Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW, Audi a Mercedes chtějí další nové modely

aktualizováno 
Velcí konkurenti vyrábějící špičkové automobilové produkty mají velké plány. Chtějí prodávat stále více aut, k čemuž potřebují nové modely. V Německu vycházející magazín Auto motor und sport uvedl, že Mercedes má připravenu pro nejbližší dobu až 30 novinek, Audi chce rozšířit svou nabídku z 22 různých verzí na 40 a BMW plánuje obohatit své modelové řady o dvě nové, čímž jeho nabídka v tomto ohledu dosáhne tuctu.

Co chystá BMW, Mercedes a Audi | foto: Auto, Motor und Sport

Viděno očima finančního zisku za loňský rok, nejlepší startovací pozici má BMW. Bavorská značka za rok 2005 před zdaněním vykázala výdělek 3,3 miliardy eur, Audi přesně o dvě miliardy méně a trápící se Mercedes hospodařil se ztrátou 500 milionů eur.

Audi se dotáhlo na konkurenty
Auto motor und sport chválí ingolstadtskou automobilku Audi za to, jakým způsobem se v posledních letech dokázala dotáhnout na tradičnější výrobce z prémiového segmentu, jakými jsou BMW a Mercedes. Ale zároveň ukazuje na mezery v nabídce Audi.

Kde jsou konkurenti pro BMW X3, Mini nebo Mercedesy CLK a CLS? Táže se německý magazín.

A vzápětí si částečně odpovídá: Audi připravuje model A5, který se má představit příští rok. Půjde o dvoudveřové kupé s délkou okolo 4,5 metru. V roce 2007 se na trhu objeví i ve variantě kabriolet.

BMW svou konkurenční novinku představí ještě letos. Bude jí BMW řady 3 Coupé, jež se také může těšit na otevřenou verzi – ale se skládací plechovou střechou. Doslova záplavu nabídne motorová paleta pro dvoudveřové BMW se sedmi motory a s možností pohonu všech kol xDrive. Stane se tak prvním kupé své velikosti s pohonem 4x4.

I drahá auta šetří
Auto motor und sport v případě pro BMW konkurenčního Audi A5 a připravovaného nového Mercedesu CLK (představí se v roce 2008) upozorňuje na změněnou výrobní filozofii obou automobilek. Nové modely Audi A4, A5 i A8 dostanou řadu společných dílů. Počínaje nápravami až po klimatizaci a elektroniku starající se o jízdní dynamiku. Častěji využité součástky mají snižovat ceny.

Mercedes zase docílí poklesu výrobních nákladů o 30 procent tím, že nápravy nové třídy C (premiéra v roce 2007), nového CLK i připravovaného modelu C-SUV (2008) budou velmi příbuzné nápravám z většího modelu třídy E. Nový Mercedes třídy A se pak vzdá dvojité sendvičové podlahy. Je příliš drahá a Mercedes asi sáhne po podvozku z nabídky sesterského Chrysleru.

BMW podle magazínu Auto motor und sport řeší podobné problémy u vozů, které dostávají nástupce. Bude například BMW X3 v příštím provedení vycházet technicky z řady 3 nebo z většího BMW X5? To se ještě neví.


Nové modely BMW
Zdravý potenciál mnichovské značky dokazuje vytíženost jejich výrobních linek. Jedou na maximum a navíc se dají v rámci továren vyrábět právě ty modely, o které je právě větší zájem.

BMW navíc přiznává přípravu dvou nových modelů. Jedním bude vůz mísící v sobě podobu více tříd. Půjde o čtyřdveřové auto se zvýšenou karoserií a zákazníky nejméně ze třetiny ve Spojených státech. V Americe se bude toto X-Coupé vyrábět po boku BMW X5.

V německých vývojových centrech se zároveň připravuje výroba tak zvaného prostorově-funkčního konceptu. Jeho konkurentem bude nedávno uvedený obří kombík Mercedes třídy R. Ten se ve Spojených státech podle německého magazínu Auto motor und sport zatím prodává hůř, než se čekalo. Zákazníci si auto tohoto druhu, jež svým pojetím připomíná velkoprostorový vůz, spojují s nižší cenou a ještě větším prostorem.

Kdo dožene Mini?
Novinky lze očekávat i u úplně nejmenších modelů z pod křídel renomovaných německých výrobců. S velkými problémy stále soupeřící Smart se má zaměřit jen na dvousedadlový model ForTwo, který dostane v roce 2007 motory Mitsubishi.

S využitím informací
Auto Motor a Sport


Králem mezi malými auty luxusních značek je nadále Mini. Až se jeho modelová paleta rozšíří o větší verzi na způsob kombi, chce automobilka vyrábět skoro čtvrt milionů vozů Mini ročně. A Audi do této kategorie hodlá nasadit svého favorita s pracovním názvem A2 Shooting Brake.

Záplava novinek u trojice výrobců luxusních vozů tím však neskončí. Audi podle informací německého motoristického časopisu nabídne i model A7 – čtyřdveřové kupé velikostně mezi A6 a A8. Přes tuto modelovou ofenzivu analytici moc nevěří prognózám vedení firmy, které říkají, že Audi v roce 2015 bude prodávat 1,4 milionů vozů ročně. Nejstrměji stoupá křivka prodejů u BMW.

Autoři:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.