Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bezpečnostní pás: psi říkají ANO

  18:14aktualizováno  18:14
Pes je oblíbený spolucestující mnoha řidičů. Jak jsou na tom vůbec auta s pasivní bezpečností psů? Zvláštní otázka? Pro italskou firmu Cora nikoliv. Před nedávnou dobou totiž uvedla na trh nejnovější výkřik na poli ochrany pasažérů ve vozidle: bezpečnostní pás pro psy.
Maxipes Fík

Maxipes Fík | foto: iDNES - Veronika Hankusová

Moderní automobily dnes přetékají bezpečnostními prvky, ať už jde o airbagy, elektronické systémy starající o to aby k nebezpečným situacím vůbec nedocházelo, nebo promyšlenou ergonomii neodvádějící pozornost řidiče... na psy se ale trochu pozapomnělo. Psík letící interiérem auta po prudkém zabrzdění jako projektil, ale tak neznámou věcí není. Italská firma sídlící v Ravenně proto vymyslela bezpečnostní pásy pro čtyřnohé miláčky.

Mezi speciálními koncovkami výfuku velikosti kanalizační trubky, sněžnými řetězy, nebo rozmrazovači zámků, tak návštěvník obchodu s autodoplňky narazí na  neidentifikovatelnou soustavu řemínků a pásků, na které bude napsáno "Stop Dog".

V instrukcích je uvedeno, že pes musí být převážen na zadní sedačce - drbat za uchem může řidič/ka svou přítelkyni/přítele, pes ale musí dozadu. Pás nefunguje na psy větších velikostí. Výrobce jej vybavil klasickou sponou, která se zasune do "zásuvky" bezpečnostního pásu.

Pás má i hmotnostní omezení: ochrání pouze psa do 25 kilogramů hmotnosti. Je prý využitelný i pro zabezpečení koček. Přestože podle některých zdrojů mají kočky sedm, v některých případech až devět životů a podobné výstřelky moderní techniky tedy nevyužijí, je doporučeno Stop Dog pořídit i pro ně.

Stop Dog je v prodeji za cenu kolem 8 euro. Avšak bezpečnostní výbava italských psů, prý není homologována. Na italském poloostrově totiž prozatím nenašli předpis, který by se na ni vztahoval.

Nejnovější crash-test EuroNCAP se zabývá bezpečností dítěte usazeného v dětské sedačce. Uvidíme za jak dlouho přibude crash-PES-test.

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.