Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bezpečnost dětí: Teréňáky nejsou výhrou

  12:46aktualizováno  12:46
Děti nejsou bezpečnější ve velkých sportovně užitkových vozidlech (SUV, off-road) než v běžných osobních automobilech, protože vyšší riziko převrácení těchto vozů vyvažuje bezpečnostní výhody vyplývající z jejich velikosti a hmotnosti. Uvádí to studie amerických lékařů, která byla v zveřejněna v odborné revue Pediatrics.

Podle vědců zjištění vyvrací mýtus, že větší auto znamená větší bezpečnost, který přispěl k rostoucí popularitě aut do terénu (SUV) v rodinách.

Mezi lety 1995 a 2002 se počet nových SUV zvýšil v USA o 250 procent.

"Neříkáme, že jsou horší nebo že to jsou špatné vozy. Zpochybňujeme jen zažitou představu, že jsou lepší," řekl pediatr Dennis Durbin, který se na studii podílel.

Mluvčí Svazu výrobců automobilů Eron Shosteck připomněl studii americké vlády z loňského léta, podle které automobilky snížily od roku 2000 u SUV těžiště a výrazně snížily jejich náchylnost k převrácení. "SUV jsou ve většině srážek bezpečnější než osobní automobily, nebo stejně bezpečná," řekl.

Na studii se podílela dětská nemocnice ve Filadelfii a velká pojišťovna State Farm Insurance. Vědci zkoumali nehody mezi lety 2000 a 2003, jejichž účastníky bylo asi 4000 dětí do 16 let.

Zjistili, že zranění utrpělo 1,7 procenta dětí, ať byli v osobních autech nebo v SUV. Tyto velké terénní vozy vážily průměrně skoro o 600 kilogramů více než osobní automobily. Výhoda hmotnosti snižovala riziko zranění o více než třetinu.

Nicméně u SUV byla více než dvakrát větší pravděpodobnost převrácení než u osobních aut. U dětí v převrácených autech byla třikrát větší pravděpodobnost vážného zranění než u dětí, které byly v autech, jež se při nehodě nepřevrátila, uvádí studie.

Autor:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.