Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Projeli jsme prezidentský koráb. BMW 7 umí hýčkat i dráždit

aktualizováno 
Nové BMW 7 je asi nejmodernější auto dneška. Vlajková loď mnichovské značky je nabitá moderními technologiemi. Řidič si tu může připadat jako obsluha palubních systémů, ale také si jízdu užít. Prezidenta, byznysmena nebo filmovou hvězdu trůnící vzadu sedma hýčká. A z garáže toto auto vyparkuje samo.

Na světě je méně parfumérů než astronautů. BMW si jednoho z nich najalo pro sebe, aby pro novou sedmičku vytvořil kolekci vůní, které se speciálním systémem šíří interiérem. Annabelle Kanzow-Coffinet tak míchá parfémy jen pro ni. A to je jen jedna z fajnovostí, kterou si BMW pro novou sedmičku vymyslelo.

Nové BMW 730d

Nejmodernější auto dneška

Nové BMW řady 7 (interní označení automobilky je G11) přijíždí rok a půl po nové generaci Mercedesu třídy S, který je hlavním konkurentem. Tato dvě auta prezidentů a byznysmenů se přetahují o pozici posla budoucnosti. Jako vrcholové modely představují techniku, která se do plebejských aut dostane za deset let. Sedmička je tedy teď vrcholem. Ukazuje, že auta bude možné ovládat na dálku: zmáčknete tlačítko na dálkovém ovladači (sedma má příplatkový klíček s dotykovým displejem umožňující nastavení některých funkcí) a auto vyjede z parkovacího místa. Nebo ovládáte multimediální systém gesty, třeba jen tak mávnete rukou a odmítnete telefonní hovor.

Bonvivánský osmiválec má i přes přeplňování a ředění přímých dojmů osmistupňovým automatem stále šťávu a sílu uragánu. Verze 750Li bude úspěšná hlavně v Rusku nebo Číně, čeští zákazníci jsou přece jen více při zdi a půjdou po dieselovém šestiválci.

Ale limuzína s prodlouženým rozvorem a benzinovým vidlicovým osmiválcem spojeným s osmistupňovým automatem prostě má šťávu. Na stovce je za necelé čtyři a půl sekundy, a když se zadní běhy opřou do asfaltu, na dálnici mu v dynamickém zrychlení stačí máloco. Motor snad nedostanete do úzkých, jen těžko budete hledat situaci, ve které mu nebude stačit výkon. A to měří přes pět a čtvrt metru a váží skoro dvě tuny. Ručku rychloměru zabrzdí v rozletu elektronický omezovač rychlosti na 259 kilometrech v hodině.

Nové BMW 730Li

Komfort a ticho

Dokáže tak být autem, které si užije vážený pasažér na pravém zadním sedadle i jeho šofér. Ten má za volantem pocit, jako by řídil auto o velikost menší. Auto hezky padne do ruky, ale stále dokáže přenést dost informací ke smyslům řidiče. Ten vzadu si zase užívá obrovitý prostor a komfort, jako by letěl byznys-jetem. Dvoustovkou letí sedmička levým pruhem německé dálnice v absolutním klidu a tichu. Odhlučnění kabiny je excelentní.

Může se hodit

BMW x5 xDrive 40d 2013

BMW x5 xDrive 40d 2013

Cena 1.000.000,-Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Podvozkářům se podařil excelentní výkon. Ani při extrémních rychlostech auto neztrácí stabilitu a jistotu. Řidič stále cítí, že je auto pevně přisáté k silnici (v takových rychlostech mívají i velká těžká auta sklony se „vznášet“), a předek působí, jako by byl odpružen tvrději, aby měl šofér jasnější kontakt s autem. To vzadu je to pohoupání, roletu na silnici, kterou vnímá řidič, pasažér necítí. Sedí nečekaně vysoko v polohovatelném trůnu, hraje si pomocí tabletu na dálku s obří obrazovkou nebo zmáčkne tlačítko, odsune tak přední sedadlo, natáhne se na vyklopenou podnožku a zaboří hlavu do měkkého polštářku uchyceného na opěrce. Loketní opěrka mezi zadními místy je vyhřívaná, sedadlo ventilované.

