Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Když se frajer usadí: Sedmimístné BMW s předním pohonem

aktualizováno 
Svět se převrátil, BMW už má v nabídce i auta s předním pohonem. A bude jich přibývat. Kabát tomu nejnovějšímu ušila žena.

Může vás zajímat

BMW

BMW

Cena 165.000,-Kč s DPH.

Více na Automodul.cz.

BMW 2 doplněné o označení „tourer“ je v nabídce mnichovské značky exot. Má totiž poháněná přední kola, motor napříč a je to MPV, to u mnichovské automobilky vyhlášené sportovně laděnými „zadokolkami“ nikdy nebylo. „Dvojka nás taky připravuje na to, že podobné modely budou v nabídce BMW přibývat. Active Tourer se teď protáhl o dvě místa na Grand Tourer.

Tradicionalista se chytá za hlavu, výrobci navíc tvrdí, že MPV jsou na ústupu. BMW jde ale proti tomu, sedmimístná varianta doplňuje půl roku prodávanou krátkou verzi, které už se prodalo přes 35 tisíc kusů. Zdá se tedy, že mnichovským odvážný tah vyšel. Šéf projektu Peter Krist se chlubí, že kratší Active Tourer si ze 70 procent pořídili ti, kteří BMW dosud neměli.

BMW 2 Gran Tourer

I sportsmani odrostlí řádění za volanty dravých BMW potřebují odvézt rodinu na dovolenou. Nově se model, který je na poměry BMW stále velmi netradiční, protáhl o 21 centimetrů. Auto nabylo na zádi, zvětšil se totiž kufr, ve kterém mohou být za příplatek dvě sedadla pro děti. Je z něj takový MPV-kombík.

Auto pro sportovní rodinu

Po prostřední (B) sloupek je přední část téměř identická s krátkým Active Tourerem. Rozdíl je ale ve vrchní části. Gran Tourer je totiž o pět centimetrů vyšší. „Jsou protažené přední sloupky, spodní část předních dveří je stejná, ale rám okna a prosklení je vyšší,“ popisuje mladá designérka Anne Forschnerová, která je autorkou karoserie Grand Toureru. Sama uznává, že na BMW má tohle auto hodně nezvyklou siluetu a proporce. Krabicovitost se projevuje hlavně na zádi, se zašpičatělým čumákem to ale ladí dobře.

„Je to auto pro mladé rodiny s dětmi a nářadím na jejich koníčky. Zároveň je ale praktičtější pro manévrování ve městě než kombík,“ popisuje Anne. Jednoprostorová karoserie, ve které se sedí výš než v klasickém autě umožňuje podle mladé talentované designérky udělat interiér variabilní a praktičtější.

Kufr se otvírá a zavírá nohou

Na palubě je všechno jako v BMW, můžete mít sportovní Mpaket s černým čalouněním střechy nebo parádní sportovní sedačky, i když to k rodinnému MPV zrovna moc nepasuje.

BMW 2 Gran Tourer
BMW 2 Gran Tourer
BMW 2 Gran Tourer

Kufr prodloužené verze má v základní pětimístné konfiguraci vozu objem 645 litrů, při dvoumístném obsazení a naložení po střechu pojme 1 905 litrů, sedmimístné provedení naloží 560-1 820 litrů. Auto pobere až 2,6 metru dlouhé věci. Víko kufru se otevírá máchnutím nohou pod nárazník a stejným způsobem se i zavírá, což jinde nenajdete. Vše obstarají servomotorky. Jen pozor na hlavu, když stojíte moc blízko.

Druhé MPV v historii automobilky narostlo na 4,55 metru, šířka zůstala stejná jako u „kraťase“ (1,80 metru), ale je o pět centimetrů vyšší. Rozvor se protáhl o 11 centimetrů na 278 cm. A přibyla třetí řada sedadel do kufru, pro zajímavost: sedadla pro dvojková MPV od BMW se vyrábějí v Plzni.

Druhá řada sedadel je dělená v poměru 40:20:40, sklápí se stiskem jednoho tlačítka. Sedadla se mohou posouvat v rozmezí 13 centimetrů a opěradlo umožňuje plynulé polohování sklonu. Hlavně se tam ale vejdou vedle sebe tři dětské sedačky!

