Berlingo XTR: SUV od Citroënu

  • 2
Před nedávnem představila francouzská automobilka Citroën model C3 XTR, nyní přichází s dalším automobilem se zvýšenou průchodností terénem. Je jím vůz Berlingo XTR.

Vnějším vzhledem se Berlingo XTR hlásí ke sportovně užitkovým automobilům (SUV). Vůz má zvýšenou světlou výšku o 30 mm, rozšířenou masku chladiče a ochranný plechový kryt pod motorem.

Automobil však disponuje pouze pohonem předních kol, stejně jako zmiňovaný C3 XTR. Na místo původního diferenciálu je namontován diferenciál se samosvornou uzávěrkou z produkce firmy FAM.

Samosvorná uzávěrka se aktivuje vždy, když dojde k prokluzu jednoho z předních kol. Na prokluzující kolo se přenáší nejvýše 75 % točivého momentu a 25 % je přenášeno na druhé kolo s dobrou adhezí. Přestože Berlingo XTR nenabízí pohon všech kol, umožňuje tak lepší průchodnost lehkým terénem.

Nová verze Berlinga bude nabízena s osvědčenými motory. Na výběr bude ze zážehového agregátu o objemu 1,6 litru s výkonem 80 kW (110 k), nebo vznětového dvoulitru HDi o výkonu 66 kW (90 k).

Ze standardní výbavy vozu uveďme například boční posuvné dveře na levé i pravé straně automobilu, přední mlhové světlomety nebo výškově nastavitelný volant potažený kůží.

Berlingo XTR 1.6 16V mohou případní zájemci pořídit za 524 900 Kč. Model vybavený přeplňovaným vznětovým motorem 2.0 HDi bude v prodeji za 574 900 Kč. Uvedené ceny jsou včetně DPH.

Citroën Berlingo XTR má zvýšenou světlou výšku o 30 mm, rozšířenou masku chladiče a ochranný plechový kryt pod motorem.

Vnějším vzhledem se Berlingo XTR hlásí ke sportovně užitkovým automobilům (SUV).

Vůz je vybaven diferenciálem se samosvornou uzávěrkou, která se aktivuje, když dojde k prokluzu jednoho z předních kol. Na prokluzující kolo se přenáší nejvýše 75 % točivého momentu a 25 % je přenášeno na druhé kolo s dobrou adhezí.

Berlingo XTR nabízí zvýšenou průchodnost terénem.