Maxipes Fík

Maxipes Fík | foto: iDNES - Veronika Hankusová

Bezpečnostní pás: psi říkají ANO

  • 6
Pes je oblíbený spolucestující mnoha řidičů. Jak jsou na tom vůbec auta s pasivní bezpečností psů? Zvláštní otázka? Pro italskou firmu Cora nikoliv. Před nedávnou dobou totiž uvedla na trh nejnovější výkřik na poli ochrany pasažérů ve vozidle: bezpečnostní pás pro psy.

Moderní automobily dnes přetékají bezpečnostními prvky, ať už jde o airbagy, elektronické systémy starající o to aby k nebezpečným situacím vůbec nedocházelo, nebo promyšlenou ergonomii neodvádějící pozornost řidiče... na psy se ale trochu pozapomnělo. Psík letící interiérem auta po prudkém zabrzdění jako projektil, ale tak neznámou věcí není. Italská firma sídlící v Ravenně proto vymyslela bezpečnostní pásy pro čtyřnohé miláčky.

Mezi speciálními koncovkami výfuku velikosti kanalizační trubky, sněžnými řetězy, nebo rozmrazovači zámků, tak návštěvník obchodu s autodoplňky narazí na  neidentifikovatelnou soustavu řemínků a pásků, na které bude napsáno "Stop Dog".

V instrukcích je uvedeno, že pes musí být převážen na zadní sedačce - drbat za uchem může řidič/ka svou přítelkyni/přítele, pes ale musí dozadu. Pás nefunguje na psy větších velikostí. Výrobce jej vybavil klasickou sponou, která se zasune do "zásuvky" bezpečnostního pásu.

Pás má i hmotnostní omezení: ochrání pouze psa do 25 kilogramů hmotnosti. Je prý využitelný i pro zabezpečení koček. Přestože podle některých zdrojů mají kočky sedm, v některých případech až devět životů a podobné výstřelky moderní techniky tedy nevyužijí, je doporučeno Stop Dog pořídit i pro ně.

Stop Dog je v prodeji za cenu kolem 8 euro. Avšak bezpečnostní výbava italských psů, prý není homologována. Na italském poloostrově totiž prozatím nenašli předpis, který by se na ni vztahoval.

Nejnovější crash-test EuroNCAP se zabývá bezpečností dítěte usazeného v dětské sedačce. Uvidíme za jak dlouho přibude crash-PES-test.