BMW 6 s plátěnou střechou

  • 127
Na začátek nového roku připravuje BMW premiéru velkého kabrioletu. Nové šestkové kupé, které bylo poprvé k vidění na autosalonu ve Frankfurtu, dostalo s podzimem ceník. Na detroitský autosalon mnichovská automobilka přiveze otevřenou verzi convertible, na léto ji bude možné pořídit za ceny od cca 2,6 mil. Kč.

Vývoj kabrioletu probíhal souběžně s vývojem verze kupé. I proto se inženýrům od BMW podařilo dosáhnout ideálního rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 50:50.

Ostatní automobilky oslovují zákazníky praktičností kabrioletů a dávají jim kovovou skládací střechu. U BMW naopak sází na plátěnou klasiku v béžovém, nebo černém provedení. Vše samozřejmě obstarává elektrohydraulický mechanismus, kterému trvá přibližně 20 sekund než střechu složí do prostoru za zadním párem sedadel. Není bez zajímavosti, že na rozdíl od ostatních kabrií, není třeba při skládání střechy zastavovat. Šlápnout na brzdu ale stejně musíte - kouzla se střechou se dají provádět maximálně do rychlosti 32  km/h.

Další "vychytávkou" je zadní sklo oddělené od střechy, je skleněné a je možné jej zasouvat a vysouvat nezávisle na střeše. Kufr pojme (podle tiskové zprávy) dvě sady golfových holí. Praktičtější je však přeci jen údaj v jednotkách SI: 0,35 m3 (350 litrů) s nataženou střechou a 300 litrů se střechou složenou.  Interiér byl pečlivě odhlučněn, posádka ale není ochuzena o zvuk osmiválcového motoru předoucího pod kapotou.

Osmiválcový agregát  V8 Valvetronic, známý již z kupátka, o výkonu 333 koní  (245

BMW 6 (645Ci) kupé u tuzemských dealerů pořídíte prozatím s jediným motorem, kterým je 4,4 litrový osmiválec o výkonu 245 kW (333 koní). S manuální šestistupňovou převodovkou vyjde na 2 468 000 Kč. S šestistupňovým automatem, pak za něj u BMW budou chtít 2 557 000 korun. Více se  dočtete ZDE.
kW) dokáže 1815 kilogramové BMW 6 Convertible rozhýbat z nuly na stovku za 6,1 sekundy. Nejvyšší rychlost je standardně omezena na 250 km/h. Doplňme, že špičkového výkonu dosáhne motor při 6100 ot/min. Maximálního kroutícího momentu 450 Nm si může řidič užívat při 3700 ot/min.

Stejně jako u verze kupé bude na výběr ze dvou šestistupňových převodovek. Varianta s klasickým manuálem vyjde na 55 355 liber (cca 2 620 00 Kč), za automat Steptronic pak zájemce připlatí 1350 liber (asi 64 000 korun) - prozatím byly stanoveny ceny pouze pro britský trh. V nabídce by měla být i sekvenční automatická "M" převodovka SMG s "pádly" pod volantem jako ve formuli 1.

Z dalších technických lahůdek vyjmenujme alespoň průhledový displej (Head-Up-Display), adaptivní světlomety, které vidí za roh, systém jízdní stability (DSC) a trakce (DTC), v interiéru pak nesmí chybět iDrive ovládání komfortních funkcí vozu.

Do prodeje by se nový kabriolet od BMW měl dostat během jara 2004. Ti kteří to opravdu nebudou moci vydržet a budou chtít první jarní paprsky přivítat v "šestkovém kabriu", si budou muset udělat výlet do anglie, kde bude v prodeji již od března.

Ostatní automobilky oslovují zákazníky praktičností kabrioletů a dávají jim kovovou skládací střechu. U BMW naopak sází na plátěnou klasiku v béžovém, nebo černém provedení.

Do prodeje by se nový kabriolet od BMW měl dostat během jara 2004.

Interiér byl pečlivě odhlučněn, posádka ale není být ochuzena o zvuk osmiválcového motoru předoucího pod kapotou.

Kufr pojme (podle tiskové zprávy) dvě sady golfových holí.

Vývoj kabrioletu probíhal souběžně s vývojem verze kupé. I proto se inženýrům od BMW podařilo dosáhnout ideálního rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 50:50.