Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW chystá ostrou verzi 1. Jeli jsme v maskovaném prototypu M Coupé

aktualizováno 
BMW se spekulacím o nejostřejší verzi svého momentálně nejmenšího modelu dlouho bránilo. Při příležitosti oslav 25 let legendárního modelu M3 se ale nakonec s novým M Coupé pochlubilo. I když jen částečně. Prozatím bylo zamaskované, ohromí ale i na sedadle spolujezdce.

BMW M Coupé | foto: BMW

BMW přivezlo svůj prototyp, na kterém se ještě stále horečně pracuje, na jeden z nejzajímavějších evropských okruhů. Leží u andaluské Marbelly a nese jméno Ascari.

Může se hodit

Nadčasová radost BMW! Prohlédněte si tyto luxusní vozy na obřím portálu
v ČR www.automodul.cz

Prototyp nejostřejší jedničky odhodí maskování na počátku příštího roku, představit by se mělo na lednovém autosalonu v Detroitu. Za volant prototypu v ceně mnoha milionů nás prozatím nepustili, místo spolujezdce bylo ale volné.

K dalším detailům BMW M coupé, které doplní řadu 1, nepadlo ani slovo, zbytek bylo potřeba "vycítit" během jediného kola na okruhu.

Tak tedy zatím neoficiálně: Pod kapotou je přeplňovaný šestiválec, který točí až sedm tisíc otáček za minutu. Výkon odhadem přesahuje 350 koní. Pro znalce řekněme, že dynamikou pocitově stojí mezi M3 E46 (předposlední generace) a M3 E92 (stávající "trojka"), přičemž blíže má osmiválci aktuálního modelu.

Na zadní nápravě nechybí samosvorný diferenciál. Standardem bude manuální šestistupňová převodovka. K mání bude dvouspojková převodovka a na přání také aktivní tlumiče.

"Budete ho milovat, ale musíte na něj počkat," láká v oficiální upoutávce na nové M Coupé. Kay Segler, šéf divize Motorsport u BMW. "Nikdy z tohoto auta nevystoupíte a nebudete dát klíče nikomu," slibuje. Jeden okruh na Ascari dává tušit, že nemluví jen tak do větru...

A proč se chystaná novinka nejmenuje M1, jak by velela logika označení ostatních ostrých modelů BMW? M1 je totiž bájný supersport, kterým mnichovská automobilka ohromovala na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let.

Autoři:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Elektrický Swincar nezastaví žádný terén
VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.