Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Budoucí bentleye budou prvních 50 kilometrů jenom bzučet

aktualizováno 
Hybridní mánie začíná požírat už i superluxusní značky. Bentley se chlubí, že do konce dekády bude 90 procent modelů značky v prodeji i v hybridním provedení. Jak by to mohlo vypadat, ukazuje koncept Hybrid Concept, který se ukáže na autosalonu v Pekingu.

Bentley Hybrid Concept | foto: Bentley

Těžko hodnotit, jestli se hybridní provoz hodí pro luxusní limuzíny. Těžko také předjímat, že majitele trápí spotřeba a že budou toužit po hybridním provedení právě proto, aby ji snížili. Spíš by je mohli výrobci nalákat na absolutně tichý provoz do určité ujeté vzdálenosti. Ale opět platí, že ani se spalovacími motory se hlukem majitelé těchto vozů trápit nemusí.

Fotogalerie

Zbývá tak asi jen ekologické hledisko a také prostý tep doby, kdy jsou hybridní pohony asi logickým vývojem pohonu osobních aut bez ohledu na kategorii. Zapomenout nesmíme ani na emisní limity, které mohou být pro výrobce luxusních nebo sportovních modelů smrtící.

Hybridní superluxusní limuzíny jsou prostě realitou. Bentley (patří pod koncern Volkswagen) s touto technologií pohonu počítá, a to docela výrazně. Do konce dekády, tedy do šesti let, bude 90 procent produkce značky v prodeji i v hybridním provedení, prohlásil šéf značky Wolfgang Schreiber. Jako první by mělo hybridní pohon dostat chystané luxusní SUV, které se má do prodeje dostat za dva až tři roky.

Může se hodit

Chcete si splnit sen a pořídit se bentleye? Vyberte si ho na Automodul.cz.

Hybridním pionýrem bude Bentley Hybrid Concept postavený na základě modelu Mulsanne, které se veřejnosti představí ve druhé polovině dubna na autosalonu v Pekingu. Výrobce je ovšem na detaily skoupý a do premiéry jsou k dispozici jen velmi strohé údaje. Výkon auta by měl díky hybridnímu ústrojí stoupnout o 25 procent, naopak emise mají klesnout o 70 procent. Konkrétní hodnoty si musíme vypočítat. Mulsanne pohání vidlicový osmiválec s výkonem 376 kW, hybridní verze jej bude mít taktéž. Motor vyprodukuje 392 gramů CO2 na kilometr jízdy.

Bentley Hybrid Concept

Podle údajů výrobce by tak hybridní verze měla disponovat přibližně 470 kW a emise CO2 by měly klesnout na 117 gramů na kilometr. Můžeme i odhadnout spotřebu. U spalovacího motoru má v kombinovaném režimu hodnotu 16,9 litru na 100 kilometrů, hybrid by se tabulkově mohl dostat někam k pěti litrům paliva na 100 kilometrů. To však bude v praxi jen těžko dosažitelná hodnota.

Možná nejdůležitějším parametrem hybridní verze bude dojezd čistě na elektrický pohon. Opět neznáme typ použitých baterií, dost možná zatím nemá jasno ani výrobce. Ale předběžně by auto mělo dojet čistě na elektřinu téměř 50 kilometrů, což je pro obvyklý městský provoz akceptovatelná hodnota. A navíc právě v městském režimu má spalovací motor Bentley velmi vysokou spotřebu, tabulkově přes 25 litrů na 100 kilometrů. Při dojíždění do práce tak může hybrid u takového luxusního auta ušetřit opravdu hodně paliva a i emisí.

Bentley Hybrid Concept

Koncept Hybrid pro autosalon v Pekingu se na první pohled od běžného provedení Bentley Mulsanne neliší. Detailnější zkoumání fotografií však odhalí detaily v barvě mědi, která má evokovat elektrické vodiče. Najdeme je v předních světlech, na kolech, na bočním pruhu nebo na masce chladiče. Liší se i přístrojový štít, opět s měděnými středy budíky a rafičkami ve stejné barvě. Novinkou je ovladač jízdních režimů, který v nehybridní verzi prostě nenajdeme.

O ceně se zatím Bentley nezmínilo, je na to ještě brzo. Vystavovaný hybridní Mulsanne se prodávat nebude a do premiéry ostrého modelu je ještě daleko. "Obyčejný" model stojí zhruba 7 až 8 milionů korun. Ale už teď se můžete připravovat, jak si to kolem vás probzučí luxusní limuzína a nejenom "lidová" Toyota Prius. Doba si to prostě žádá.

Autor:




Nejčtenější

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

Tento exemplář veyronu je v ČR dva roky. Drahý je nejen nákup, ale především...
Konec génia světa aut. Vládce Volkswagenu nutí jít na odpočinek

Ferdinand Piëch je jednou z nejvýraznějších osobností historie automobilismu. Muž, který 17. dubna oslaví osmdesátiny, definitivně ztrácí vliv v koncernu...  celý článek

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda představí do roku 2025 pět elektroaut, Vision E bude první

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, která zde prodá nejvíce svých vozů. Na autosalon v Šanghaji...  celý článek

O průjezd zatáčky driftem nebyla nouze.
Franta a další dakarské speciály řádily v Sosnové

Už vyšplhání do kabiny je výkon. Jsou tu tři anatomické sedačky, do té pravé se kurtuji a nasazuji helmu. Přijde mi to trochu zbytečnost, kvůli pár kolům....  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid facelift
VIDEO: Škoda Rapid dostane s faceliftem nová světla s bixenony

Představení faceliftovaného provedení Škody Rapid je otázkou dnů. Světovou premiéru bude mít třetí nejprodávanější model značky na českém trhu druhý březnový...  celý článek

Škoda Kodiaq Scout
Víc chromu pro Kodiaqa. Škoda představuje verzi Scout

Výroba Škody Kodiaq už běží v Kvasinách naplno, první auta dorazí k zákazníkům během několika týdnů. Automobilka nyní představuje speciální provedení Scout.  celý článek

Opel Crossland X
Crossland X je další opel do městského terénu

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahradí v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Audi Q7  3,0 TDi  / 200 kW
Audi Q7 3,0 TDi / 200 kW

r.v. 2015, naj. 13 427 km, diesel
2 099 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.