic, chtějí předcházet výtlukům. Do asfaltu zamýšlí dávat speciální ocelová vlákna, do betonu přijdou bakterie, které...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Šéf Fordu končí, sázka na robotická auta a elektromobily mu nevyšla

Velké personální změny se odehrávají v automobilce Ford. Podle magazínu Bloomberg přišel o místo předseda představenstva Mark Fields i šéf komunikace Ray Day.  celý článek

Variabilita zadní řady sedadadel
VIDEO: Hlavním trumfem Karoqa jsou zadní sedadla, ale má to háček

Žádné jiné SUV této velikosti nemá tak variabilní interiér. Škodovácká novinka z kategorie SUV bude mít v nabídce polohovatelná a vyjímatelná sedadla zadní...  celý článek

Fiat Argo
Autofotka týdne: Fiat Argo by se líbil i v Evropě, snad nahradí letité punto

Nabídka Fiatu v Evropě je děravá jako italská státní pokladna a uprostřed ní vyniká žijící automobilová fosílie. Žádná jiná automobilka v Evropě si nedovolí...  celý článek

Tank Praga LT vz. 38
OBRAZEM: Hvězdou pražského srazu autoveteránů byl tank

Veteráni, dobové kostýmy, hudba, četníci a k tomu dokonce tank, takový byl XI. ročník srazu a výstavy historických vozidel, který se konal o víkendu v...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Kia Stinger
Adept na nejparádnější auto roku: kia s šestiválcem a pohonem zadních kol

Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Kia Stinger má pohon zadních kol, pod kapotou benzinový šestiválec a mezi nimi samosvor. Je to...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.