Místa třetí řady se schovají do podlahy kufru. V sedmimístném provedení je malý schůdek, který zvedá podlahu kufru oproti nákladové hraně nárazníku.

V nabídce bude mimo jiné sportovněji laděný, o centimetr snížený podvozek, adaptivní tlumiče a až 18palcové ráfky. S příchodem Gran Toureru přichází možnost objednat pohon všech kol xdrive provedený lamelovou spojkou, kterou ovládá počítač. Kromě provedení s pohonem všech kol je základní nabídkou Gran Toureru šestistupňová manuální převodovka; pro čtyřválce (220i, 218d a 220d) bude za příplatek osmistupňový měničový automat, tříválce (216i, 218i a 216d) dostanou šestistupňový. Dvoulitrový diesel je příjemný, dost silný a střídmý, verze s pohonem všech kol vystačila při svižné jízdě po okreskách a dálnicích se 7,5 litry nafty.

Okouzlí praktické odkládací prostory, v přístrojovce je geniální polička, kde je telefon a všechno další po ruce a nevypadává to. Dětem na zadních sedadlech se bude líbit polohovatelný stoleček. Dospělým zas odkládací schránky pod sedadly.

BMW 2 Gran Tourer

To bachraté BMW je hezky odhlučněné a má velmi slušně utlumený podvozek. Vyšší karoserie je samozřejmě slyšet na dálnici, to je bolest všech vysokých aut. Dvojka má zašpičatělý čumák, takže se s aerodynamikou popere ještě velmi slušně. Jede hezky hladce.

Řízení nenadchne

Některým šoférům může vadit ve výhledu do zatáčky přední sloupek, který je hodně vepředu a hodně tlustý. Pocit z řízení je vzdálený tomu, na co je milovník BMW zvyklý, rodinné dvojky jsou prostě klasická MPV. Jízdou neuhranou, ale ani nezklamou. Gran Tourer je suverénní předokolka, které ani tříramenný volant z M-paketu nepomůže ke sportovním zážitkům.

Auto nemá run-flat pneumatiky (mají zesílené bočnice, na kterých je možno dojet i při ztrátě tlaku v pneu), na kterých většina moderních BMW drncá. Podvozek má tuhé ladění, aby se auto s vysokou karoserií nehoupalo a dobře drželo stopu. Na drncácích rány do podvozku slyšíte, ale cítíte jak pracují tlumiče.

BMW 2 Gran Tourer

Nejméně se mi líbilo řízení. Je hodně tuhé kolem středové polohy, takže dává jistotu na dálnici, posilovač ale při vychýlení volantu změkne a řidič tak trochu v oblouku volantem loví stopu. Uvolněná geometrie přední nápravy (je to kvůli zmenšení jízdních odporů vedoucího k úspoře paliva) navíc moc nechce vracet kola do přímého směru. Dělá to tedy posilovač a je to hodně nepřirozený pocit.

Prodej kombi-MPV Gran Tourer odstartuje BMW podle Veroniky Jakubcové z českého zastoupení mnichovské značky 6. června. Základní cena je 676 tisíc (verze 218i).





Nejčtenější

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 - porovnání generací
Starý vs. nový Citroën C3: překvapivé rozdíly, nečekané podobnosti

Citroën C3 je aktuálně ve své třetí generaci už tradičním zástupcem třídy malých vozů. Svým stylem a pojetím se vždy trochu vymykal trendu čím dál dospělejších...  celý článek

Land Rover Discovery
První jízda: Nový Land Rover Discovery má vzhled elegána a duši drsňáka

Není na světě mnoho aut snoubících luxus a ortodoxní offroadové schopnosti. A „disko“ má navíc značné charisma.  celý článek

Volkswagen Arteon
VW Arteon je o půl třídy lepší passat, už jsme ho řídili

To auto je vymyšlené a postavené přesně tak, aby jeho uživatele v očích okolí posunulo o stupínek výš. Arteon prostě umí udělat dojem. VW opět přestavělo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.