Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW 1 - premiéra, která nebyla

  10:20aktualizováno  10:20
V oficiálních přehledech ženevských novinek sice BMW řady 1 nefigurovalo, celý motoristický svět ale očekával, že právě v Ženevě se mnichovská automobilka s malým BMW vytasí. Inženýři automobilky však stále ještě vychytávají mouchy a manažeři slavnostní odhalení oddálili.

Čekání na novou "malou" řadu je konečně u konce. Fotografií, jak by mnichovský konkurent VW Golf nebo Fordu Focus měl vypadat, už nějaký pátek mezi automobilovými weby a časopisy kolovalo požehnaně. Mnichovští se tedy rozhodli vyjít s pravdou ven.

***

BMW 1 přichází v "tichu po boji", který panuje po skončení ženevského autosalonu, aby všechnu pozornost strhlo jen na sebe.

***

Automobiloví fanoušci se ještě nestačili pořádně vzpamatovat z ženevského autosalonu a BMW už přináší lákadlo na ten podzimní - pařížský. Nový kombík pětkové řady BMW ve Švýcarsku rozhodně ostudu neudělal, to letošní nej- BMW na sebe ale ještě nechává čekat.

Co od novinky očekávat?
I ti, kteří nechtějí utrácet za velké "bavoráky" a přesto chtějí zadní náhon, výkonné motory, excelentní jízdní vlastnosti a sportovního "ducha", budou konečně mít možnost v garáži parkovat BMW.

Druhou stranou mince je, že BMW řady 1 možná trochu "poleze do zelí" trojkovému compactu. Jako hlavní konkurenty netrpělivě očekávaného modelu lze označit Audi A3 či Alfu Romeo 147 - tedy to sportovnější, co se v této kategorii dá pořídit.

Neoficiální informace, které v materiálech automobilky nenajdeme:

Jako první přijde na trh pětidveřový hatchback. Později by měly následovat sedan a kombi. Těšit se můžeme i na kupé a kabriolet (nebo kupé-kabriolet?) tyto verze však budou označovány jako série 2. Nadšení kalí údajné datum uvedení - rok 2007.

Počkat si budeme muset i na supersportovní svezení s 185 kW motorem ve verzi M1 (některé zdroje mluví o označení M2).

BMW řady 1 je 4,23 metru dlouhé, rozvor je 2,66 metru. Ostatní rozměry zůstávají prozatím v utajení. Víme naopak, že do kufru nacpeme 330 až 1150 litrů bagáže. 

Vpředu uložený motor bude, jak "BMW-zákon káže", pohánět kola zadní nápravy. Inženýrům z Mnichova se podařilo ideálně rozložit hmotnost celého vozu mezi nápravy v poměru 50:50.

Startování neprobíhá pomocí klasického klíčku, ale knoflíkem na přístrojové desce. Po jeho zmáčknutí se k životu probere jedna ze čtyř pohonných jednotek, které budou pro začátek v nabídce. Do startu dostane BMW 1 dva benzínové a dva naftové motory.

Nabídka bude začínat na 85 kilowattové 1,6. Následovat bude 110 kW dvoulitr. Milovníci dieselů budou vybírat z 89 nebo 120 kilowattového dvoulitru.

Silnější "benzín" a oba "nafťáky" budou spřaženy s šestistupňovou převodovkou. Nejslabší "jedna-šestka" pak dostane pětistupňovou převodovku. Šestistupňový automat bude možné pořídit se silnějšími ze zážehových a vznětových jednotek.

Chybět nebude maximální bezpečnostní výzbroj, v interiéru najdeme zjednodušenou verzi kontroverzního iDrivu (ovládací rozhraní audiosoustavy, klimatizace apod.). Samozřejmostí je také "plná polní" v oblasti bezpečnosti. (Tisková zpráva  BMW hovoří o ambicích vydobýt 5 hvězdiček v crashtestech EuroNCAP.)

Z "extra výbavy" prozatím zaslouží pozornost  Bluetooth rozhraní nebo bezklíčkové odemykání vozu. Najít vhodnou sportovní pozici v sedadlech napomůže regulovatelná šířka opěradla. Parkovací senzory vpředu a vzadu a bixenony také nejsou standardní výbavou vozu třídy golf-astra-focus. Později se můžeme těšit kupříkladu na hlasem ovládanou audiosoustavu a navigaci.

Oficiální ceny se dozvíme až koncem letošního léta. Prozatím se šeptá o "startovací částce" 18 000 euro (600 000 Kč).

Modely BMW řady 1:

116i

120i

118d

120d

Objem (l)

1,6

2,0

2,0

2,0

Max. výkon  (kW/koní) 

85/115 
při  6000 ot./min

110/150
 při 6200 ot.min

90/112
při 4000 ot.min

120/163 
při 4000 ot.min

Max. točivý moment (Nm) / ot.min

150 / 4300

200 / 3600

280 / 2000

340 / 2000

Max. rychlost (km/h)

200

217

201

220

Zrychlení 0-100 km/h (s)

10,8

8,7

10,0

7,9

Kombinovaná spotřeba (l/100 km)

7,5

7,4

5,6

5,7

Autoři: ,




Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.