Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bertone Villa: Snobství v praxi sedmihvězdičkového hotelu

  14:51aktualizováno  14:51
Ani limuzína, ani MPVčko... je to vůbec auto?! Nejvíce ze všeho připomíná jakýsi skleník na kolech, pohled dovnitř ale zavře ústa všem škarohlídům. Bertone Villa ukazuje, čím budou jezdit snobové budoucnosti: luxus, luxus a zase luxus.

Bertone si může dovolit ignorovat všechny psané i nepsané regule pro konstrukci automobilů.

Právě proto za ním pokorně chodí zástupci všech světových automobilek, aby se i oni mohli pochlubit autem "Made by Bertone". V Mladé Boleslavi by mohli vyprávět... (více ZDE)

Čím se italský designérský čaroděj inspiroval tentokrát? Moderní architekturou ovlivněnou nabubřelou pokleslostí aristokracie.

Villa je postavena kolem dveří. Jakoby nejdříve vymysleli a vytvořili obrovské prosklené krovky dveří, a pak k nim teprve dostavili auto.

Žádné pokořování nesmyslných rychlostí, hlavně aby si nikdo nesrazil klobouk z hlavy, až bude nastupovat.

Vzdušný minimalismus a nejušlechtilejší materiály. Portýr, který v sedmihvězdičkovém hotelu parkuje auta, by do ničeho jiného neusedl. S opovržlivým úšklebkem za sebe hodíte klíče, však on už si nějak poradí...

Vždy vzpřímeně
Tři hydraulická ramena začnou zvedat velkým obloukem sklo boků, až se dveře otevřou, celý odkrytý bok villy zve k nastoupení. Hosté se nemusí ani předklonit, s dveřmi se totiž otvírá také část střechy.

Sedadla v maybachu možná stačí zchudlé šlechtě, villa raději nabízí anatomicka křesla čalouněná nejjemnější kůží. Nechybí měkké osvětlení různých barev, které uklidňuje posádku.

Prostor před řidičem a spolujezdcem vyplňuje dřevo, které ukrývá průduchy klimatizace a reproduktorů. Jednoramenný volant dotváří sochu sloupku řízení, která vyrůstá kdesi z útrob vozu.

Cestujícím nic nepřekáží v pohybu po tomto pojízdném funkcionalistickém salónu. Podvozek z Cadillacu SRX s rozvorem 3,2 metru zaručuje dost prostoru i pro ty nejnáročnější.

Domácí kino s sebou
Hi-tech libůstek, které zpříjemňují život posádky, je ve ville nepočítaně. O zábavu se stará třiadvacetipalcový dotykový displej umístěný mezi řidičem a spolujezdcem, funkcí má asi tolik, jako terminál NASA.

Mimo jiné je na něm možné sledovat co se děje před vozem. Koukat se skrz čelní sklo je přežitek, na barevném displeji vidíte to samé co z sedadla řidiče. Samozřejmě nechybí ani kvalitní ozvučení 5.1 kanálovým prostorovým zvukem.

Cestující vzadu mají k dispozici počítače, klávesnice se vysouvají ze středové loketní opěrky, monitory jsou pak uchyceny na opěradlech předních sedadel.

Villa je dlouhá 4,9 metru, vysoká 1,66 a široká dva metry. Majestát podtrhují obrovská kola, ta vpředu mají průměr 22 (pneu 245/40), vzadu pak 24 palců (pneu 305/35).

Až po vás, výsosti.

O zábavu se stará třiadvacetipalcový dotykový displej umístěný mezi řidičem a spolujezdcem, funkcí má asi tolik, jako terminál NASA.

Nejvíce ze všeho připomíná jakýsi skleník na kolech, pohled dovnitř ale zavře ústa všem škarohlídům.

Jakoby nejdříve vymysleli a vytvořili obrovské prosklené krovky dveří a pak k nim teprve dostavili auto.

Vzdušný minimalismus a nejušlechtilejší materiály.

Cestující vzadu mají k dispozici počítače, klávesnice se vysouvají ze středové loketní opěrky, monitory jsou pak uchyceny na opěradlech předních sedadel.

Cestujícím nic nepřekáží v pohybu po tomto pojízdném funkcionalistickém salónu. Podvozek z Cadillacu SRX s rozvorem 3,2 metru zaručuje dost prostoru i pro ty nejnáročnější.

Villa je dlouhá 4,9 metru, vysoká 1,66 a široká dva metry. Majestát podtrhují obrovská kola, ta vpředu mají průměr 22 (pneu 245/40), vzadu pak 24 palců (pneu 305/35).

Bertone si může dovolit ignorovat všechny psané i nepsané regule pro konstrukci automobilů.

Autoři: ,




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.