Bentley se zařadí mezi "rychlé šípy"

  • 6
První reálný snímek mýty opředeného supersportovního kupé se objevil na veřejnosti, tajemství britského mohykána je tedy částečně odtajněno. A je na co se těšit. Líbivý se zdá být nejen retrodesign karosérie, ale hlavně čísla, která jsou dosud k dispozici. Plnoštíhlý Brit s prozatimním názvem Bentley GT Coupé si dělá ambice i na taková jména jako je Porsche Carrera či snad i připravované Ferrari F60 (nyní ještě nazývané FX).

Posuďte, nakolik oprávněně! Hlavním původcem emocí bude dvanáctiválcový šestilitrový motor z produkce Volskwagenu, jenž pohání například i luxusní phaeton či supersport VW Nardo. Jeho charakteristiky mají být ale jiné, Britové slibují, že více "britské". Konstruktéři na Ostrovech prý pracují především na točivém momentu, který chtějí zvýšit až na šokujících 1000 Nm. Naopak výkon okolo pětiset koní, přestože například Nardo nabízí ještě o sto více, prý potenciálním kupcům bohatě postačí.

S tímto agregátem, který mimo jiné využívá i technologie dvojitého přeplňování, má nové kupé zrychlit na stovku za pět sekund či ještě o několik desetinek rychleji. Hodnota perfektní, ale díky předpokládané vyšší váze, za konkurencí "rychlých šípů" mírně zaostávající. Maximální rychlost vozu by měla dle proklamací inženýrů z Bentley atakovat hranici 300 km/h.

Velkou výhodou luxusního sporťáku ze Spojeného Království je možnost nouzově přepravit až čtyři osoby. Specifikace 2+2 v této kategorii konkurenci chybí.

Překvapivě zní motoristickým odborníkům v uších především to, že by připravované GT Coupé mělo vyjet na podvozku 4x4. Šlo by totiž o první Bentley s pohonem obou náprav. "Pohon všech kol nebyl původním záměrem ani dílem libovůle, ale v kombinaci s neobvykle silným motorem se stal naprostou nezbytností," zdůvodňují konstukční pojetí Britové.

A kdy by se mohlo ambiciózní kupé objevit v prodeji? S největší pravděpodobností příští rok na podzim. Přestože má již prototyp (dle fotografie) téměř konečnou podobu, nějaký čas ještě zabere příprava výroby. Spekuluje se o dvou navázaných výrobních závodech. Karosérie a podvozek by měly získat podobu v německém Moselu, který patří mateřskému Volskwagenu, přičemž konečná montáž se odehraje nejspíše v tradičních halách v anglickém městě Crewe.

Ještě malé upřesnění na závěr. Supersportovní Bentley s největší pravděpodobností současné pojmenování GT Coupé na svažující se zádi neponese, jméno se změní. Anglický časopis Autocar tvdí, že se chystá pojmenování Continental GT.

Sportovní klenot automobilky Bentley právě absolvuje náročné testy v arktických oblastech i ve vyprahlých pouštích.