BMW 3

BMW 3 | foto: BMW

BMW 3 jede z plastiky, má nový motor a dvě spojky

  • 6
Aktuální generaci BMW řady tři už potkáváme na silnicích tři čtyři roky, přišel tedy čas na oživení vzhledu a techniky. Facelift se dotkl karoserie i interiéru, pod kapotou brumlají nové - samozřejmě ekologičtější - motory a na zadní nápravu posílá newtonmetry a koně nový dvouspojkový automat.

U kormidla designérského oddělení BMW je nyní Adrian van Hooydonk, stále na něj z trůnu šéfa stylistů celého mnichovského koncernu ale dohlíží charizmatický Chris Bangle.

Moc se tedy neměnilo, trochu jiné tvarování dostaly nárazníky a kapota. Nejvíc připomínek měli fanoušci značky k tvarování zádi sedanovité verze trojky. Hlavně zadní světla jim nebyla po chuti, možná i proto je na nich zásah nejpatrnější. Právě podle nich poznáte faceliftovanou verzi nejlépe, a to jak v případě sedanu, tak u kombíku. Nové tvarování mají také zrcátka.

Uvnitř najdeme inovované rozhraní iDrive, se kterým bude ovládání zábavných a komfortních funkcí trojky jednodušší. Přibylo pár ovladačů, displej má teď 8,8 palce, mapové podklady navigace a hudbu bude možné ukládat na 80GB harddisk a hlavně je díky připojení přes EDGE na palubě internet.

Nejvýraznější novinku v inovované trojce najdeme v příplatkové výbavě. Asi nejoblíbenější BMW teď bude totiž k mání s novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, která se loni představila v ostré verzi M3.

Prozatím bude k mání pouze ke kupé a kabrioletovým verzím 335i. Nafťáky jsou ke vzduchu přívětivější díky systému BluePerformance, který zachytává oxidy dusíku, a připravuje tak motory na chystanou ekonormu Euro 6.

Technika zůstala beze změn, pouze kola na zadní nápravě jsou od sebe u některých verzí o 24 milimetrů dál.

Novinkou mezi motory je nový - samozřejmě řadový common-railový - šestiválec 330d. Oproti předchůdci má koně navíc (celkem 245) a o dvacet newtonmetrů lepší kroutící moment (520 Nm). Objem 2 993 kubických centimetrů zůstal nezměněný, vše ostatní bylo patřičně vylepšeno, mimo jiné je motor o pět kilo lehčí než předchůdce. S novým třílitrovým nafťákem teď bude trojka vypouštět míň emisí, zato bude z nuly na stovce o pár desetin sekundy dřív.

Všech deset motorů v nabídce dostane systém EfficientDynamics, ve kterém je funkce Start-Stop vypínající motor při čekání na křižovatce. Zahrnuje také inteligentní elektroniku vypínající nepotřebné příslušenství, které zbytečně "žere" (elektřinu i palivo).

Zákazníci také ocení nové možnosti kombinace motorizací, převodovek a pohonů. Nově je tak k mání nejslabší turboiesel 318d s automatem a třeba pohon všech kol x-drive bude možné pořídit i k naftovému dvoulitrovému čtyřválci 177 koní.

Inovovaná trojka se předvede poprvé na autosalonu v Paříží letos v říjnu.