Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Přelomové BMW se představuje. Skalní fanoušci značky nadšeni nebudou

  8:43aktualizováno  8:43
Je to jedna z nejdůležitějších premiér v historii BMW. Na autosalonu v Ženevě mnichovská automobilka představí produkční provedení modelu Řady 2 Active Tourer. Je to první BMW s pohonem předních kol. A navíc je to MPV.

Postavit MPV už si BMW zkusilo na modelech 5 GT a 3 GT, u kterých prostorný interiér s variabilními sedačkami obalili liftbackovou karoserií posazenou na technice tradičních řad 7 a 3. "Dvojka" už je však MPV se vším všudy, má bachratou karoserii a pro BMW netradiční pohon předních kol. Nejvíc bude konkurovat Mercedesu třídy B.

BMW 2 Active Tourer

V označení modelů dělá BMW trochu zmatky. Do řady 2 totiž patří také kupé a chystané kabrio, ale ty vycházejí z řady 1 s tradiční architekturou s motorem vepředu a pohonem zadních kol. To Active Tourer je úplně jiné auto. BMW na něm představuje novou platformu z vysokopevnostní oceli, kterou využijí i další chystané modely. Přední náprava je typu McPherson, zadní víceprvková. Zajímavé je použití elektrohydraulického posilovače řízení.

Novinka je dlouhá 434 centimetrů, vysoká 155 cm a široká 180 cm, rozvor je 267 cm. Na mohutné tělo se designérům podařilo nenásilně přidat typické prvky mnichovských aut.

BMW 2 Active Tourer

Může se hodit

Hledáte nové auto a líbí se vám BMW? Vyberte si z nabídky více než 500 vozů této značky na Automodul.cz.

Urostlý pětidveřový hatchback usedlých tvarů a proporcí má pětimístnou kabinu. BMW vyzdvihuje, že se vepředu sedí ve stylu MPV výš než v tradičních modelech. Sedadla zadní řady jsou dělená na tři díly (40:20:40). Každý je samostatně posuvný a má opěradlo s nastavitelným sklonem. Do kufru se vejde 468 až 1 510 litrů nákladu. Za příplatek bude sklopné opěradlo spolujezdce. Podle neoficiálních zpráv se plánuje ještě sedmimístné provedení. Pro otvírání kufru bude stačit mávnout špičkou nohy pod zadním nárazníkem.

Mercedesům tříd A a B se také zpočátku divili. I druhý německý zastánce ortodoxních aut s pohonem zadních kol přidělil svým rodinně zaměřeným modelům pohon přední nápravy. A ujalo se to tak, že zrovna třída B patří k nejžádanějším.

Fotogalerie

Pro začátek bude pro exota v nabídce BMW na výběr ze tří motorů. Všechny jsou přeplňované, uložené vepředu napříč, mají přímé vstřikování paliva a splňují ekonormu Euro 6, která vstoupí v platnost letos v září.

Provedení 218i je základní nabídkou, pod kapotou bude mít benzinový tříválec 1,5 litru s výkonem 136 koní a 220 točivými newtonmetry, který se nedávno představil pod v novém Mini. Motor má pro vyhlazení nerovnoměrného běhu speciální závaží na setrvačníku.

Verze 225i dostane dvoulitrový zážehový čtyřválec s přeplňováním, který má 231 koní a 350 Nm. K mání bude výhradně s osmistupňovým automatem. Jediný turbodiesel ve startovací nabídce dostane verze 218d, s dvoulitrovým čtyřválcem 150 koní a 330 Nm. 

Na podzim se chystá provedení s pohonem všech kol (první s motorem uloženým napříč) a také sportovní "M paket".

Samozřejmostí jsou všemožné asistenty, třeba adaptivní tempomat nebo pomocník pro jízdu v koloně, který v případě nepozornosti řidiče nejen umí sám brzdit, ale také zasáhne do řízení. Nechybí komunikační centrum iDrive, barevný head-up displej a další rozmazlovadla, třeba sportovně tvarované sedačky.





Nejčtenější

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

Tento exemplář veyronu je v ČR dva roky. Drahý je nejen nákup, ale především...
Konec génia světa aut. Vládce Volkswagenu nutí jít na odpočinek

Ferdinand Piëch je jednou z nejvýraznějších osobností historie automobilismu. Muž, který 17. dubna oslaví osmdesátiny, definitivně ztrácí vliv v koncernu...  celý článek

Chyby ve videu Tesly
Testovací drahou autonomních aut bude dálnice mezi Brnem a Bratislavou

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Shodli se na tom ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a...  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.