BMW přivezlo svůj prototyp, na kterém se ještě stále horečně pracuje, na jeden z nejzajímavějších evropských okruhů. Leží u andaluské Marbelly a nese jméno Ascari.
Může se hoditNadčasová radost BMW! Prohlédněte si tyto luxusní vozy na obřím portálu |
Prototyp nejostřejší jedničky odhodí maskování na počátku příštího roku, představit by se mělo na lednovém autosalonu v Detroitu. Za volant prototypu v ceně mnoha milionů nás prozatím nepustili, místo spolujezdce bylo ale volné.
K dalším detailům BMW M coupé, které doplní řadu 1, nepadlo ani slovo, zbytek bylo potřeba "vycítit" během jediného kola na okruhu.
Tak tedy zatím neoficiálně: Pod kapotou je přeplňovaný šestiválec, který točí až sedm tisíc otáček za minutu. Výkon odhadem přesahuje 350 koní. Pro znalce řekněme, že dynamikou pocitově stojí mezi M3 E46 (předposlední generace) a M3 E92 (stávající "trojka"), přičemž blíže má osmiválci aktuálního modelu.
Na zadní nápravě nechybí samosvorný diferenciál. Standardem bude manuální šestistupňová převodovka. K mání bude dvouspojková převodovka a na přání také aktivní tlumiče.
"Budete ho milovat, ale musíte na něj počkat," láká v oficiální upoutávce na nové M Coupé. Kay Segler, šéf divize Motorsport u BMW. "Nikdy z tohoto auta nevystoupíte a nebudete dát klíče nikomu," slibuje. Jeden okruh na Ascari dává tušit, že nemluví jen tak do větru...
A proč se chystaná novinka nejmenuje M1, jak by velela logika označení ostatních ostrých modelů BMW? M1 je totiž bájný supersport, kterým mnichovská automobilka ohromovala na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let.