Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW 3 Touring: První test v ČR!

  15:35aktualizováno  15:35
Od premiéry nejnovější generace trojkové řady BMW uplynul půlrok. Nová "trojka" zatím stačila přesvědčit i ty největší pesimisty, kteří prohlašovali, že nic dokonalejšího než předchozí generace (označovaná jako E46) už vyrobit nejde. Nyní přišel čas kombíku.

Stále více sportu, o něco více prostoru, pohon zadních kol a motory k neutahání - zamíchat, a p(r)odávat.

Bangleovskou karoserii, i když notně umírněnou v porovnání s ostatními moderními BMW, sedanu už vzali na milost i největší odpůrci amerického designéra ve službách německé automobilky.

Teď je na řadě kombi, označené tradičním jménem Touring.

Milovníci dynamických kombíků mají další objekt svých hříšných snů.

O hranatých nevzhledných kombi vhodných nejvýš ke stěhování dnes může mluvit jen blázen. Dynamikou trojkový touring jen hýří.

Teplota v kategorii hodně rychlých a krásných kombíků stoupá k bodu varu. Litý boj odstartuje ve Frankfurtu nad Mohanem v polovině září na tradičním autosalonu. Kromě touringu se připravuje nová generace sportwagonu Alfy Romeo odvozená od modelu 159. Do prodeje už míří i Saab 9.3 SportHatch.
Do hor, do divadla...

Předek už "BeeMWisti" řádně nastudovali u sedanu. Změny oproti tříprostorové verzi začínají u druhého páru dveří. Až na konec boční plochy oken se přestěhovala charakteristická "hokejka" - designérský prvek, který patří k sedanům z Mnichova stejně neodmyslitelně jako ledvinky na přídi.

Splývavá linie střechy a na ni navazující pod velkým úhlem skloněné sklo zadních dveří. To je recept na moderní auto, ve kterém odpoledne odvezeme z výletu kola a večer vyrazíme do opery.

Jediná malá - a subjektivní - výtka jde na adresu lišty spojleru na horní hraně pátých dveří. Svou velkou šířkou auto opticky sráží k zemi a záď tak působí opticky o něco "těžším" dojmem, než by si možná zasloužila.

Všechno je na touringu tam, kde má být. Přední kolo v rohu karoserie, poté dlouho, předlouho (přesněji 2760 milimetrů) nic a za zadním kolem převis, který s lékárnickou přesností auto opticky vyvažuje. Sem tam nějaký prolis, hrana, nebo jednoduchá linie dávající autu tvar. Nic nechybí nic nepřebývá.

Auto není vyvážené jen na pohled. O zatížení se nápravy rozdělily půl napůl.

Ze statistik vyplývá,  že průměrná výška člověka naroste každým rokem o jeden milimetr, proto musejí narůstat také automobily. Životnost jedné generace auta je přibližně sedm let, nová generace by tak měla být oproti předchůdci alespoň o sedm milimetrů větší. Říká tisková zpráva BMW.
Kam s nákladem?

Po kombíku sáhnou především ti, kteří chtějí kromě posádky odvézt také nějaký náklad. Do kufru touringu se ho vejde 460 litrů v základní konfiguraci se zataženou roletkou (o 25 litrů více než do předchozí generace). Při sklopení zadních sedadel se do auta vejde 1385 litrů harampádí (40 litrů navíc). Samozřejmostí u BMW je zvlášť otvírané okno dveří kufru. Nechybí ani schránky pod podlahou kufru kam lze schovat věci před rukama a očima chmatáků.

Vzpírat břemena určená k převozu je nutné do výšky 59 centimetrů, ve které leží podlaha kufru.

Poslední modely z Mnichova nacházejí zalíbení v runflatových pneumatikách (Více o runflatech ZDE.). Rezervní kolo tak nepřekáží v kufru.

BMW 3 Touring prošlo při vývoji zajímavým crashtestem zaměřeným na kombíky. Vysokorychlostní test nárazu zezadu nahání hrůzu: Tuhá bariéra naráží do zádi auta v osmdesátikilometrové rychlosti. Přesazení auta a bariéry je 70%.

Seď a jeď!

Kouzelníci ergonomie z Mnichova vystavěli pracoviště řidiče trojky tak, že ať se na vás příroda vyřídila sebevíc, najdete tu správnou "pilotní" pozici bez tápání. Jaké kouzlo přiměje i chronického "jednorukého" řidiče s pravačkou neustále na řadicí páce k držení volantu oběma rukama asi mnichovští neprozradí. Trojka to ale dokáže. Tlustého věnce volantu se pouští s těžkým srdcem.

Uvnitř je vše při staronovém. Minimum ovládacích prvků, všechny v dosahu řidiče a vše, co není potřebné přímo, ukrývá systém iDrive. Prostoru na rozdávání trojka rozhodně nemá, normálně rostlí jedinci se však dovnitř poskládají bez větších problémů. Nutno dodat, že ač specifikována jako pětimístná, je trojka jednoznačně autem pro maximálně čtyři cestující. Cestování ve třech na zadním sedadle přežijí jen ti nejskladnější.

