Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW, kterému se řetězy dávají na přední kola, se natahuje

  14:05aktualizováno  14:05
BMW 2 Active Tourer je v nabídce mnichovské značky exot. Má totiž poháněná přední kola a je to MPV. Připravuje nás taky na to, že podobné modely budou v nabídce BMW přibývat. Active Tourer se protáhl o dvě místa na Grand Tourer. Premiéra bude v Ženevě.

Sněhové řetězy se obouvají na kola poháněné nápravy, řidiči „bavoráků“ je tedy desítky let navlékali na zadní gumy. Svět se ale převrátil, BMW už má v nabídce i auta s předním pohonem. A bude jich přibývat.

BMW 2 Gran Tourer

I sportsmani odrostlí řádění za volanty dravých BMW potřebují odvézt rodinu na hory. Nově se model, který je na poměry BMW stále velmi netradiční, protáhl o 21 centimetrů. Auto nabylo na zádi, zvětšil se totiž kufr, ve kterém mohou být za příplatek dvě dětská sedadla. Je z něj takový MPV-kombík.

Fotogalerie

Kufr má v základní pětimístné konfiguraci vozu objem 645 litrů, při ve dvoumístném obsazení a naložení po střechu pojme 1 905 litrů, sedmimístné provedení naloží 560-1 820 litrů. Pro srovnání, u krátkého provedení jsou to hodnoty 468 - 1 510 litrů. Auto pobere až 2,6 metru dlouhé věci. Víko kufru může dostat ovládání servomotorky a otevírání čidlem pod nárazníkem, to pak stačí pod ním jen mávnout špičkou boty.

Druhé MPV v historii automobilky narostlo na 4,55 metru, šířka zůstala stejná jako u „krtaťase“ (1,80 metru), ale je o pět centimetrů vyšší. Rozvor se protáhl o 11 centimetrů na 278 cm.

BMW 2 Gran Tourer

Druhá řada sedadel je dělená v poměru 40:20:40, sklápí se stiskem jednoho tlačítka. Mohou se posouvat v rozmezí 13 centimetrů a opěradlo umožňuje plynulé polohování sklonu. Místa třetí řady se schovají do podlahy kufru.

Technika zůstala beze změn. Pod kapotou jsou tří a čtyřválcové motory oproti zvyklostem značky uložené napříč. Nové provedení bude startovat s nabídkou verzí 218i Gran Tourer (136 k/220 Nm), 220i Gran Tourer (192 k/280 Nm), 216d Gran Tourer (116 k/270 Nm), 218d Gran Tourer (150 k/330 Nm) a 220d xDrive Gran Tourer (190 k/400 Nm). Časem dorazí ještě slabší verze 216i Gran Tourer a 220d bez pohonu všech kol.

BMW 2 Gran Tourer

V nabídce bude mimo jiné sportovněji laděný, o centimetr snížený podvozek, adaptivní tlumiče a až 18palcové ráfky. Kromě provedení s pohonem všech kol XDrive je základní nabídkou Gran Toureru šestistupňová manuální převodovka; pro čtyřválce (220i, 218 d a 220d) bude za příplatek osmistupňový měničový automat, tříválce (216i, 218i a 216) dostanou šestistupňový.

BMW 2 Gran Tourer je jednou z hlavních novinek, které mnichovská značka chystá na březnový autosalon do Ženevy.



Témata: BMW, Poradny


Nejčtenější

Opel Crossland X
Crossland X je další opel do městského terénu

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahradí v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Volkswagen Golf TGI
Rok s pronajatým autem: golf za pět tisíc měsíčně, vrácení bez problémů

Před pár lety ho u nás nikdo neznal, ale dnes je to oblíbený způsob pořízení automobilu na kratší dobu. Operativní leasing je vlastně dlouhodobý pronájem. Má...  celý článek

Autobus sjel na Kolínsku do příkopu, hasiči evakuovali 28 osob (13.1.2017).
Silnice jsou úzké a auta široká. Ke sjetí na krajnici je čím dál blíže

Redakce iDNES.cz dlouhodobě sleduje frekventovanou silnici třetí třídy na východním okraji Prahy. Komunikace 0126a je velmi úzká, s okrajem vozovky začíná...  celý článek

Audi ukázalo zmenšený model Q2, který se s využitím kamer a ultrazvukových...
Audi se jízdu bez řidiče musí naučit sama

Německá značka Audi pracuje na systému autonomního řízení, který se učí podle šoféra. Asistenční systémy s umělou inteligencí se dostanou již do příští A8.  celý článek

Škoda Yeti.
Soud nařídil VW koupit od zákazníka škodovku s podvodným softwarem

Zemský soud v německém Hildesheimu v úterý nařídil německé automobilce Volkswagen, aby od jednoho německého zákazníka za plnou cenu odkoupila naftový vůz Škoda...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.