BMW řady 2 kabriolet

BMW řady 2 kabriolet | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

BMW 2 Cabrio: malý velký bavorák nahoře bez

  • 23
Nástupce jedničkového kabrioletu je jedním z nejhezčích BMW dneška. Vedle nafouklých sourozenců, které už má problém od sebe rozeznat i znalec, vypadá křehce a sexy a to i přesto, že mezigeneračně taky dost přibral.

Dvojkový kabriolet se oficiálně představil už před několika týdny, ale na autosalonu pod Eiffelovkou se v plné parádě předvádí poprvé i veřejnosti. A budí tu zaslouženou pozornost i přesto, že jeho sezona pro letošní už rok definitivně končí, tedy alespoň na evropském trhu. Ale přinejmenším snílky, romantické duše a dobrodružné povahy lákají otevřené modely za každého počasí.

BMW řady 2 kabriolet

Kabriolet řady 2 vychází konstrukčně i technicky z provedení kupé, které se představilo na přelomu letošního roku. Vzhled otevřené verze tedy není žádným velkým překvapením. I tentokrát dala automobilka přednost lehké elektricky ovládané plátěné střeše. Ta bude nabízena ve třech barevných provedeních (černá, antracitová, hnědá) a manipulace s ní v obou směrech trvá dvacet sekund.

Podobně jako kupé i malý kabriolet s modrobílou vrtulí na kapotě mezigeneračně povyrostl a v některých směrech dost výrazně. Na délku se protáhl o 72 milimetrů, o 26 milimetrů je širší a o 30 milimetrů se zvětšil i jeho rozvor. To se odrazilo i na hmotnosti. Mezigeneračně přibral celých 80 kilogramů, proti současnému kupé je těžší o výrazných 160 kg.

Naštěstí opticky se jeho větší rozměry a kila navíc zase tak moc neprojevily. Mohou za to hlavně jednoduché nekomplikované tvary karoserie a vyvážené proporce. Svým vzhledem „dvojka“ jasně zapadá do rodiny současných bavoráků a zároveň dává vzpomenout na některé starší modely.

Vlastně nejen vzhledem. Pohled do technických parametrů dává jasně najevo, jak modely BMW generaci od generace rostou a zrychlují. Nový dvojkový kabriolet je totiž skoro stejně velký jako třináct let starý kabriolet M3 (E46) a dokonce rychlejší. Ve vrcholném provedení M235i dokáže jednu z legend mnichovské automobilky pokořit ve sprintu z nuly na 100 km/h téměř o půl sekundy.

Také interiér je spíš klasický než stylově úchvatný, ale v provedení s kontrastním červeným čalouněním vypadá skvěle a kromě prostoru na zadních sedadlech se mu vlastně nedá nic vytknout. Provedení je precizní, materiály na pohled i dotek jakostní a ergonomie ovládání tradičně špičková. Výrobce se poučil i z kritiky, takže uvnitř přibyly i odkládací přihrádky a kapsy a o solidních 35 litrů si polepšil i kufr. Ten nyní nabízí až 335 litrů objemu, se složenou střechou pak 280 litrů. Díky tunelu v zadních sedačkách lze nově převážet i dlouhé předměty jako surfová prkna nebo snowboardy.

Dvojkový kabriolet bude nabízen se čtyřmi pohonnými jednotkami, z nichž tři spalují benzin. Základem je přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr 220i s výkonem 184 koní. Stejný agregát se ukrývá i za označením 228i, ale díky úpravám a modifikovanému softwaru nabízí 245 koní. Vrcholem je přeplňovaný řadový šestiválec v modelu M235i, který na zadní, případně na všechna čtyři kola posílá mohutných 326 koní a 450 Nm. Nároky zákazníků, kteří před kultivovaností provozu upřednostňují provozní náklady, bude uspokojovat výhradně dvoulitrový turbodiesel s výkonem 190 koní.

Všechny pohonné jednotky jsou standardně spřaženy s manuální šestistupňovou převodovkou, za příplatek 55 tisíc korun je k dispozici i osmistupňový automat. Pohon všech kol xDrive bude výsadou pouze nejvýkonnější motorizace.

O cenách pro český trh se ještě licituje, dá se nicméně předpokládat, že oproti předchůdci se výrazně lišit nebudou. Jedničkový kabriolet byl v průměru asi o 70 tisíc dražší než kupé a stál v základním provedení (118i) 787 500 korun. Provedení 120i se prodávalo za 872 500 korun a nové kupé 220i bylo naceněno na 806 tisíc korun. Pokud by tedy platila podobná cenová diference jako v případě dvoudveřových jedniček, pak by motoricky shodný kabriolet mohl být v prodeji za zhruba 880 tisíc korun.