Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bezpečí pro děti: Test autosedaček

aktualizováno 
Od 1. července smí být dítě do výšky 150 cm a váhy 36 kg v autě převáženo na českých silnicích jen v bezpečnostní sedačce. Nejnovější testy německého autoklubu ADAC radí, kterou autosedačku vybrat.

Test autosedaček | foto: ADAC

Test ADAC:  Dětské autosedačky
se stále zlepšují 

Autoklub otestoval celkem 25 sedaček a výrobcům vyčetl, že žádné nemohl udělit nejlepší známku "velmi dobrý". Větší část ze zkoušených výrobků však dosáhla alespoň na hodnocení "dobrý".
 
ADAC testuje sedačky v crash testech při simulovaném čelním (při 64 km/h) a bočním nárazu (50 km/h). Test ukázal, že bezpečnost sedaček obecně stoupá.

Chvála se ale nedotkla levných výrobků v ceně do 60 eur, které v testu sklidily špatné hodnocení.

Nejlépe lze vybírat mezi sedačkami pro nejmenší děti. Ve hmotnostní třídě 0+ (do 13 kg, asi 1,5 roku) dosáhlo celkem šest sedaček na výsledek "dobrý". 

Jedná se o Bobobline Easybob Maxi SPP, Chicco Synthesi X-Plus, Kiddy Maxi Pro, Maxi Cosi CabrioFix, Peg Pereno Primo Viaggio SIP a Recaro Young Profi Plus.

Pro děti do čtyř let a váhy do 18 kg v testu přesvědčily autosedačky Bebe Confort Iseos, Maxi Cosi Priorifix a Maxi Cosi Tobi.
 
V kategorii od 9 do 36 kilogramů lze doporučit sedačku Kiddy Life Pro. Lze ji použít u dětí až do 12 let, ale test ukázal, že nemusí tvarově vyhovovat každému dítěti.

A u výrobků určených malým pasažérům s váhou od 15 do 36 kg (od 1 do 12 let) udělá nejlépe ten, kdo koupí Concord Life Evo PT, Cybex Solution plus nebo Römer Kid plus 06.

Ani vysoká cena nezaručuje sedačce její bezpečnost. Crash testy odhalily nedostatky u výrobků Jané Matrix Pro a Peg Pereno Navetta.

Crash testy německého autoklubu dále potvrdily, že lépe dítě ochrání sedačky určené jedné váhové kategorii než ty, které jsou určeny pro dlouhé období růstu dítěte.

 

Crashtest naživo 

 

video 1 ...ZDE
(DOBRÁ SEDAČKA)

video 2 ...ZDE
(NEYVHOVUJÍCÍ SEDAČKA)

 

Ani ta nejlepší sedačka však nezaručuje bezpečí, pokud je v autě špatně připevněna.

Model/hmotnostní třída

bezpečí

obsluha

komfort

údržba/zpracování

HODNOCENÍ

do 13 kg (0+), asi do 1,5 roku věku

BOBOBLINE 
Easybob
Maxi SPP

***

***

**

***

DOBRÝ

CHICCO Synthesis
X-Plus

***

***

***

**

DOBRÝ

KIDDY Maxi Pro

***

***

***

**

DOBRÝ

MAXI COSI 
CabrioFix s EasyFix (Isofix)

***

***

***

***

DOBRÝ

PEG PEREGO Primo Viaggio SIP

***

***

***

**

DOBRÝ

RECARO Young Profi Plus Isofix (STM Twin 0+)

***

***

***

**

DOBRÝ

FISHER PRICE Safe Voyage infant carrier

**

***

**

***

USPOKOJIVÝ

JANÉ Matrix Pro

0

***

***

**

NEVYHOVUJÍCÍ

PEG PEREGO Navetta (Babywanne, 
do 10 kg)

0

**

**

**

NEVYHOVUJÍCÍ

do 18 kg (0, I), asi do 4 let

IWH Travel Basic

*

*

***

***

VYHOVUJÍCÍ

OSANN Safety Plus (Kids im Sitz Safety Plus)

0

**

***

**

NEVYHOVUJÍCÍ

9 - 18 kg (I), od 1 do 4 let

BÉBÉ CONFORT Iseos Safe Side Isofix

***

***

***

***

DOBRÝ

MAXI COSI Priorifix (Isofix)

***

***

***

**

DOBRÝ

MAXI COSI Tobi

***

***

***

***

DOBRÝ

9 - 36 kg (I, II, III), od 1 do 12 let

KIDDY Life Pro

***

***

***

***

DOBRÝ

BRITAX Evolva 123 Ultra

**

***

***

***

USPOKOJIVÝ

STM Storchenmühle Starlight SP
(RECARO
Young Sport)

**

***

***

***

USPOKOJIVÝ

FISHER PRICE Safe Voyage 3 stage booster

*

***

***

**

VYHOVUJÍCÍ

NANIA Solo (Kids im Sitz Solo)

*

***

***

**

VYHOVUJÍCÍ

15 - 36 kg (II, III), od 1 do 12 let

CONCORD Lift Evo PT

***

****

***

**

DOBRÝ

CYBEX
Solution Plus (CYBEX Solution)

***

****

****

***

DOBRÝ

RÖMER Kid
Plus 06

***

****

***

***

DOBRÝ

BOBOBLINE Multibob SPP

**

***

***

**

USPOKOJIVÝ

CHICCO
Key 2-3

**

***

***

***

USPOKOJIVÝ

JANÉ Indy
Plus Team

**

***

***

***

USPOKOJIVÝ

HODNOCENÍ

****

VELMI DOBRÝ

***

DOBRÝ

**

USPOKOJIVÝ

*

VYHOVUJÍCÍ

0

NEVYHOVUJÍCÍ

Autoři:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.