Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bezpečnost aut prodávaných v Česku je pod průměrem EU

aktualizováno 
Nové automobily prodávané v Česku poskytují účastníkům dopravních nehod méně ochrany než v ostatních zemích EU. Zatímco v tuzemsku plného počtu pěti hvězdiček v crash testech Euro NCAP dosáhlo 29 procent prodaných osobních automobilů, průměr v Evropské unii je 53 procent. Uvádí to zpráva nezávislé organizace The European Transport Safety Council (ETSC).

Crashtest nové Škody Superb | foto: EuroNCAP

Podle motoristického odborníka Martina Jaroše si Češi kvůli ceně pořizují spíše menší a méně vybavené vozy. "Cena je stále rozhodující faktor, a proto zájemci o větší, lépe vybavené a bezpečnější auto většinou sáhnou po zánovní ojetině z dovozu nebo autobazaru," dodal.

Největší podíl bezpečných aut má Švédsko, Irsko a Norsko, ve kterých prodej vozů s pěti hvězdičkami tvoří více než 60 procent.

V disciplíně ochrany chodců při nehodách dosáhlo na tři hvězdičky z pěti možných 14 procent vozů v Česku, evropský průměr je přitom 44 procent. Připomínač zapnutí bezpečnostních pásů na všech sedadlech má v tuzemsku osm procent nových aut, v EU 13 procent. Připomínač pro sedadlo řidiče byl ve výbavě 56 procent vozů. Průměr v Evropě je 70 procent aut.

Ke špatnému postavení České republiky přispívá podle Vojtěcha Ekslera z ETSC zejména fakt, že téměř polovina všech vozů patří do kategorie malých a mini vozů, které obecně nabízejí méně ochrany posádce při nehodě, a dále pak fakt, že některé modely nejvíce prodávaných vozů Škoda prošly generační výměnou v loňském roce.

"Ovšem ani poslední verze Škody Superb nedosahuje v testech Euro NCAP výsledků poslední verze nejprodávanějšího vozu v Německu, VW Golf," dodal.

V Česku se od ledna do března prodalo 31 075 vozů, což je o téměř šest procent méně než loni. Nejprodávanější značkou byla Škoda s prodejem 8 512 aut.

Autoři: ,




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.