Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bertone žije! V Ženevě se představil BAT 11

aktualizováno 
Na ženevském autosalonu po padesáti letech Bertone chyběl. Slavné italské designérské studio, jehož existence je akutně ohrožena, ale nakonec do švýcarského města plného aut dorazilo. Velmi netradičním způsobem představilo koncept BAT 11, který svým názvem vzpomíná na nejlepší časy jedné z nejstarších karosáren.

Bertone BAT 11

I přesto, že balancuje na okraji bankrotu a dědici slavné značky jsou rozhádaní, designstudio stále funguje. Marie-Jeanne Bertone - dědička slavné firmy - trvala na tom, že jméno Bertone nesmí v Ženevě na začátku března chybět.

V klubu La Sip v centru Ženevy se tak představil před čtyřsetčlenným publikem světových top designérů a dalších celebrit automobilového průmyslu BAT 11.

Nejnovější kreace vznikla na objednávku amerického sběratele Garyho Kaberleho, který kdysi vlastnil jedinečného předchůdce od Bertoneho z roku 1955 označeného BAT 9.
 
Exteriér křídlatého konceptu vytvořil Valery Muller, interiér má na svědomí Gwen Pennarun a celý projekt vedl David Wilkie, šéfdesignér studia Bertone.

BAT 11 stojí na základech jedinečné Alfy Romeo 8 C Competizione. Je 4,9 metru dlouhý, 1,9 metru široký a metr dvacet vysoký, spočívá na jedenadvacetipalcových ráfcích. Při jeho stavbě se nešetřilo uhlíkem.

BAT 11 ctí myšlenku původních studií Berlinetta Aerodynamica Tecnica (B.A.T.), které v letech 1953−1955 namalovali Franco Scaglione a Nuccio Bertone pro Alfu Romeo.

DALŠÍ FOTKY: fotogalerie 1fotogalerie 2 a fotogalerie 3

Autor:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.