Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW 7: luxus a komfort za přijatelnou cenu

aktualizováno 
15. 9. 1999 - Superluxus a komfort za přijatelnou cenu? Jednu z možných odpovědí na zdejším trhu ojetin představuje BMW sedmé řady v první generaci z let 1986 až 1994. Nejstarší vozy lze pořídit za částky už kolem 70 tisíc a vozy z roku 1990 stojí zhruba 130 tisíc korun. Ale pozor: jestli obecně v obchodu se staršími auty neplatí pohádky o tom, že zrovna nabízený exemplář je mimořádně zachovalý a ušetřený, neboť ho měl děda, který s ním prakticky nejezdil, tak u nejvyšší třídy bavoráků to zaslouží odmítnutí dvojnásob.
Potenciální kupec by si měl uvědomit, že se zajímá o vozidlo z velké většiny dovezené jako vysloužilé ze západní Evropy a s 300 tisíci až 400 tisíci kilometry na kontě. Až auta z doby těsně před nástupem druhé generace v roce 1994 se cenou pohybují kolem třistatisícové hranice. Také v jejich případě je na místě počítat s tím, že za sebou mohou mít pernou službu nebo těžkou havárii. A že velké opravy v tomto případě žádají velké peníze. Leč na druhé straně mince jsou kromě tradičně výborných jízdních vlastností výrobků mnichovské firmy také nevšedně kultivované motory se šesti, osmi i dvanácti válci, s obsahy od 2,5 do pěti litrů, výkony od 105 do 220 kilowattů a s maximální rychlostí až 250 kilometrů v hodině. Průměrná spotřeba se u starších benzinových vozů pohybuje s ohledem na charakter cestování mezi deseti a patnácti litry na 100 kilometrů. V hodnocení německého TÜV jsou starší největší bavoráky ve výskytu technických závad lehce pod průměrem hodnocených vozů. Stojí si hůř než pětková řada z produkce mnichovské firmy, ale lépe než nejmenší, trojková řada. Technici kritizují u špičkových limuzín vadné řídicí elementy, korodující výfuky, málo trvanlivé brzdové destičky a k nerovnoměrnému působení náchylnou ruční brzdu, zatímco provozní brzdy jsou u vozů všech ročníků bezproblémové. Dále TÜV velmi oceňuje i u vozů starších deseti roků vynikající antikorozní ochranu a vskutku minimální korozi nosných částí karoserie. Praxe ukazuje na problémy s úniky kapaliny z chladiče, čerpadla i hadic,u hodně jetých vozů bývají hlučné převody. Výhrady jsou i ke startérům a ke vstřikování. Starší a hodně jetá vozidla jsou nadprůměrně náchylná k únikům oleje z motoru a převodovky. Při zájmu o jetý BMW sedmičkové řady je důležitější než rok výroby skutečný technický stav, který opravdově posoudí jen odborný servis či znalec značky. Pokud potenciální kupec dospěje k názoru, že nevystačí s menším, praktičtějším a obecně oblíbenějším BMW pětkové řady a musí z produkce mnichovské firmy mít největší limuzínu, tak mu odborníci doporučují některou z osmiválcových verzí. Dvanáctiválec, jeden z mála na trhu, snad ocení opravdový fanda. Značkoví prodejci nabízejí náhradní díly pro BMW řady 7 v následujících cenách - čelní sklo: 15 000, přední nárazník bez výztuhy: 13 000, dvojitý přední světlomet: 12 000, alternátor: 19 500, přední blatník: 7500 a brzdové destičky: 2700 korun.

BMW 7: luxus za přijatelnou cenu.

Autor:




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.