Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW 2 Cabrio: malý velký bavorák nahoře bez

aktualizováno 
Nástupce jedničkového kabrioletu je jedním z nejhezčích BMW dneška. Vedle nafouklých sourozenců, které už má problém od sebe rozeznat i znalec, vypadá křehce a sexy a to i přesto, že mezigeneračně taky dost přibral.

BMW řady 2 kabriolet | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Může se hodit

Také byste chtěli mít doma BMW? Vyberte si ho na Automodul.cz.

Dvojkový kabriolet se oficiálně představil už před několika týdny, ale na autosalonu pod Eiffelovkou se v plné parádě předvádí poprvé i veřejnosti. A budí tu zaslouženou pozornost i přesto, že jeho sezona pro letošní už rok definitivně končí, tedy alespoň na evropském trhu. Ale přinejmenším snílky, romantické duše a dobrodružné povahy lákají otevřené modely za každého počasí.

BMW řady 2 kabriolet

Kabriolet řady 2 vychází konstrukčně i technicky z provedení kupé, které se představilo na přelomu letošního roku. Vzhled otevřené verze tedy není žádným velkým překvapením. I tentokrát dala automobilka přednost lehké elektricky ovládané plátěné střeše. Ta bude nabízena ve třech barevných provedeních (černá, antracitová, hnědá) a manipulace s ní v obou směrech trvá dvacet sekund.

Podobně jako kupé i malý kabriolet s modrobílou vrtulí na kapotě mezigeneračně povyrostl a v některých směrech dost výrazně. Na délku se protáhl o 72 milimetrů, o 26 milimetrů je širší a o 30 milimetrů se zvětšil i jeho rozvor. To se odrazilo i na hmotnosti. Mezigeneračně přibral celých 80 kilogramů, proti současnému kupé je těžší o výrazných 160 kg.

Naštěstí opticky se jeho větší rozměry a kila navíc zase tak moc neprojevily. Mohou za to hlavně jednoduché nekomplikované tvary karoserie a vyvážené proporce. Svým vzhledem „dvojka“ jasně zapadá do rodiny současných bavoráků a zároveň dává vzpomenout na některé starší modely.

Vlastně nejen vzhledem. Pohled do technických parametrů dává jasně najevo, jak modely BMW generaci od generace rostou a zrychlují. Nový dvojkový kabriolet je totiž skoro stejně velký jako třináct let starý kabriolet M3 (E46) a dokonce rychlejší. Ve vrcholném provedení M235i dokáže jednu z legend mnichovské automobilky pokořit ve sprintu z nuly na 100 km/h téměř o půl sekundy.

Fotogalerie

Také interiér je spíš klasický než stylově úchvatný, ale v provedení s kontrastním červeným čalouněním vypadá skvěle a kromě prostoru na zadních sedadlech se mu vlastně nedá nic vytknout. Provedení je precizní, materiály na pohled i dotek jakostní a ergonomie ovládání tradičně špičková. Výrobce se poučil i z kritiky, takže uvnitř přibyly i odkládací přihrádky a kapsy a o solidních 35 litrů si polepšil i kufr. Ten nyní nabízí až 335 litrů objemu, se složenou střechou pak 280 litrů. Díky tunelu v zadních sedačkách lze nově převážet i dlouhé předměty jako surfová prkna nebo snowboardy.

Dvojkový kabriolet bude nabízen se čtyřmi pohonnými jednotkami, z nichž tři spalují benzin. Základem je přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr 220i s výkonem 184 koní. Stejný agregát se ukrývá i za označením 228i, ale díky úpravám a modifikovanému softwaru nabízí 245 koní. Vrcholem je přeplňovaný řadový šestiválec v modelu M235i, který na zadní, případně na všechna čtyři kola posílá mohutných 326 koní a 450 Nm. Nároky zákazníků, kteří před kultivovaností provozu upřednostňují provozní náklady, bude uspokojovat výhradně dvoulitrový turbodiesel s výkonem 190 koní.

Všechny pohonné jednotky jsou standardně spřaženy s manuální šestistupňovou převodovkou, za příplatek 55 tisíc korun je k dispozici i osmistupňový automat. Pohon všech kol xDrive bude výsadou pouze nejvýkonnější motorizace.

O cenách pro český trh se ještě licituje, dá se nicméně předpokládat, že oproti předchůdci se výrazně lišit nebudou. Jedničkový kabriolet byl v průměru asi o 70 tisíc dražší než kupé a stál v základním provedení (118i) 787 500 korun. Provedení 120i se prodávalo za 872 500 korun a nové kupé 220i bylo naceněno na 806 tisíc korun. Pokud by tedy platila podobná cenová diference jako v případě dvoudveřových jedniček, pak by motoricky shodný kabriolet mohl být v prodeji za zhruba 880 tisíc korun.





Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Elektrický Swincar nezastaví žádný terén
VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.  celý článek

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.