Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bertone u konce s dechem, budoucnost legendy je nejasná

  16:00aktualizováno  16:00
Ta jistota, že bude na ženevském výstavišti Palexpo v prvním patře hned naproti schodišti v hale číslo 1, se zdála neochvějná. Už padesátkrát rozbalili Bertoneho designéři svůj stánek v Ženevě. Společně s Pininfarinou a Giugiarem předváděli to nejlepší z umění italských karosářů.

Opel Slalom - Bertoneho studie z roku 1996 | foto: Bertone

Letos to ale pravděpodobně bude všechno jinak. Po smrti Nuccia před jedenácti lety (26. února 1997) to šlo s Beronem od desíti k pěti. Na sklonku loňského roku dovedly dluhy nejstarší italskou karosárnu pod nucenou správu.

Protože se o slavnou značku nyní přetahuje vdova po Nucciovi Lilli a dcery Barbara a Marie-Jeanne, je budoucnost karosárny ještě zašmodrchanější. Chvíli se mluvilo o tom, že ji převezme Domenico Reviglio a jeho společnost Gruppo Prototipo (mimo jiné majitel testovacího okruhu Nardo), koncem ledna však Reviglio od jednání odstoupil. Lilli Bertone se totiž neche vzdát slavného jména a požaduje, aby práva na jeho použití nebyla součástí kontraktu.

Dalším zájemcem o výrobní kapacity a studio, kterým kráčela historie automobilového designu, je Gianmario Rossignolo. Bývalý šéf Telecomu Italia byl koncem loňského roku dokonce favorizován před Revigliem.

V průběhu loňského roku se mluvilo dokonce o převzetí karosárny automobilkou Fiat, objevily se i plány na výrobu unikátních britských sporťáků TVR. Spekulovalo se také o montáži čínských aut pro evropské trhy. Prozatím se o společnost složenou z divizí Stile Bertone, Bertone Engineering, Carrozzeria Bertone a Bertone Glass zajímají nejvíc italské úřady, na které se obrátily odbory, aby se postaraly o zaměstnance krachující firmy, která naposledy vyráběla v září 2005 předchozí generaci Opelu Astra Cabrio.

Nejposlednějším výtvorem, kterým se Bertoneho designéři prezentovali loni v Ženevě, je Barchetta. - FOTOGALERIE ZDE

Ženeva s otazníkem
Lili Bertone nejprve prohlásila, že se do Ženevy nepojede. Marie-Jeanne naopak slíbila, že na švýcarské přehlídce chybět nebudou. Na oficiálních internetových stránkách ženevského autosalonu Bertone v seznamu vystavovatelů není.

Podle nejnovějších informací by se měla karosárna, zaměstnávající ještě před krizí 1300 pracovníků, pochlubit studií BAT 11.

Prozatím jediná skica toho mnoho neřekne, jméno studie ale mluví za vše. Studie BAT 5, BAT 7 a BAT 9 z první poloviny padesátých let (zkratka B.A.T. vychází z italského Berlinetta Aerodinamica Tecnica neboli technické aerodynamické kupé), postavené na základech modelů Alfy Romeo, patří k tomu nejlepšímu, co v autodesignu za víc než jedno století vzniklo. Futuristické aerodynamické koncepty by tak dostaly pokračovatele.

Samozřejmostí pro BAT 11 jsou základy té momentálně nejalfovatější Alfy Romeo: 8C Competizione.

Autor:




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.