Nové BMW 730d

BMW řady 7 v číslech

  • délka x šířka x výška x rozvor (mm): 5098 (5238 prodloužená verze L) x 1902 x 1467 x 3070 (3210)
  • objem kufru: 515 l
  • základní cena: 2 389 426 Kč (730d)

BMW 730d:

  • motor: vznětový šestiválec 2993 ccm
  • max. výkon (kW/k): 195/265
  • max. točivý moment (Nm): 620
  • zrychlení 0-100 km/h (s): 6,1

BMW 750Li xDrive:

  • motor: zážehový osmiválec 4395 ccm
  • max. výkon (kW/k): 330/449
  • max. točivý moment (Nm): 650
  • zrychlení 0-100 km/h (s): 4,5

Karbonová dieta

Že 750Li stojí čtyři miliony a normou je šestnáct litrů spotřeby, je tomu, kdo takové auto má, asi hluboce jedno. Ale zákazníci v Česku podle očekávání většinou sáhnou po pragmatičtějším naftovém, o čtrnáct centimetrů kratším základním provedení (i tak má rozvor přes tři metry), které dokáže jezdit za méně než polovinu (nejméně jsme na palubním počítači viděli hodnotu průměrné spotřeby 4,7 litru, reálná je kolem osmi).

Základní kratší verze působí obratněji. Opřít se o zadní kola a dravě vykroužit oblouk umí krátká i dlouhá sedma s razancí a suverenitou, pomáhá si k tomu natáčecími koly zadní nápravy. Kratší provedení k tomu přidá lehkost.

Však se také úplně nová sedmička představující novou platformu BMW (dostanou ji časem všechny modely s motorem podélně až po řadu 3) chlubí hybridní ocelovo-hliníkovo-karbonovou konstrukcí rámu karoserie, která oproti předchůdci ušetřila 130 kilogramů. Sedma se tak s hmotností dostala na skvělou hodnotu 1,8 tuny.

Podle zkušeností prodejců bude minimálně 80 procent českých zákazníků při objednávce trvat na pohonu všech kol xDrive. Ten sice při rozdělování síly protěžuje zadní nápravu, ale v případě potřeby umí zabrat i přední kola. Jenže to trochu kazí jízdní charakter. Volant se nepřirozeně rychle a uměle vrací do středové polohy a jízda není tak přesná jako s čistokrevnou „zadokolkou“.

Nové BMW 730Li
Nové BMW 730d

Festival moderní techniky

Sedmička je také festivalem moderních technologií, asistenčních a bezpečnostních systémů a dalších lahůdek. Auto je obsypané kamerami, které software navíc umí skládat do různých pohledů, takže s tím pětimetrovým korábem můžete manévrovat na centimetry. Novinkou pro sedmičku jsou dotykové displeje, což se v této třídě moc nenosí. Upatlaný displej totiž na fajnovými materiály vyšňořené přístrojovce nepůsobí moc dobře. Navíc, aby byl dobře v zorném poli, musí být hluboko v palubní desce, tedy daleko pro ruku.

BMW to zkombinovalo, multimediální centrum se dá ovládat hned čtyřmi způsoby: klasickým mechanickým ovladačem, dotykově, hlasem a gesty. Systém je intuitivní a logicky uspořádaný, ale některé funkce bez manuálu nebo nápovědy prodejce asi neodhalíte.

Nechybí možnost nastavování jízdních režimů. Třeba ten superekomfortní je plavně houpavý, sedmička má totiž v základní výbavě vzduchem odpružený podvozek.

Auto umí samo parkovat, hlídat mrtvý úhel, udržovat odstup, samo rozsvěcet dálková světla (laserová světla osvítí na vzdálenost až 600 metrů), v ceníku výbavy stačí jen zaškrtávat položky.

Aspoň jedna piha? Když si šéf vzadu odsune sedadlo spolujezdce úplně dopředu a předkloní opěradlo, aby si natáhl nohy, překáží opěrka hlavy šoférovi tak, že nevidí na pravé zpětné zrcátko.



Témata: BMW


Nejčtenější

Autosalon Šanghaj 2017
Kdysi slavná britská značka MG zkusí Evropě nabídnout auta z Číny

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) SAIC, třetí z pětice nejsilnějších čínských automobilek, se chystá v roce 2019 vydat do Evropy. Je to také trochu „plán B“. Původně mířili Číňané do USA, ale...  celý článek

Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.
Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.

Stočené kilometry se staly díky časté medializaci největším strašákem motoristů při koupi ojetiny. Téměř to vypadá, že jiné problémy a rizika při koupi ojetiny...  celý článek

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Kodiaq
Škoda Kodiaq: benzinový základ jede jak vítr, 2,0 TDI 4x4 je sázka na jistotu

Kodiaq, první sedmimístná škodovka a hlavně novinka startující ofenzívu Škody v kategorii SUV. Vyzkoušeli jsme dvě diametrálně odlišné varianty a obě mile...  celý článek

Opel Insignia
První jízda: Francouzi nakoupili dobře, nový Opel Insignia se povedl

Kdyby koncern PSA koupil Opel jen kvůli nové generaci Insignie, udělal by dobře. Nová vlajková loď Opelu nejen skvěle vypadá, ale i slušně jezdí. Navíc její...  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

Ford Transit Custom 2,2TDCi...
Ford Transit Custom 2,2TDCi...

r.v. 2016, naj. 40 258 km, diesel
499 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.