Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bezejmenná miniKia

aktualizováno  7. září 22:08
Po velkém luxusním korábu jménem opirus, který se premiérově přestavil na autosalonu v Ženevě, přichází korejská automobilka s vozem z opačného konce automobilové škály. Pětidveřový prcek od Kie, jehož jméno automobilka prozradí až ve Frankfurtu, by mohl zaujmout příznivou cenou a pohlednou a usměvavou tváří.

Kia svým novým modelem vstoupí do pro ni prozatím neprobádaného segmentu nejmenších vozů. Prozatím v kategorii nejlevnějších automobilů korejskou automobilku reprezentoval model rio, to ale patří do nižší střední třídy.

Nový vůz se má designem více přiblížít chutím evropských zákazníků. Pětidveřový model bude dostupný v čtyř a pětimístném provedení. Základní objem kufru bude 157 litrů, po sklopení sedadel nabídne malá Kia objem 882 litrů.

Konstruktéři Kie se v případě, prozatím bezejmenné "nákupní tašky", zaměřili na dostatek prostoru a pohodlí pro posádku, i dobré jízdní vlastnosti. Nebývalý zájem byl věnován minimalizaci emisí CO2, které dva motory v nabídce (1,0 a 1,1 litru) produkují.

Litrový motor se může pochlubit 120 gramy oxidu uhličitého na kilometr. Verze 1.1 produkuje 130 gramů CO2 na kilometr ve verzi s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou a 153 g/km se čtyřstupňovou automatickou převodovkou.

Kia chce "svému nejmenšímu" vybudovat image nejen pouhé nákupní tašky, ale i sportovního dynamického vozítka pro mladé řidiče. K tomu má, mimo velkých "očí světel", nebo linií boků a střechy, napomoci i nabídka 14'' a 15'' litých kol.

Dá se předpokládat, že mimo přátelskosti bude nový přírůstek do rodiny nejmenších automobilů moci nabídnout i rozsáhlou základní výbavu.

S orientací na nejmladší klientelu slaví automobilka úspěchy ve  Spojených státech, kde je téměř 16% vozů Kia prodáno zákazníkům ve věku 18 až 25 let. Podobný trend prý automobilka zaznamenává i v Evropě.

Kia chce s novým minivozem zabodovat zejména na evropském trhu, kde by měl významně přispět k firemnímu cíli ztrojnásobení prodejů do roku 2005 a růstu povědomí o značce. Od roku 2005 by měl tomuto záměru napomoci i nově zavedený moderní dieselový motor.

„V současné době zahrnuje modelová řada Kia Motors 35% evropských segmentů.

Kia Motors Corporation, založena v roce 1944, je nejstarší korejskou automobilkou. Jako člen automobilové skupiny Hyundai produkuje v současnosti asi   1 150 000 vozidel a exportuje okolo 600 000 vozů ročně.

Do roku 2005 by mělo pokrytí vzrůst na 85% a jednotlivé vozy by se měly ještě více přizpůsobit potřebám evropských zákazníků,“ sdělil výkonný ředitel Kia Motors.

Výrobu nového mini vozu bude provádět Donghee Auto Company v nové továrně v Suhsanu několik kilometrů od závodu Kia Motors Hwasung. Počáteční produkce je plánována na 150 000 kusů za rok, přičemž 88 000 je určeno pro exportní trhy. Evropská poptávka by měla být uspokojena 60 000 vozy.

Automobilka bude motoristickou veřejnost napínat až do 12:30h dne 9. září, kdy se dozví "příjmení" nového automobilu.

Malá Kia v číslech:

Motor

typ

vodou chlazený čtyřválec

objem

* 999 ccm (1,0 litr)            

* 1 086 ccm (1,1 litr)

výkon (kW/k) 

* 1,0: 44,8/60 - 5 500 ot/min

* 1,1: 47,7/64 - 5 500 ot/min

točivý moment (Nm)

* 1,0: 86,3 - 4 000 ot/min

* 1,1: 96,1 - 4 000 ot/min

Zrychlení 0-100 km/h (1,1) 15,8 s
Maximální rychlost (1,1) 152 km/h
Brzdná dráha 100-0 km/h 41 m
Spotřeba kombinovaná

* 1,0: 5,0 l/100 km

* 1,1: 5,4 l/100 km

Emise CO2

* 1,0: 120 g/km

* 1,1: 130 g/km - manuální převodovka

* 1,1: 153 g/km - automatická převodovka

rozměry VNĚJŠÍ
délka 3 495 mm
šířka 1 595 mm
výška 1 480 mm
rozměry VNITŘNÍ
prostor pro hlavu (vpředu/vzadu) 1 003 mm/966 mm
prostor pro nohy (vpředu/vzadu) 1 041 mm/872 mm
prostor pro ramena (vpředu/vzadu) 1 290 mm/1292 mm


Pětidveřový "prcek" od Kie, jehož jméno automobilka prozradí až ve Frankfurtu, by mohl zaujmout příznivou cenou a pohlednou tváří.

Design vozu se má přiblížít chutím evropských zákazníků.

Automobilka bude motoristickou veřejnost napínat až do 12:30h dne 9. září, kdy se dozví příjmení nového automobilu.

Autoři:




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Škoda Octavia 2.0 TDI 2016 ·
Škoda Octavia 2.0 TDI 2016 ·

r.v. 2016, naj. 26 010 km, diesel
650 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.