Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW představilo Gran Coupé řady 4. Má typ karoserie jako octavia

  11:00aktualizováno  11:00
Kdysi si BMW vystačilo v trojkové řadě se sedanem, kupé, kombi a kabrioletem. Dnes modely této řady rozdělila do dvou tříd a nabízí nově i čtyřdveřové kupé a model GT. Z tak široké nabídky si musí vybrat už i Marťani.

BMW řady 3 je nyní fakticky rozděleno mezi řadu 3 a řadu 4. Sudé číslo patří verzím kupé, tedy primárně třídveřovým modelům, stejně jako tomu je u dvojkové a šestkové řady. Jenže aby to nebylo tak jasné a přehledné, ve čtyřkové řadě stejně jako v šestkové najdeme i čtyřdveřové modely označené jako Gran Coupé. To ze čtyřkové řady je absolutní novinkou mnichovské značky.

Fotogalerie

Ale raději ještě jednou: BMW 3 je základní sedan, kombi a verze GT, což je jakýsi protažený hatchback až MPV. Do řady 4 patří kupé, kabriolet a nejnovější Gran Coupé. Pokud bychom jednotlivé modely měli porovnat, tak nejkratší jsou sedan a kombi, nejdelší model GT. Kupé, kabrio a Gran Coupé jsou stejně dlouhé. Kdo porovnává auta podle objemu kufru, tak novinka je na tom stejně jako sedan, nejhůř je na tom kupé a nejlépe kombi a model GT.

Může se hodit

Hledáte nové auto a BMW se vám líbí? Vyberte si svůj nový vůz na Automodul.cz. Nabízíme více jak 500 vozů této značky.

Designově nové Gran Coupé samozřejmě nejvíce pasuje k základnímu kupé. Praktičností je však nejblíže přerostlému GT. Důvod je prostý, karoserie novinky má totiž páté dveře, auto tak můžeme zařadit mezi liftbacky, jako je třeba Škoda Octavia. Díky tomu je kufr velmi dobře přístupný a do auta se vejdou i předměty, o jejichž převozu si mohou majitelé sedanu a kupé nechat jen zdát. Na druhou stranu je Gran Coupé oproti sedanu o čtyři centimetry nižší, takže kvůli svažující se střeše si dlouháni na zadních sedadlech mnoho prostoru nad hlavou neužijí.

BMW 4 Gran Coupe

Čtyřdveřová kupé jsou v poslední době velmi populární. U Mercedesu a Volkswagenu by mohli dlouho vyprávět. Mercedes dokonce takovou karoserii nadělil sedanu vycházejícímu z nejmenší řady A a nutno dodat, že to malému čtyřdveřovému kupé velmi sluší. O Mercedesu CLA čtěte zde.

BMW 4 sice patří papírově o kousek výš, ale ve skutečnosti by to mohl být přímý konkurent. A na délku mají oba modely stejně. Proti velmi agresivnímu vzhledu CLA je BMW usedlejší a opticky vypadá delší.

BMW řady 3 a 4
ModelDélkaVýškaObjem zavazadelníku
BMW 4 Gran Coupé4,683 m1,389 m480 l
BMW 3 sedan4,624 m1,429 m480 l
BMW 3 kombi4,624 m1,429 m495 l
BMW 3 GT4,824 m1,508 m520 l
BMW 4 kupé4,683 m1,377 m445 l

Může za to nízká kabina a o třetí okénko za zadními dveřmi prodloužená řada bočních oken. CLA je sedanem a je to patrné na první pohled, BMW zase na první pohled nezapře karoserii liftback. V případě novinky se zadní stěna otevírá pomocí elektromotorků. Dveře pak mají bezrámovou konstrukci, což se ke kupé rozhodně hodí.

Po sklopení sedaček se do kufru vejde až 1 300 litrů nákladu, což je solidní hodnota. Zadní sedačky jsou samozřejmě dělené a pojmou tři pasažéry, ale ten prostřední si moc pohodlí neužije, ač je auto udáváno jako pětimístné.

BMW 4 Gran Coupe

Rozdělení hmotnosti je ideálních 50:50. Auto má elektrický posilovač řízení a kontrolu stability i trakce. Mnoho prvků výbavy bude k mání za příplatek a jak je u BMW obvyklé, seznam bude hodně dlouhý. Zájemci mohou vybírat třeba ze sportovního M podvozku, adaptivního tempomatu, barevného head-up displeje, spořícího balíčku Efficient Dynamics, multimediálního systému s navigací, zadní parkovací kamery nebo kompletně diodových světel.

Pod dlouhou přední kapotou zatím bude jen omezená paleta motorů, většinou s objemem dva litry. Tři zážehové verze mají dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec. Základem je model 420i s výkonem 135 kW, model 428i má 180 kW a to i ve verzi s pohonem všech kol xDrive. Top verzí je jediný šestiválec v modelu 435i. Motor má objem tři litry a výkon 225 kW. Milovníci nafty si budou moci vybrat mezi dvěma dvoulitry. Modely se liší jen výkonem, základní 418d poskytuje 105 kW, model 420d má výkon 135 kW a stejný výkon má i verze s pohonem čtyř kol 420d xDrive.

Použití nejslabšího dieselového motoru je u čtyřkové řady poněkud překvapující, protože klasické kupé a ani kabriolet takový motor v nabídce nemají. I to ukazuje, že firma s novým Gran Coupé míří poněkud jinam než s dalšími modely čtyřkové řady. Výrobce uvádí, že další motory přijdou do nabídky postupně. Prodej se plánuje od léta, výstavní premiéru si novinka odbude na Ženevském autosalonu v březnu.

Autor:


Témata: BMW


Nejčtenější

Ilustrační foto
Filtry pevných částic jsou stále drahé, v Česku je nemá až milion aut

Počet aut bez filtru pevných částic nebo s poškozeným filtrem se loni v tuzemsku zvýšil až o 45 000 vozů. Vyplývá to ze zjištění ÚAMK. Celkově jezdí v Česku až...  celý článek

O průjezd zatáčky driftem nebyla nouze.
Franta a další dakarské speciály řádily v Sosnové

Už vyšplhání do kabiny je výkon. Jsou tu tři anatomické sedačky, do té pravé se kurtuji a nasazuji helmu. Přijde mi to trochu zbytečnost, kvůli pár kolům....  celý článek

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda představí do roku 2025 pět elektroaut, Vision E bude první

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, která zde prodá nejvíce svých vozů. Na autosalon v Šanghaji...  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.