Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW 3, jaké tu ještě nebylo. Liftback pro rodinné cestování

  12:20aktualizováno  12:20
Vědělo se o něm dlouho dopředu, teď je podoba nové karosářské verze BMW 3 oficiální. Trojku, která je nejtradičnějším modelem mnichovské značky, známe jako sedan, kombík, kupé a kabriolet. Nově je tu GT, což v názvosloví BMW znamená liftback.

Stávající generace trojky je v prodeji rok, doposud byl k mání sedan a kombík, který u BMW tradičně označují jménem Touring. Nové GT má být co do praktičnosti někde na půl cesty mezi nimi.

BMW 3 Gran Turismo vyznává styl a filozofii, kterou okoukalo u většího modelu 5 GT. Má být rodinnou a stylovou alternativou klasického modelu. Vždyť třeba v USA není pětkový kombík vůbec v nabídce a k mání je pro ty, kdo hledají něco praktičtějšího než sedan, právě GT.

BMW 3 GT

GT v pojetí mnichovských je tedy hatchback nebo přesněji liftback, s hodně skloněným zadním oknem a velkým víkem kufru. V případě 3 GT je ovládané servomotorky a na přání můžete mít samočinné otvírání, stačí mávnout nohou pod zadním nárazníkem.

Fotogalerie

Rozdílů oproti klasické trojce je však víc. Přestože je BMW 3 o dost větší než předchozí generace, stále je to štíhlý atlet. GT působí boubelatějším dojmem. Nový velký cestovatel (gran turismo) od BMW je oproti kombíkové trojce delší o 20 centimetrů (4 824 mm), širší je o 18 mm (1 828 mm) a vyšší o 81 mm (1 508), o 110 mm se protáhl i rozvor (2 920 mm).

To všechno znamená víc místa pro posádku. Šofér se spolujezdcem sedí oproti trojce o šest centimetrů výš, což naznačuje, že GT má hrát v nabídce značky roli jakéhosi MPV, která jsou ceněná právě i pro vyvýšenou pozici za volantem. Cestující na zadních sedadlech mají o sedm centimetrů pro nohy víc. Samozřejmě se přifoukl i kufr. Ten má oproti BMW 3 Touring o 25 litrů víc, naloží tedy 520 litrů a když se sklopí zadní sedadla, pojme 1,6 kubíku. Na praktickou notu hrají také polohovatelná opěradla zadních sedadel (dělení 40:20:40).

BMW 3 GT
BMW 3 GT
BMW 3 GT

Nový model se také od obyčejné trojky liší bezrámovými okny dveří a aktivním spojlerem, který se vysouvá při překročení 110kilometrové rychlosti, zpátky zajede, když zpomalíte pod sedmdesátku. Kdo chce, může samozřejmě křidélko na zádi ovládat podle libosti ovladačem z místa řidiče. BMW tvrdí, že aerodynamika GT je díky této vychytávce stejná jako u sedanu, navíc křídlo zvyšuje o třetinu přítlak na zadní nápravě.

BMW 3 GT

Do začátku vystartuje 3 GT s nabídkou pěti motorů, bez výjimky přeplňovaných. Vrcholem je provedení 335i, u kterého pohání zadní kola šestiválec s výkonem 306 koní. Další dva benziňáky jsou čtyřválce s objemem dva litry ve verzích 318i (184 k) a 320i (245 k). Další dva motory v nabídce spalují naftu: dvoulitry s výkony 184 a 143 koní pohánějí verze 320d a 318d. Na výběr je mezi standardní šestistupňovou manuální převodovkou a osmistupňovým automatem. Do konce roku ještě dorazí verze 325d (218 k) a provedení s pohonem všech kol xDrive.

Autosalonovou premiéru má nová netradiční trojka naplánovanou na autosalon do Ženevy na začátek března. Prodej odstartuje v červnu. Příplatek oproti kombíkové verzi by měl podle předběžných informací být kolem 40 tisíc, nejlevnější provedení 320i by tedy mělo začínat na ceně kolem 950 tisíc korun.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.