Ještě před nemnoha lety byla nabídka BMW jasná jako facka, měla tři řady: 3, 5, 7. V roce 2004 přibyla nejmenší řada 1. Ze základních modelů odvozená kupé pak označením patřila ke svým sourozencům, což platilo pro jedničkové a trojkové kupé. Jenže BMW se rozhodlo z třídveřových kupé vytvořit svébytnou řadu.
Nejprve se nové trojkové kupé přestěhovalo do řady 4 a nyní nové jedničkové kupé do řady 2. Spolu se svébytnou "šestkou" tak má BMW pro tyto karosářské varianty vždy speciální řadu. A navíc to má mnichovská automobilka hezky rozdělené. Základní karosářské modely tak mají liché označení řady, kupé pak sudé.
Už původní kupé BMW 1 se automobilce povedlo. Malých opravdových kupé (nikoliv třídveřových hatchbacků) je na trhu málo a to od BMW vynikalo pohlednými proporcemi a kvalitní technikou. Na druhou stranu stále je to BMW, takže hodně muziky dostanete za hodně peněz. O novince pak platí to samé.
Nová dvojka je delší než předchůdce a je i delší než základní hatchback řady 1, z kterého technicky vychází. Na délku měří 4,45 metru, což je o nezanedbatelných 7 centimetrů více než u předchůdce a o 13 centimetrů delší než jedničkový hatchback. Oproti hatchbacku je auto i zhruba o centimetr širší a naopak o fous nižší.
Díky větší délce a rozvoru prodlouženému o 3 centimetry působí novinka ještě vyváženějším dojmem než předchůdce. Styl zůstal zachován, kabina je výrazně zaoblená, ponton je opticky nižší a díky prolisům působí dynamičtěji. V zadních partiích designéři více propojili víko kufru se zadním oknem než tomu bylo u předchozího kupé řady 1. Možná i proto se objem zavazadlového prostoru zvětšil o 20 litrů na velmi slušných 390 litrů.
Prodej novinky automobilka zahájí v březnu příštího roku, veřejnosti se nejmenší mnichovské kupé ukáže v lednu na autosalonu v Detroitu. Zpočátku prodeje budou k dispozici tři motory: 220i, M235i a 220d. Později se přidají i další agregáty, konkrétně 118d, 225d a možná i další. U všech modelů bude základem šestistupňová manuální převodovka a na přání bude za příplatek osmistupňový automat.
Základní benzínový agregát s označením 220i je čtyřválcový přeplňovaný dvoulitr s výkonem 135kW. Model 220i zasprintuje z nuly na stokilometrovou rychlost za 7 sekund a maximální rychlost je 235 kilometrů za hodinu. Diesel 220d se stejným objemem jako benzínový agregát poskytuje stejný výkon. Dynamika je pak o fous horší, ve sprintu o dvě desetiny sekundy a u maximální rychlosti o pět kilometrů za hodinu.
Na opačném konci nabídky bude stát špičkové provedení M235i s třílitrovým šestiválcem s přeplňováním, který nabídne maximální výkon 240 kW. Dynamika je parádní, auto se na stovku dostane za 5 sekund a maximální rychlost je omezena na obligátních 250 kilometrů za hodinu. Top verze bude mít elektronicky řízený zadní diferenciál a stejně jako u dalších verzí i u té nejvýkonnější bude možné později přiobjednat pohon všech kol.
Němečtí zákazníci už znají i startovací ceny. Model 220i bude stát 30 tisíc eur (775 tisíc korun), diesel 220d bude o 2 500 eur dražší (835 tisíc korun). Top verze M235i bude v Německu stát téměř 44 tisíc eur, tedy v přepočtu 1 130 000 korun. V porovnání s českým ceníkem pětidveřového hatchbacku řady 1 jsou uvedené ceny pro jednotlivé verze o něco málo vyšší.