Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW 3 jede z plastiky, má nový motor a dvě spojky

aktualizováno 
Aktuální generaci BMW řady tři už potkáváme na silnicích tři čtyři roky, přišel tedy čas na oživení vzhledu a techniky. Facelift se dotkl karoserie i interiéru, pod kapotou brumlají nové - samozřejmě ekologičtější - motory a na zadní nápravu posílá newtonmetry a koně nový dvouspojkový automat.

U kormidla designérského oddělení BMW je nyní Adrian van Hooydonk, stále na něj z trůnu šéfa stylistů celého mnichovského koncernu ale dohlíží charizmatický Chris Bangle.

Moc se tedy neměnilo, trochu jiné tvarování dostaly nárazníky a kapota. Nejvíc připomínek měli fanoušci značky k tvarování zádi sedanovité verze trojky. Hlavně zadní světla jim nebyla po chuti, možná i proto je na nich zásah nejpatrnější. Právě podle nich poznáte faceliftovanou verzi nejlépe, a to jak v případě sedanu, tak u kombíku. Nové tvarování mají také zrcátka.

Uvnitř najdeme inovované rozhraní iDrive, se kterým bude ovládání zábavných a komfortních funkcí trojky jednodušší. Přibylo pár ovladačů, displej má teď 8,8 palce, mapové podklady navigace a hudbu bude možné ukládat na 80GB harddisk a hlavně je díky připojení přes EDGE na palubě internet.

Nejvýraznější novinku v inovované trojce najdeme v příplatkové výbavě. Asi nejoblíbenější BMW teď bude totiž k mání s novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, která se loni představila v ostré verzi M3.

Prozatím bude k mání pouze ke kupé a kabrioletovým verzím 335i. Nafťáky jsou ke vzduchu přívětivější díky systému BluePerformance, který zachytává oxidy dusíku, a připravuje tak motory na chystanou ekonormu Euro 6.

Technika zůstala beze změn, pouze kola na zadní nápravě jsou od sebe u některých verzí o 24 milimetrů dál.

Novinkou mezi motory je nový - samozřejmě řadový common-railový - šestiválec 330d. Oproti předchůdci má koně navíc (celkem 245) a o dvacet newtonmetrů lepší kroutící moment (520 Nm). Objem 2 993 kubických centimetrů zůstal nezměněný, vše ostatní bylo patřičně vylepšeno, mimo jiné je motor o pět kilo lehčí než předchůdce. S novým třílitrovým nafťákem teď bude trojka vypouštět míň emisí, zato bude z nuly na stovce o pár desetin sekundy dřív.

Všech deset motorů v nabídce dostane systém EfficientDynamics, ve kterém je funkce Start-Stop vypínající motor při čekání na křižovatce. Zahrnuje také inteligentní elektroniku vypínající nepotřebné příslušenství, které zbytečně "žere" (elektřinu i palivo).

Zákazníci také ocení nové možnosti kombinace motorizací, převodovek a pohonů. Nově je tak k mání nejslabší turboiesel 318d s automatem a třeba pohon všech kol x-drive bude možné pořídit i k naftovému dvoulitrovému čtyřválci 177 koní.

Inovovaná trojka se předvede poprvé na autosalonu v Paříží letos v říjnu.

Autor:


Témata: BMW


Nejčtenější

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.