Auto je vybaveno systémem jízdní stability DSC. Šestiválcové verze mají "DSCčko" obohaceno o další zajímavé funkce. Trojka za deště vysušuje brzdové kotouče během jízdy lehkým dotykem brzdové destičky, tak se odstraní vodní film. Když auto rozpozná, že bude řidič "panicky" brzdit (rychle sundá nohu z pedálu plynu), přenastaví brzdové destičky blíže ke kotoučům. Systém napomáhá také při rozjezdu do kopce. Aby auto necouvlo zůstává ještě chvíli po uvolnění brzdového pedálu zabržděno.

Systém se nestará pouze o stabilitu auta. V případě tažení přívěsu umí omezit jeho případné sklony k rozhoupání.

Radost z jízdy

Jízdní vlastnosti trojky - kapitola sama pro sebe. Jedinci s mnoha oktany v krvi se přetáčivého rodea nemohou nabažit. Do každé zatáčky se auto vrhá jako by to mělo být naposledy. Oproti sedanu je hmota kombíkové zádi na trojce přeci jen trochu cítit. Po pár kilometrech a několika zatáčkách projetých dveřmi napřed to ale přestane vadit. Autu se chce do zatáčky možná ještě více než sedanu, trochu více práce pak dá ho zase umravnit na výjezdu.

Auto rychlejší motoru

Do začátku dostane touring pět motorů. Seznamovačka s touringem proběhla za brumlání zážehového i vznětového motoru.

Dvoulitrový diesel 320d se 163 koňmi (120 kW) výkonu je pro pohodovou jízdu s dietní spotřebou ideálním partnerem. 340 newtonmetrů zabere kdykoli si řidič řekne. S předjížděním, svižnou jízdou a ostatními kratochvílemi nemá auto sebemenší problém. Motor je dokonale elastický, s častým řazením se jeho řidič obtěžovat nemusí.

V sportovně zaměřeném řidiči však stále hlodá červíček pochybnosti: Pro jízdu, kterou si BMW zaslouží a kterou trojka umožňuje, je dvoulitrový diesel možná trochu málo. Superpřesné řízení, které bleskurychle reaguje na každý pokyn řidiče a nekompromisní jízdní vlastnosti si říkají o silnější a adrenalinovější zážitek. Ale pozor, nenechme se zmást: i diesel umí s autem zacvičit. Z nuly na stovku zrychlí za 8,6 sekundy.

Auto hýří sebevědomím, sportovní duch z něj přímo září a tak si zaslouží pod kapotu šestiválec. Ten dvouapůllitrový s 218 koňmi (160 kW) ve verzi 325i se vyznačuje klidným chodem a neutuchající chutí táhnout vpřed. Motor s velmi plochou charakteristikou nemá výraznější výkonový vrchol, auto ale dokáže rozdovádět až přihlížejícím odlétávají klobouky. Hořčíkový agregát dokáže auto rozjet na maximálních 243 kilometrů v hodině, akcelerace z nuly na stovku je otázkou 7,2 sekund.

Do prodeje v září

Motory si notují s šestistupňovými manuálními převodovkami, připlatit bude možné za automatický šestistupňový automatický Steptronic. Motory se, jak je u posledních BMW zvykem, neoživují otočením klíčku, ale zmáčknutím tlačítka na přístrojové desce.

Do premiéry ještě inženýři v Mnichově přidají verze 330i, 320i a 330d. Šestiválcové verze 325i, 330i a 330d budou k mání také s pohonem všech kol.

Základní bezpečnostní výbava zahrnuje mimo jiné také šest airbagů. Lahůdkou příplatkové výbavy bude panoramatická střecha. 0,6 metru čtverečního skleněné střechy interiér dokonale prosvětlí.

Návštěvu autosalonu si první zájemci naplánují na polovinu září, kdy odstartuje prodej. Příští rok nabídku obohatí ještě verze 318i a 318d. Na neevropských trzích se řidiči mohou těšit také na variantu 323i.

Nové BMW řady 3: nadpozemská jízda

Jak neodradit skalní příznivce značky a zároveň dát novému autu tvář, která by více korespondovala se stylem nových modelů BMW? ...ČTĚTE TEST

Bangleovskou karoserii, i když notně umírněnou v porovnání s ostatními moderními BMW, sedanu už vzali na milost i největší odpůrci amerického designéra ve službách německé automobilky. Teď je na řadě kombi, označené tradičním jménem Touring.

Milovníci dynamických kombíků mají další objekt svých hříšných snů. O hranatých kombících vhodných nejvýš ke stěhování dnes může mluvit jen blázen. Dynamikou trojkový touring jen hýří.

Předek už "BeeMWisti" řádně nastudovali u sedanu, změny začínají u druhého páru dveří.

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

BMW řady 3 Touring

Autoři: ,




Nejčtenější

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.