Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Berlín je hlavním městem alternativních aut

aktualizováno 
Automobilky chtějí, aby auta na elektřinu byla na očích. Pro zkušební provoz volí Berlín. Jeden testovací projekt za druhým startují v posledních týdnech a měsících výrobci aut v německém hlavním městě. Do ulic Berlína vyrážejí další a další elektroauta.

ElektroSmarty pro Berlín | foto: Smart

"Kdekdo si už představuje, jak se na parkovištích a parkovacích automatů objeví zásuvky, aby se tam dalo nejen parkovat, ale také dobíjet. Jde jednoznačně o něco velmi napínavého," prohlásila v září při slavnostním spuštění projektu elektroaut německá premiérka Angela Merkelová.

Nemenší vzrušení zažívali představitelé koncernu Daimler a výrobce elektřiny RWE, které v Berlíně na projektu provozu aut na elektřinu spolupracují. Šéf Daimleru Dieter Zetsche se po boku premiérky rád chlubil tím, že přicházejí s auty bez emisí. Do Berlína vypouští jeho firma stovku Smartů s elektromotory, poté se přidají sesterské Mercedesy.

Automobilka však vlastně jen přehrála emise na elektrárenskou firmu RWE, jež vybuduje v německé metropoli dobíjecí místa. Jelikož při výrobě elektřiny pro auta vyrobí RWE také nové emise.

"Emise nyní připadnou na stranu pana Grossmanna. A s tím přichází i úkol pracovat s emisemi tak, aby jich celkově ubylo," řekla na adresu šéfa RWE Angela Merkelová.

V tu chvíli už své transparenty před hotelem, kde politici a byznysmeni představovali ekologický provoz, rozvíjeli zástupci hnutí Greenpeace. Podle nich vypouštějí německé elektrárny tolik škodlivin, že při výrobě elektřiny pro elektrické Smarty zatíží životní prostředí výrazněji, než kdyby Smarty nadále po Berlíně jezdily se svými dnes používanými a šetrnějšími dieselovými motory.

Smarty na elektřinu slibují, že na jedno šestihodinové nabití urazí až 100 kilometrů. RWE dá k dispozici 500 stanic pro připojení k elektrickému produ.

V listopadu do Berlína vyrazili představit svůj "elektrický" projekt zástupci BMW. Také oni nejdříve nechají po německém velkoměstě jezdit malá auta své dceřiné značky, v tomto případě Mini. Mají zvládnout na jedno nabití až 250 kilometrů, doplňovat baterie bude možné doma v garáži prostřednictvím speciálního zařízení. Kontakt se zásuvkou nemá být delší než dvě a půl hodiny.

A konečně na konci listopadu Berlín zažil další slávu na poli alternativních pohonů. Vinou finanční krize trápící se General Motors a jeho německá odnož Opel oznámili, že do ulic vypouštějí desítku vozů s palivovými články.

Auta se představila v barvách známých firem a institucí, které vozidla tankující vodík otestují. V jejích útrobách vzniká z vodíku elektřina, ta pohání elektromotor. Vůz nese název Hydrogen4 a veze na palubě 440 palivových článků. Výkon motoru je 100 koní a z 0 na 100 km/h zrychlí za 12 vteřin. To jsou parametry podobné jako u dnešních aut. Na jedno naplnění nádrže plynným vodíkem zkušební Opel urazí až 320 kilometrů.

ElektroSmarty pro Berlín


Autoři:




Nejčtenější

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět svůj elektrovůz v Česku, nesmí být moc drahý

Mladoboleslavská automobilka chystá na autosalon ve Frankfurtu nečekané překvapení. Představí totiž facelift vozu, který zatím v podstatě neexistuje. Škoda se...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Další z rubriky

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět svůj elektrovůz v Česku, nesmí být moc drahý

Mladoboleslavská automobilka chystá na autosalon ve Frankfurtu nečekané překvapení. Představí totiž facelift vozu, který zatím v podstatě neexistuje. Škoda se...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Škoda Octavia Combi CNG 1,4 TSI CNG /...
Škoda Octavia Combi CNG 1,4 TSI CNG /...

r.v. 2016, naj. 23 806 km, CNG + benzín
535 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.